شنبه 21 بهمن 1391 | 07:26
رئيس جمهور در اجلاس قاهره:
مهمترين نياز امروز جهان اسلام وحدت است
مهمترين نياز امروز جهان اسلام وحدت است
رئيس جمهور كشورمان در اجلاس قاهره با تاكيد بر اينكه افتراق و تفرقه نتيجه اي ندارد گفت: امروز وحدت مهمترين ضرورت براي دولت ها و ملت هاي مسلمان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی" بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"رئيس جمهور كشورمان در اجلاس قاهره با تاكيد بر اينكه افتراق و تفرقه نتيجه اي ندارد گفت: امروز وحدت مهمترين ضرورت براي دولت ها و ملت هاي مسلمان است.
محمود احمدي نژاد رئيس جمهور اسلامي ايران در دوازدهمين اجلاس سران عضو سازمان همكاري هاي اسلامي ضمن تشكر از رئيس جمهور مصر به خاطر ميزباني اين نشست اظهار كرد: امروز جهان در منطقه ما در يكي از خطيرترين نقاط تاريخ و در آستانه تحولات بزرگ به سر مي برد. چالش ها و فرصت هاي بزرگي فراروي ماست.
وي افزود: امروز وحدت مهمترين ضرورت براي دولت ها و ملت هاي ماست. وحدت از طريق تاكيد بر نقاط قوت و مشترك حاصل مي شود. تاكيد بر نقاط ضعف و تفرقه جز تشديد درگيري نتيجه اي ندارد. نقاط مشترك ما اصلي، كلان و نامحدود و نقاط فرعي ما خرد و محدود است.
رئيس جمهور در ادامه سخنان خود پيشنهاد جمهوري اسلامي در نشست قاهره اجلاس سازمان همكاري هاي اسلامي را تكرار و خاطرنشان كرد: ما بايد با اختلافات داخلي و بين دولتي خود را از طريق شوراي داوري متشكل از افراد مورد اعتماد و امين در كل كشورهاي مسلمان و تحت نظر سازمان همكاري اسلامي حل كنيم و به بيگانگان اجازه دخالت ندهيم.
همراهي سازمان همكاري هاي اسلامي
و جنبش عدم تعهد
همچنين احمدي نژاد در حاشيه نشست سران كشورهاي عضو سازمان همكاري هاي اسلامي مطبوعاتي با حضور خبرنگاران مصري و نمايندگان خبرگزاري هاي بين المللي در قاهره به سوالات آنها پاسخ داد.
وي در اين كنفراس خبري با بيان اينكه سازمان همكاري هاي اسلامي و جنبش عدم تعهد مي توانند همكاري خوبي با يكديگر داشته باشند، اظهار كرد: البته به جز چند كشور همه كشورهاي عضو سازمان همكاري اسلامي، در جنبش عدم تعهد عضويت دارند، بنابراين، اين دو سازمان به خوبي مي توانند با يكديگر هم افزا بوده و پشتيبان يكديگر باشند.
رئيس جمهور در ادامه با اشاره به روابط دو كشور ايران و مصر گفت: جمهوري اسلامي ايران به دنبال توسعه سطح روابط ديپلماتيك و باز كردن سفارتخانه ها با مصر است و به زودي براي فعاليت تجاري و گردشگري ويزا را به طور يكطرفه حذف خواهيم كرد و اميدواريم اين كار مقدمه اي براي توسعه هر چه بيشتر روابط باشد.
احمدي نژاد همچنين با تاكيد بر لزوم برقراري آرامش در سوريه افزود: ديدگاه هاي ايران، مصر و تركيه در زمينه ايجاد تفاهم در سوريه در حال نزديك شدن به هم است. كسي حق ندارد، در امور داخلي ساير كشورها دخالت كند، اما بايد كمك كنيم كه در سوريه تفاهم ملي ايجاد شود.
وي با اشاره به اينكه در اجلاس قاهره، موضوع فلسطين از مهمترين مسائل مورد بحث ميان شركت كنندگان بود، گفت: اگر همه كشورهاي مسلمان با هم در دفاع از حقوق فلسطين عمل كنند، حقوق حقه و اساسي اين ملت سريع تر استيفا خواهد شد.
رئيس جمهور در پاسخ به سوالي مبني بر علت رد پيشنهاد آمريكا مبني بر مذاكره مستقيم در خصوص موضوع هسته اي تصريح كرد: علت كاملا واضح است، مذاكره بايد براي تفاهم باشد و مذاكره براي تحميل معنايي ندارد، اينكه يك طرف چماقي در دست بگيرد و با فشار و از موضع زور از گفتگو سخن بگويد، چنين گفتگويي بي معناست.
جشن سالگرد
پيروزي انقلاب در قاهره
رئيس جمهور كشورمان در ادامه سفر خود به قاهره در مراسم جشن سي و چهارمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي در محل دفتر حفاظت از منافع جمهوري اسلامي ايران در قاهره شركت كرد.
در اين مراسم كه عمرو موسي دبيركل سابق اتحاديه عرب، عبدالله الاشعل معاون سابق وزير خارجه و چند نفر از شخصيتهاي مهم سياسي و فرهنگي مصر نيز حضور داشتند، احمدي نژاد ديدگاه هاي جمهوري اسلامي ايران را درباره مسائل منطقه و جهان تشريح كرد.
گفتني است، رئيس جمهور كشورمان پس از سفر چهار روزه خود به مصر، روز گذشته به ايران بازگشت.

انتهای خبر /

کیهان

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.