سه شنبه 15 اسفند 1391 | 10:23
تحرک برای خروج از بن بست فتنه
تحرک برای خروج از بن بست فتنه
انتشار خبر درخواست جمعی از اصلاح طلبان برای دیدار با رهبر معظم انقلاب، با نگرانی و پرخاشگری طیف تندرو این جریان مواجه شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی" بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"محمد جواد حق شناس نایب رئیس جبهه اصلاح طلبان روز گذشته با تأیید خبر تقدیم نامه درخواست جمعی از اصلاح طلبان برای دیدار با رهبر معظم انقلاب گفت این نامه حدود دو هفته پیش ارسال شده است.
وی در گفت وگو با مهر و ایسنا خاطرنشان کرد: جبهه اصلاح طلبان متشکل از 18 حزب شناسنامه دار به همراه جبهه اعتدال گرایان (گروه های حامی هاشمی در انتخابات سال 84) نامه ای را حدود دو هفته پیش برای دفتر رهبری ارسال کردند و تقاضای دیدار جمعی از اعضای احزاب اصلاح طلب با ایشان را داشته اند.
وی با بیان اینکه «هنوز از سوی دفتر مقام معظم رهبری پاسخی به این درخواست داده نشده، افزود: برای تهیه و ارائه این درخواست، پیشتر با بزرگان اصلاح طلب مشورتهایی انجام شده است. معتقدیم به منظور برقراری فضای گفت وگو برای عبور از بحرانی که از سال 88 در کشور بوجود آمد نیاز است تا فضای سوء تفاهم کاهش پیدا کند و تفکرهای رادیکال در این فضا جایگاهی ندارد.
در همین حال مجید محتشمی سخنگوی جبهه اصلاح طلبان به سایت روزآنلاین گفت: یک تیم چند نفره مشخص شد تا نامه را تهیه کنند. این نامه با کمال ادب و احترام تهیه و در قالب آن تقاضای دیدار با رهبری مطرح شد.
وی می گوید: «می خواهیم به حضور رهبر انقلاب برسیم تا هم به اشارات ایشان گوش دهیم و هم زمینه یک رقابت سالم و سازنده در انتخابات یازدهم را پیش رو داشته باشیم.»
وی می گوید جبهه متبوع آنها تاکنون مشکلی برای برگزاری کنگره نداشته است.
چند هفته پیش از این مجید انصاری، موسوی لاری و جهانگیری به محضر رهبر معظم انقلاب رسیده بودند که بحث های گوناگونی را در میان محافل تندرو و ضد انقلاب حامی فتنه سبز برانگیخت.
انتشار این گونه خبرها با واکنش های متفاوتی در محافل حامی اصلاح طلبان مواجه شده است. برخی از این رسانه ها و محافل ترجیح دادند برای جلوگیری از اثرات فرسایشی خبرهای اخیر در طیف های تندرو، آن را سانسور کنند. اما شمار دیگری از این محافل تاب نیاورده و به ناسزاگویی علیه اصلاح طلبان پرداختند. از جمله مشاور کروبی و سردبیر فراری روزنامه زنجیره ای آفتاب یزد ضمن حمله به اصلاح طلبان در گویانیوز نوشت: این قبیل دیدارها برای اصلاح طلبان، یک بازی با سه باخت است. آنها نشان دادند هر چه فشار بیشتر باشد، بیش از گذشته از ادعاهای خویش فاصله می گیرند. حاکمیت می داند از میان اصلاح طلبان تنها عده ای خاص بر مواضع خود شامل انتخابات آزاد پا فشاری می کنند. متأسفانه اصلاح طلبان مشتاق حکومت، علناً از شروط 3 سال گذشته و تعهد عدم عبور از خط قرمز تعهد آزادی همراه با بازگشت موسوی و کروبی به عرصه سیاست عقب نشینی کرده اند. این همکاری داوطلبانه یعنی حذف پیش شرط های سابق.
واحدی با بیان اینکه «ملاقات اخیر در ادامه عقب نشینی های گذشته است و چهره ای قدرتمند و غیر قابل مقابله از حاکمیت و رهبری ترسیم می کند، نوشت: این باخت بزرگی برای اصلاح طلبان است(!).
مشاور متواری کروبی تأیید کرده که حاکمیت به فتنه گران امتیاز نداده و این باخت برای آنها محسوب می شود.
گفته می شود برخی عناصر فریب خورده و تندروی فراری به برخی سران فتنه در داخل پیغام های تندی فرستاده اند مبنی بر اینکه اگر قرار بود از مواضع خود توبه کنید، چرا ما را به خارج فرستاده و در به در کردید؟
از سوی دیگر پایگاه اینترنتی تهران ریویو وابسته به ضد انقلاب خارج نشین، به تمایل رهبر انقلاب برای احیای جریان چپ از دو دهه قبل اشاره کرد و نوشت: دو عضو مجمع روحانیون و یک عضو حزب کارگزاران که با آیت الله خامنه ای دیدار کردند، از جمله مدافعان حضور فعال اصلاح طلبان در فضای سیاسی بوده و حمایت صریحی از جنبش سبز نداشته اند. نام هر سه چهره نیز در دوره های مختلف برای حضور در انتخابات آینده به عنوان کاندیدای اصلاح طلبان شنیده شده است و رسانه ها و چهره های اصولگرا نیز از محوریت چنین چهره هایی در میان اصولگرایان ناخشنود نبوده اند. با این تفاصیل، آیا می توان گفت ویژگی های شخصیتی و فکری سه چهره حاضر در ملاقات و مقدمه سازی های رسانه ای دو سال گذشته برای تعیین هویت و خطوط سیاسی جدید برای اصلاح طلبان، نشان دهنده تلاش عملی برای برآوردن یک شاخه جدید در میان اصلاح طلبان است؟
نویسنده احتمال می دهد که این روند از سوی اصلاح طلبان منجر به کمرنگ شدن نقش افرادی چون خاتمی شود که از نظر حاکمیت در حوادث سال 88 دخالت داشته اند. تهران ریویو می گوید این کار موجب مسخ جنبش [فتنه] سبز می شود.
صرف نظر از این گمانه زنی ها آنچه روشن است لزوم مرزبندی و اعلام برائت فعالان سیاسی از دست اندرکاران خیانت بزرگ فتنه 88 است. فتنه گران در آشوبگری 8 ماهه علیه اسلام و جمهوری اسلامی و امام و رهبری هتاکی کرده و به نیابت از آمریکا و اسرائیل درصدد ساختارشکنی بودند.
 

انتهای خبر/

کیهان

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.