به گزارش پایگاه اطلاع رسانی" بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت "محمدجواد لاريجاني در جمع کارکنان مرکز پژوهش هاي مجلس با بيان اينکه «خدا را شاکرم که نظام جمهوري اسلامي ايران و مجلس شوراي اسلامي رويشهاي خوبي دارد» گفت: امروز نمايندگان چهرههاي جديدي هستند که از نسل ما کم ندارند؛ بلکه زرنگتر و با انگيزهتر هستند.وي همچنين با بيان اينکه «مناقشات مطرح شده در مجلس بد نيست» تصريح کرد: اينها نشانه سرزندگي سيستم سياسي کشور است؛ چراکه در دموکراسيهاي غربي چندين برابر کشور ما از اين موضوعات دارند؛ حال اينجا تنها يک نوار مطرح شده در حالي که در بسياري کشورهاي غربي تعداد زيادي از اين نوارها پخش شده است.دبير ستاد حقوق بشر قوه قضاييه با بيان اينکه «انقلاب ما حادثه عظيمي در قرن بيستم بود» تاکيد کرد: اين حادثه سرمنشاء دو تجربه بزرگ شد که اين تجربهها در حال جريان هستند و مورفوژنز يا تطور خود را دارند که تجربه اول تاسيسي نظام کامل مدني سياسي در سرزمين ايران بر اساس عقلانيت سياسي است که غرب آن را تاسيس مدني بر اساس عقلانيت سکولار ليبرال دارد و ظرف اين تجربه ميهن ماست و تجربه ديگر بيداري اسلامي است که با انقلاب ما راه افتاد ظرف آن مرزهاي ايران يا کشورهاي اسلامي نيست بلکه هرجا امت اسلامي هست اين تجربه به راه افتاده است. بين اين دو تجربه ارتباط وسيعي وجود دارد؛ بيداري اسلامي يک جريان فکري است که بايد به جرياني اجتماعي تبديل شود که از آن حکومت زائيده ميشود.وي با اشاره به اينکه «بيداري اسلامي همزاد با انقلاب است»، ادامه داد: ما بايد نگاه کنيم اين دو تجربه چگونه تطور پيدا کردهاند و به چشمانداز آنها توجه کنيم.وي با بيان اين اعتقاد که «هر رييس جمهوري در کشور پس از مدتي ميخواهد همه را نجات بدهد و کارهاي بزرگ بکند» يادآور شد: من ميگويم که اگر کارهاي کوچک را خوب انجام دهيم بهتر از اين است که کارهاي بزرگتر را بد انجام دهيم که در اين ميان معيار کارآمدي نياز است.معاون بينالملل قوه قضاييه با بيان اينکه «تجربه بزرگ انقلاب ما معمار بزرگ و خوش فکري مانند امام خميني(ره) داشت»، تصريح کرد: سه ايده اساسي موتور تجربه انقلاب است؛ ايده اول آن بر اين اساس است که اسلام و عقلانيت مبتني بر اسلام يک بخش جامع در حوزه خصوصي و عمومي است و اين صحبت که سکولارها ميزنند که دين اگر خوب است بايد براي بخش خصوصي باشد به هيچ وجه در کتب و مکتب اهل بيت(ع) نيست.وي خاطرنشان کرد: اسلام زنده است. اسلام بوي کهنگي نميدهد و همواره تازه و جهانشمول است. اسلام تنها در حد بخشهاي خصوصي زندگي نيست؛ خصوصيترين بخش زندگي دوست داشتن است و در مکتب اهل بيت(ع) و اسلام حب و بغض بايد فيالله باشد؛ چراکه اسلام خصوصيترين بخشها را در عموميترين بخشها و عموميترين بخشها را در خصوصيترين حوزهها برده است و مرزبندي در اين ميان وجود ندارد.وي در خاتمه با اشاره به جايگاه مجلس گفت: مجلس لنگر دموکراسي در کشور است. مجلس لنگر مردمسالاري بر اساس عقلانيت اسلامي است.
انتهای خبر/
رسالت
دیدگاه ها