سه شنبه 8 اسفند 1391 | 09:46
تای بری: ادعاهای غرب درباره برنامه انرژی هسته‌ای ایران تبلیغاتی دروغین است
تای بری: ادعاهای غرب درباره برنامه انرژی هسته‌ای ایران تبلیغاتی دروغین است
يک تحليلگر سياسي مي‌گويد اتهامات غربي تحت امر امريکا بر ضد برنامه انرژي هسته‌اي ايران «تبليغاتي غلط و دروغين» است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی" بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"تاي بري، عضو جنبش «کدپينک» روز يک‌شنبه (۶ اسفند) در مصاحبه با پرس تي‌وي گفت :«اين‌ها (اتهامات) شعارهاي تبليغاتي هستند که عليه ايران مطرح مي‌شود و قبلا نيز بر ضد عراق مطرح شده بود. اين اتهامات بر ضد هر کشوري که رهبران ما (دولت امريکا) تصميم بگيرند به عنوان دشمن معرفي کنند مطرح خواهد شد.»

بري با اشاره به گزارش اخير آژانس بين‌المللي انرژي اتمي درباره برنامه انرژي هسته‌اي ايران که گفته بود هيچ‌گونه مدرکي دال بر انحراف نظامي در آن ديده نشده تاکيد کرد آژانس بين‌المللي انرژي اتمي عقيده دارد که مساله هسته‌اي ايران «در صورتي‌که فضايي آرام و عاري از تبليغات براي برگزاري مذاکرات و گفتگوها وجود داشته باشد» قابل حل است.

قرار است دور بعدي مذاکرات ايران و گروه ۵+۱ (انگليس، چين، فرانسه، روسيه و امريکا به علاوه آلمان) ۲۶ فوريه در قزاقستان برگزار شود.

بري درباره مذاکرات آتي ايران و ۵+۱ در قزاقستان نيز گفت :«من مي‌خواهم ببينم که امريکا در نشست قزاقستان شرکت مي‌کند و مي‌گويد که ما درصدد هستيم که نابودي سلاح‌هاي هسته‌اي خود را شروع کنيم.»

امريکا، رژيم اسرائيل و بعضي از متحدان آن‌ها بارها ايران را به پيگيري اهداف نظامي در برنامه انرژي هسته‌اي اين کشور متهم کرده‌اند. تهران ضمن رد اتهامات مي‌گويد، به عنوان يکي از امضاکنندگان پيمان منع گسترش سلاح‌هاي اتمي (ان پي تي) و عضوي از اعضاي آژانس بين المللي انرژي اتمي از حق دستيابي به فناوري هسته‌اي براي مقاصد صلح آميز برخوردار است.

علاوه بر اين، بازرسان آژانس اتمي بارها از تاسيسات هسته‌اي ايران بازديد کرده‌اند اما هرگز مدرکي که حاکي از انحراف برنامه انرژي هسته‌اي اين کشور به سمت توليد سلاح‌هاي اتمي باشد پيدا نکرده‌اند.

منبع:پرس تی وی

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.