سه شنبه 24 بهمن 1391 | 03:46
نظام ، هر روز مستحکم و آب دیده تر می شود
نظام ، هر روز مستحکم و آب دیده تر می شود
جمهوری اسلامی ایران در اغاز سی و پنجمین سال استقرار خود ، به لطف خدا و رهبری بیدار و بصیر و مردم ولایی ، روز به روز مستحکمتر و پرنفوذتر می شود

 

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی" بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"در روزهای آغازین دهه فجر ،ماجرای استیضاح  وزیر کار وحواشی پیرامون آن ،به یکی از بی سابقه ترین مشاجرات میان مسئولان قوای کشور مبدل شد و قلب رهبر معظم انقلاب و ملت ایران را به درد آورد ،طبعا این موضوع مهم ،درصدر اخبار رسانه های داخلی و خارجی قرار گرفت ودشمنان نیز با همه ی توان از آن به عنوان ابزاری برای تضعیف انقلاب استفاده نمودند .

خلاصه ی ماجرا:

مدتها بود که روند تذکر ،استیضاح ،نامه نگاری های سیاسی و برخی سخنرانی های تنش زا در مجلس هشتم ومخصوصا در مجلس نهم ،علیه دولت به اوج خود رسیده بود و البته برخی از پاسخ ها و کم اعتنایی ها از سوی دولت ،کار را به جایی رساند که رهبر معظم انقلاب اسلامی ،در چند مرحله به صورت آشکار و پنهان ،نسبت به این اختلاف ها هشدار و تذکر داده و مسئولان قوا را از کشاندن مشاجرات خود به میان مردم بر حذر داشتند .

با این وجود ،مخصوصا وجود یک تیم خاص در مجلس که امثال آقایان توکلی ومطهری (از نزدیکان آقای لاریجانی )هدایت آن را برعهده دارند ،و میدان داری وحاکمیت آنان در صحن علنی باعث شد که تنش زایی و ایجاد سر وصدا علیه دولت در قالب نطق های جنجالی ،مصاحبه با مطبوعات و اتهام زنی ،طراحی وتنظیم نامه و سوال علیه رئیس جمهور ،جمع آوری از نمایندگان برای استیضاح ،توهین صریح به رئیس جمهور و... با سرعت بیشتری ادامه یافته و نه تنها منویات رهبر معظم انقلاب در این عرصه محقق نشود ،بلکه همواره برا آتش اختلاف های موجود ،افزوده شود .

طی یکسال اخیر نیز ،همین افراد در مجالس هشتم ونهم ،با نتقاد نسبت به استفاده دولت از آقای مرتضوی در مسئولیت سازمان تامین اجتماعی ،با روش مختلف به دنبال برکناری وی توسط دولت بودند که در مقابل ،هیچگاه این خواسته آنان محقق نشد .

در این ماجرا نمایندگان معترض متاسفانه بدون پیگیری جدی در مورد سرنوشت شهدای بسیجی دوران فتنه 88 ،کشته شدن غیرعمد سه تن از بازداشت شدگان فتنه 88در بازدشتگاه کهریزک را دلیلی برای مجرمیت و بی کفایتی دادستان سابق تهران مرتضوی دانسته و فضاسازی زیادی را علیه وی براه انداختند .

در همین راستا ،همین تیم با تهیه ی طرح استیضاح  وزیر کار که مسئول مستقیم و مافوق آقای مرتضوی و سازمان تامین اجتماعی محسوب می شود-وزیر کار و رئیس جمهور را در حالی به مجلس کشاندند  که تنها چند ماهی به پایان کار دولت دهم باقی مانده و به اذعان کارشناسان و حتی برخی از نمایندگان و دلسوزان مجلس ،این استیضاح هیچ ثمری جز بالا بردن اختلاف ها و ایجاد مشکلات جدید برای دولت نداشتند .

جلسه استیضاح در روز یکشنبه 15 بهمن در نوبت صبح وعصر برگزار شد و برخی از نمایندگان ، در قالب مخالفان وزیر کار آن چنان فضایی را علیه دولت و رئیس جمهور به راه انداختند که این جلسه به جای استیضاح وزیر کار به محاکمه رئیس جمهور و دولت بیشتر شبیه بود .

در این میان فریاد ها و دادوبیداد برخی از نمایندگان حاضر در جلسه که با الفاظ غیر معمول وتند رئیس جمهور و وزیر را مورد خطاب قرار می دادند  نشان از وجود فضای غیر معمول در جلسه داشت و فشار زیادی را به رئیس جمهور وارد کرد .

حتی پزشکیان نماینده اصلاح طلب مجلس و  وزیر دولت خاتمی قبلا از نطق دفاعی رئیس جمهور طی سخنانی بسیار تند وتوهین آمیز با فریاد دولت را به خیانت و بی تدبیری و... متهم کرد .

بالاخره رئیس جمهور به پشت تریبون رفت و طی سخنانی که در اکثر آن ،احترام به مجلس و الفاظی نظیر : من نوکر شما و مردم هستم و ...دیده می شد .به انتقاد از روندی پرداخت که طی سه سال گذشته ، فشار زیادی را بر دولت تحمیل کرده و اختیارات قانونی آن را محدود نموده است.

دکتر احمدی نژاد در ادامه سخنان خود، با استناد به یک فیلم ویدئویی،اعلام کرد که یکی از مسائل اصلی که منجر به عملی نظیر استیضاح وزیر کار می شود، نکات پشت صحنه این ماجراها است که برای اکثر نمایندگان روشن نیست . و در تداوم این سخنان ، رئیس جمهور اعلام کرد که نسخه هایی از این فیلم را در اختیار این رئیس مجلس و روسای کمیسیون ها قرار خواهد داد.

در این میان ، آقای لاریجانی ، از رئیس جمهور خواست تا اگر فیلم ، نوار و ادعایی دارد،آن را پخش کند و این سخن آقای لاریجانی با فریاد و سر و صدای برخی دیگر از نمایندگان که می گفتند(بگو،بگو) همراه شد.

در این زمان ، فیلم مذکور با اسرار رئیس و برخی از نمایندگان مجلس در اختیار اتاق فرمان مجلس قرار گرفته و پخش شد و در میان مکالمات و تصاویر این فیلم که از جلسه خصوصی آقای فاضل لاریجانی (برادر کوچک اقایان لاریجانی) با سعید مرتضوی فیلمبرداری شده بود.درخواست  فاضل لاریجانی از رئیس سازمان تامین اجتماعی برای ایجاد رانت و ... به تصویر کشیده شد. و طی آن ، وی با شمردن برخی از واسطه گری ها و استفاده خود از موقعیت برادرانش برای حل و فصل مشکلات قانونی برخی از سرمایه داران و متهمان اقتصادی ، از مرتضوی درخواست می کند که موقعیتی را ایجاد نماید تا در پرتو آن بتواند در فعالیتهای بزرگ اقتصادی شرکت کرده و پول و آپارتمان های 800 متری ... برای خودش دست و پا کند و البته در این فیلم با ذکر نمونه هایی به مرتضوی قول می دهد که از نفوذ خود برای تلطیف روابط وی با روسای مجلس و قوه قضائیه استفاده کند!

پخش این فیلم ، جنجال فراوانی را در مجلس ایجاد کرد و چند نماینده با داد و بیداد، خواستار قطع آن شده و البته پخش ان نیز متوقف شده و رئیس جمهور، باز هم تاکید کرده که ریشه ی اختلاف ها و استیضاحی که برخی دنبال آن هستند، چنین مواردی است.

بعد از سخنان رئیس جمهور ، آقای لاریجانی نیز طی سخنان مفصلی ، دکتر احمدی نژاد را به عدم تمکین از قانون و بی اخلاقی و بی شخصیتی متهم  کرده و این فیلم را توطئه ای علیه خود خوانده و گفت : قبل از استیضاح ، رئیس جمهور از طریق  نماینده خود ، اقدام به تهدید من کرده بود که اگر موضوع را ختم نکنم ، فیلم را در مجلس نمایش خواهد داد که من هم زیر بار نرفتم و ...

به هر حال ، سخنان تند رئیس مجلس و عباراتی که به بیرون راندن رئیس جمهور از مجلس بیشتر شبیه بود ،قضا را  به سمت تشنج کشانده و در خاتمه این جلسه  هم وزیر کار با192 رای نمایندگان ، از وزارت برکنار شده و در اطراف  آقای لاریجانی نیز ،انواع تشکر و بوسه و نوازش و تشویق و تکبیر و ... از سوی برخی از نمایندگان براه افتاد!

نتیجه ماجرا:

این رویداد متاسفانه شکاف میان دولت و مجلس و قوه قضائیه را بیشتر کرد که در روزهای بعد از آن نیز  با برخی سخنان  و اقدامات پراکنده ی روسای قوا در این عرصه ادامه یافت.

اما در این زمینه ، ذکر چند نمونه ضروری است :

1-      جمهوری اسلامی ایران در اغاز سی و پنجمین سال استقرار خود ، به لطف خدا و رهبری بیدار و بصیر و مردم ولایی ، روز به روز مستحکمتر و پرنفوذتر می شود و این اتفاقات هر چند بزرگ و مهم اختلالی در روند انقلاب عظیم اسلامی نداشته و ندارد و تنها آزمونی برای خواص است که در عرصه مهم همراهی با مصالح انقلاب ، که ثمره مجاهدت انبیاء و اولیاء و شهداست ، چه کارنامه ای از خود بر جای می گذارند.

بر اساس تذکر و هشدار رهبر عزیز و  سکاندار انقلاب اسلامی و بر مبنای کلیه ی موازین و شواهد عقلی ، هر گونه دامن زدن به تنش و اختلاف ، مخصوصا در میان مسئولان ، کمک به توطئه ی دشمنان خارجی و فتنه گران داخلی خواهد بود و در این رویداد ها ، هر دو طرف ماجرا به میزان تقصیر و خطای خود در پیشگاه الهی ، ولایت و ملت مسئول خواهند بود.

3- دقت و توجه و عمل به قانون می تواند راهگشای مشکلاتی از این دست باشد ، این مهم باید توسط هر سه قوه دنبال شود : تمکین به قوامین مجلس از سوی دولت ، توجه به شان و جایگاه رئیس جمهور و اختیارات دولت از سوی مجلس وهمچنین اجرای عدالت حتی در مورد دانه درشت ها و عوامل پرنفوذ از سوی قوه قضائیه ، باعث شادی مردم و خرسندی رهبر معظم انقلاب و فلاح دنیا و آخرت و سربلندی ایران عزیز خواهد بود .

4-آنچه که باید باز هم به آن توجه داشت این است که در این میان عده ای از فتنه گران و اصلاح طلبان و ورشکستگان سیاسی ، معتقدند با افزایش اختلاف و القای شکاف میان مسئولان با یکدیگر و میان رهبر معظم انقلاب ، به هر نحو حتی با تحریک و دنبال نمودن روش های قانونی مجلس مانند رای عدم کفایت به رئیس جمهور و یاایجاد بلوا و آشوب حتی یک روز مانده به پایان دوره ی ریاست جمهوری ، این دولت را ساقط کرده ،تا هم انتقام از این دولت و گفتمان انقلابی آن گرفته شود و هم نسبت به رهبر معظم انقلاب که تاکنون بیشترین حمایت ها را از این دولت داشته اند ، بتوانند بعدا متعرض شوند و اساسا جایگاه و نفوذ کلام رهبر معظم انقلاب را برای تحقیق اهداف و توطئه ها و فتنه های بعدی خود زیر سوال برده و تضعیف کنند.

5-عناصر حزب اللهی و انقلابی ضمن اذعان به برخی از خطاها و معایب در بدنه و عملکرد دولت و انتقاد و تذکر و تلاش برای رفع و اصلاح آنها ، روند و جهت گیری کلی دولت و رئیس جمهور را مثبت دانسته و بر مبنای شواهد فراوان ، برخی از اتفاقات چند سال اخیر را محصول تبانی پشت پرده ی باند های شکست خورده ی قدرت و ثروت و نتیجه سنگ اندازی و ایجاد بلوا و بحران علیه رئیس جمهور و شایعه سازی و جنجال از طریق حجم انبوهی از رسانه ها وسایت ها و ... می دانند و نیز بر اساس همه ی شواهد و سیره و رفتار صریح رهبر معظم انقلاب، بر این باورند که در صورت همدلی مسئولان و همکاری خانواده ی درون نظام و هماهنگی قانونی دست اندرکاران با دولت در ماه های پایانی ، عاقبت و عملکرد این دولت و رئیس جمهور محترم به یکی از ماندگار ترین افتخارات و خاطره های شیرین انقلاب تبدیل خواهد شد و انشالله دکتر احمدی نژاد در این عرصه امتحان الهی همچنان به شعار ها و گفتمان و عهد خود با ولایت با مردم پایبند بوده و این مسیر خطیر را با سربلندی تداوم می بخشد .

6- قطعا و حتما همه ی مسئولان و سران قوا می دانند که مردم متدین دلسوز وشهید داده همانطور که نشان داده اند با هیچ کس عقد اخوت نبسته اند اگر قرار باشد قلب رهبری و ملت از برخی اقدامات نگران و غمگین شود هیچ اولویتی را جز حفظ نظام و رضایت دل مقام معظم رهبری برای آنها وجود ندارد و تکلیف الهی و سیاسی و انقلابی خود را در موقع مقتضی به انجام خواهد رساند .

طبیعی است که دوستداران نظام – باید با نزدیک کردن دیدگاه ها به یکدیگر و پرهیز از اختلاف همه ی توان خود را برای موفقیت هر چه بیشتر به کار گرفته و هرکس در هر جایگاه و مرتبه که بر طبل تشنج واختلاف و سنگ اندازی و بحران می کوبد را جزو خانواده انقلاب محسوب نکنند تا انشالله انقلاب عظیم اسلامی ما از این مقطع بسیار مهم وحساس نیز با موفقیت عبور نماید در این زمینه حرف وسخن بسیار است که شرح بیشتر آن را به ذهن های بصیر تک تک شما عزیزان و  فرصت های آینده موکول می کنیم.

والعاقبه للمتقین

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.