سه شنبه 17 بهمن 1391 | 14:20
۲۲ بهمن امسال بیعت مجدد با نظام اسلامی است/ دغدغه اول مسؤولان خدمت به مردم باشد
۲۲ بهمن امسال بیعت مجدد با نظام اسلامی است/ دغدغه اول مسؤولان خدمت به مردم باشد
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مردم همواره دین خود را به انقلاب و نظام ادا می‌کنند، گفت: آنچه از مسؤولان انتظار می‌رود این است که آنها هم در شأن این ملت دغدغه اولشان خدمت به مردم و حل مشکلات آنها باشد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی" بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت "آیت‌الله سیداحمد خاتمی عضو مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، به فرا رسیدن یوم‌الله 22 بهمن‌ماه اشاره کرد و اظهارداشت: از درس‌هایی که باید از مکتب امامان پیوسته آموخت مسئله حضور به‌هنگام است؛ حضور به هنگام به معنی این است که آنجا که دین و مکتب از ما حضور را می‌طلبد در صحنه حاضر باشیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری بر همین اساس به حضور مردم در بیعت با حضرت علی(ع) در دو مرحله عید غدیر و 25 سال بعد اشاره کرد که حضرت علی (ع) فرمودند اگر حضور مردم نبود من خلافت را نمی‌پذیرفتم؛ از این رو پیروان اهل بیت(ع) این درس حضور را از مکتب امامانشان آموختند.

وی با بیان اینکه از 19 دیماه سال 1356 که تولد دوم انقلاب بود تا 22 بهمن ماه 57 امت مسلمان ما آنی از صحنه بیرون نرفتند، یادآور شد:‌ ملت بزرگ ایران ایستادند تا بزرگترین نهی از منکر که سقوط رژیم سیاه ستمشاهی بود تحقق پیدا کرد؛ بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون مردم ما امتحان بسیار شایسته‌ای در عرصه حضور دارند.

*حضور پرشور مردم در راهپیمایی 22 بهمن امسال

آیت‌الله خاتمی با تأکید بر اینکه ملت ایران در سی‌و پنجمین سال‌گشت انقلاب اسلامی همانند سالیان اول در راهپیمایی 22 بهمن شرکت خواهند کرد، گفت: ‌در راهپیمایی‌های روز قدس از زمانی‌که امام (ره) اعلان راهپیمایی آخرین جمعه ماه مبارک رمضان کردند تا کنون هیچگاه این راهپیمایی کم‌رونق نبوده است؛ حتی در شرایط بمباران از سوی دشمن هم راهپیمایی باشکوه برگزار شد. 

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: این حضورها اولاً مبنای دینی دارد، قرآن کریم می‌فرماید هر گامی که موجب به خشم آوردن دشمن باشد آن گام عمل صالح است؛ علاوه بر آن برای آنها که به مبانی دینی هم معتقد نیستند اگر وطن را دوست دارند این حضور یک وظیفه میهنی است و سبب می‌شود دشمن دندان طمع به نظام اسلامی را بکند.

وی تأکیدکرد: 22 بهمن امسال پیام شفافی را به دنیای استکبار می‌دهد که  مردم علی‌رغم انبوه مشکلاتی که دارند اما هیچگاه از نظام اسلامی خود دست نمی‌کشند و بیعت مجدد با نظام اسلامی خواهند داشت.

*راهپیمایی 22 بهمن اعلام نفرت از دشمنان نظام اسلامی است

آیت‌الله خاتمی بر همین اساس راهپیمایی22 بهمن را بیعت با امام و شهیدان دانست و یادآور شد: راهپیمایی 22 بهمن راهپیمایی خستگی‌ناپذیری در مسیر آرمان‌های بلند انقلاب است و اعلام نفرت از دشمنان نظام اسلامی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری در پاسخ به این سؤال که با توجه به حضور پرشور مردم وظیفه مسئولان چیست؟ اظهار داشت: پیام این حضور به مسئولان نظام اسلامی این است که مردم دین خود را به انقلاب و نظام ادا کرده و می‌کنند، آنچه از مسئولان انتظار می‌رود این است که آنها هم در شأن این ملت دغدغه اولشان خدمت به مردم و حل مشکلات آنها باشد.

انتهای پیام

منبع:فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.