چهارشنبه 25 بهمن 1391 | 08:55
ایران و روسیه در عرصه فضایی همکاری های خود را تقویت می کنند
ایران و روسیه در عرصه فضایی همکاری های خود را تقویت می کنند
مقام های ایرانی و روس در دهمین نشست همکاری های دو کشور در زمینه تقویت همکاری های دوجانبه در عرصه فضایی توافق کردند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی" بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"ˈدنیس لسیکوفˈ از مقام های آژانس فضایی فدرال روسیه روز سه شنبه به نمایندگی از طرف این کشور در نشست همکاری های ایران و روسیه در هتل پرزیدنت مسکو گفت: دیروز در زمینه فضا با طرف ایرانی جلسه کاری داشتیم و همکاریهای دو کشور در زمینه فضایی مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: ما می توانیم در تمامی زمینه ها در عرصه فضا همکاری کنیم.

لسیکوف گفت: در باره آموزش های فضایی کارشناسان ایرانی بحث کردیم و روسیه همچنین می تواند در زمینه ایستگاههای زمینی دریافت اطلاعات از ماهواره ها با ایران مشارکت داشته باشد.

ˈحسن کریمیˈ از مقام های سازمان هوا-فضای ایران هم به نمایندگی از کشورمان با اشاره به تشکیل کارگروه فضایی برای بررسی وضع همکاریهای ایرانی و روسیه در عرصه فضایی گفت: طرفین بر افزایش فعالیت این کارگروه تاکید دارند.

وی از جمله موارد همکاری میان ایران و روسیه به فعالیت صلح جویانه در فضا، آموزش کارشناسان فضایی با مشارکت روسیه در ایران، همکاری در پروژه های مشترک و ساخت و طراحی ماهواره ها و نیز همکاری در ساخت شهرک های فضایی اشاره کرد.

کریمی گفت که برگزاری دوره های تخصصی آموزش فضایی با مشارکت کارشناسان روس و مشارکت در پروژه های دانشجویی در زمینه فضا از دیگر زمینه های مورد تاکید طرفین بوده است.

ˈعلی اکبر صالحیˈ وزیر امور خارجه کشورمان امروز در کنفرانس مطبوعاتی در مسکو گفت که در یکی از بندهای پروتکل دهمین نشست کمیسیون همکاری های دو کشور به توسعه همکاری های فضایی میان ایران و روسیه اشاره شده است.

وی با بیان این که دولت روسیه آمادگی خود را برای همکاری با ایران در زمینه فضایی اعلام کرده است، اظهار داشت: امیدواریم با همکاری روسیه بتوانیم به دستاوردهای کشور خود در عرصه فضایی سرعت بخشیم.

دهمین نشست کمیسیون همکاری های مشترک ایران و روسیه امروز پایان یافت و ˈعلی اکبر صالحیˈ وزیر امور خارجه کشورمان به عنوان رییس هیات ایرانی و ˈالکساندر نوواکˈ وزیر انرژی روسیه از طرف هیاتی روسی، ریاست آن را برعهده داشتند.

اروپام/2242**518 ** 1917

 

انتهای پیام /

منبع:ایرنا

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.