شنبه 5 اسفند 1391 | 07:49
آيت الله مصباح يزدي در اولين يادواره شهداي مخابراتي و بي سيم چي
مقام معظم رهبري شايسته ترين فرد بر روي كره زمين هستند
مقام معظم رهبري شايسته ترين فرد بر روي كره زمين هستند
ما بايد به خوبي فتنه 88 را تحليل كنيم و ببينيم كه از كجا شروع شد چه مهره هايي به كمك دشمن شتافتند و در نهايت قضايا چگونه پيش رفت.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی" بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"

آيت الله محمد تقي مصباح يزدي،  طي سخناني در اولين يادواره شهداي مخابراتي و بي سيم چي استان قم كه در سالن همايش اين موسسه برگزار شد، با اشاره به دشواري ها و پيچيدگي هاي جنگ نرم ابراز داشت: به لطف الهي و رهبري امام عظيم الشان(ره)، مردم ما در آزمون جنگ سخت دوران دفاع مقدس سربلند بيرون آمدند و نتيجه اين جنگ به سود اسلام بود اما بعد از آن دوران، جنگ نرم كه جنگ دشوارتر و پيچيده تري است آغاز شد كه هنوز هم درگير آن هستيم.

وي با اشاره به قضاياي فتنه 88 گفت: ما بايد به خوبي فتنه 88 را تحليل كنيم و ببينيم كه از كجا شروع شد چه مهره هايي به كمك دشمن شتافتند و در نهايت قضايا چگونه پيش رفت.

وي با تاكيد بر اين كه ما نبايد سرسري از كنار آن حوادث بگذريم، افزود: متاسفانه برخي هنوز فتنه 88 را يك حادثه اتفاقي مي دانند و قائل به آن نيستند كه يك جريان سازماندهي شده بود و حال آن كه طراحان اصلي آن اعتراف كرده اند كه ده ها سال روي آن كار كردند.

عضو مجلس خبرگان رهبري تصريح كرد: دشمنان فكر مي كردند كه در آن قضايا، آخرين تير ِ تركش را بر جمهوري اسلامي ايران وارد مي كنند، اما خواست الهي و دعاها و مناجات ها و زيارت عاشوراهاي مردم باعث شد كه توطئه هاي شوم آن ها خنثي شود و نظام سرافرازانه از اين قضايا عبور كند.

وي با تاكيد بر اين كه هدف جنگ نرم، تضعيف باورها و ارزش هاي ديني به ويژه در ميان نسل جوان است، گفت: به تعبير مقام معظم رهبري، دشمنان قلب و اعتقاد مردم و جوانان را در فرآيند جنگ نرم نشانه رفته اند و اينها خود حاكي از دشواري و پيچيدگي جنگ نرم است.

آيت الله مصباح يزدي خاطرنشان كرد: دشمن امروز اصل اسلام و تئوري ولايت فقيه را نشانه رفته است و ما بايد با بصيرت وآگاهي مانع از تحقق اهداف و خواسته هاي شوم آن شويم.

وي بيان داشت: امروز نسل جوان ما از طريق رسانه هاي مختلف در معرض هجمه هاي فرهنگي و اعتقادي و به تعبيري بمباران فرهنگي است اما با اين حال مي بينيم كه به لطف خدا همين جوانان در اين وضعيت ، شيفته اسلام و انقلاب هستند و در مراسم هاي مذهبي و دعا و مناجات چه حضور گسترده اي دارند.

عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم تاكيد كرد: مردم ما با وجود مشكلاتي از قبيل گراني و مفاسدي كه وجود دارد، اما در دفاع از انقلاب و نظام نشان داده اند كه هيچ چيز مانع آنها نيست، كما اين كه به خوبي در راهپيمايي با شكوه 22 بهمن اين مساله را به اثبات رساندند.

وي با اشاره به هدايت هاي حكيمانه رهبر معظم انقلاب در فتنه ها و جريانات مختلف اظهار داشت: مقام معظم رهبري در طول چند دهه رهبري خويش نشان داده اند كه حقيقتا شايسته ترين فرد بر روي كره زمين هستند و تدابير حكيمانه ايشان نيز خود لطف الهي است.

رييس موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني (ره) تصريح كرد: به لطف الهي ما در ناحيه رهبري و مردم هيچ كمبودي نداريم و آن چه كمبود است مربوط به وسائط و حد فاصل ميان رهبري و مردم مي باشد.

وي اضافه كرد: ضعف ها در مديريت هاست و البته چندان هم اين مشكلات در جامعه انساني تعجب آور نيست.

آيت الله مصباح يزدي با تاكيد بر اين كه انحرافات در جنگ نرم، هزاران بار از موشك هاي صدام در جنگ سخت خطرناك تر است، گفت: مسئولان بايد پيش از هر چيز خود را در برابر خداوند متعال مسئول بدانند و سعي در بر طرف كردن ضعف ها داشته باشند.

وي در بخش ديگري از سخنان خود ، ضمن تسليت ارتحال آيت الله خوشوقت گفت: ايشان حقيقتا معلم بزرگ اخلاق بودند كه فقدان ايشان خلا بزرگي براي جامعه ما به شمار مي رود.

وي همچنين بر لزوم گراميداشت هر چه بهتر ياد و خاطره شهدا و بزرگان ديني تاكيد كرد و افزود: امروز مسئوليت ما در اين خصوص بسيار سنگين است و بايد مراقب باشيم كه خداي ناكرده در اين باره دچار غفلت نشويم.

عضو خبرگان رهبري خاطرنشان كرد: بي شك آثار و بركات شهدا، در سايه زنده نگه داشتن ياد آن ها تداوم مي يابد.

وي با اشاره به حساسيت و اهميت كار بي سيم چي ها در دوران دفاع مقدس گفت: شهداي بي سيم چي و رزمندگان ما با رشادت و دلاوري ، حماسه ها خلق كردند و ما امروز بر سر سفره آن ها نشسته ايم و بايد پاسدار و حافظ دستاوردهاي آن ها باشيم.

انتهای خبر/

رسالت

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.