چهارشنبه 16 اسفند 1391 | 09:24
آيت الله مهدوي كني درنشست خبرگان:
كساني كه صلاحيت ندارند وقت شوراي نگهبان را نگيرند
كساني كه صلاحيت ندارند وقت شوراي نگهبان را نگيرند
رئيس مجلس خبرگان رهبري تصريح كرد كساني كه صلاحيت ورود به عرصه انتخابات رياست جمهوري را ندارند وقت خود، شوراي نگهبان و وزارت كشور را نگيرند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی" بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"آيت الله مهدوي كني در افتتاحيه سيزدهمين اجلاس خبرگان رهبري (دوره چهارم) گفت: حضور حداكثري مردم در انتخابات و همراهي آنان با نظام مهم است و علما، ائمه جمعه و خبرگان و مسئولان بايد فضايي ايجاد كنند كه به حضور حداكثري مردم در انتخابات منتهي شود.
رئيس مجلس خبرگان رهبري با اشاره به بحث انتخابات رياست جمهوري و شوراها گفت: عده اي در انتخابات كانديدا هستند و من دخالت نمي كنم كه بگويم چه كسي كانديدا شود و چه كسي كانديدا نشود اما طبق قانون هر كسي نمي تواند رئيس جمهور شود.
وي بر همين اساس به كساني كه صلاحيت ورود به عرصه انتخابات را ندارند، توصيه كرد كه از ورود به اين عرصه پرهيز كنند تا وقت شوراي نگهبان و وزارت كشور گرفته نشود و بعد معلوم شود نمي توانند كانديدا شوند.
وي با اشاره به حضور افراد مختلف تحت عنوان احساس تكليف براي انتخابات رياست جمهوري گفت: وقتي ديدم هركس مي گويد من مي آيم من هم به شوخي گفتم كه اگر شلوغ كنيد من هم مي آيم.
هركس بيايد مسئوليت سنگيني دارد
رئيس مجلس خبرگان رهبري گفت: ما با مشكلات داخلي و خارجي مواجهيم و هر كس بيايد مسئوليت سنگيني برعهده دارد و بايد براي حل مشكلات كار كند.
آيت الله مهدوي كني با اشاره به نزديك شدن به زمان تبليغات انتخابات 92، بر لزوم تبليغات درست و پرهيز از تخريب، تأكيد كرد و گفت كه ديگران را تخريب كردن و خود را بالا بردن كاري اسلامي نيست. وي افزود: ممكن است عده اي فريب تبليغات دروغين را بخورند اما غالب مردم اين را نمي پذيرند و دنبال صداقت و درستي و اخلاق هستند.
روحانيت علت محدثه و مبقيه
انقلاب است
آيت الله مهدوي كني با تأكيد بر وجوب حفظ نظام و انقلاب، تصريح كرد: روحانيت قبل از انقلاب اسلامي نيز در صحنه بود و با رهبري امام موجب پيروزي انقلاب شد؛ همانطور كه روحانيت علت محدثه انقلاب بوده است، علت بقاي آن نيز خواهد بود.
آيت الله مهدوي كني افزود: امام با همه قدرتي كه داشتند هيچ گاه نگفتند كه من ولي فقيه هستم و كسي نبايد روي حرف من حرف بزند و همه بايد به حرف من گوش دهند بلكه اعمال ولايت را در مواقع بحراني انجام مي دادند.
وي ادامه داد: حضرت امام حتي در مواقع بحراني نيز اول مي فرمودند كه برويد مسائل را بررسي و حل و فصل كنيد و اگر موضوعي حل نمي شد، وارد مي شدند كه نمونه آن موضوع بني صدر بود.
بني صدر فكر مي كرد با 11 ميليون رأي
هر كاري مي تواند بكند!
رئيس مجلس خبرگان رهبري كه در بدو پيروزي انقلاب مسئوليت كميته انقلاب اسلامي و مسئوليت وزارت كشور و كميته انقلاب اسلامي را به عهده داشت، اظهار داشت: در داستان بني صدر و غائله 14 اسفند، بني صدر كه فكر مي كرد با 11 ميليون رأي مي تواند هر كاري بكند، به توصيه بزرگان براي عدم حضور در دانشگاه تهران توجه نكرد و همان شب با من تماس گرفت و گفت ديدي بچه هاي كميته چه كردند؟ آيت الله مهدوي كني افزود: من در پاسخ گفتم آقاي بني صدر تو در فرانسه زندگي كردي و مي داني كه آنجا تفكيك قوا وجود دارد اما امروز خودت رئيس جمهور و مجري و سپاه و قاضي و شاكي شدي و خودت نتيجه گيري كردي. وي ادامه داد: به او گفتم كه تو آخوندزاده هستي و بايد بداني كه روحانيت شجره طيبه اي است كه نمي شود شاخه هاي آن را بريد و شكست كه البته او معنا و موقعيت روحانيت و خودش را درك نكرد.
اين از اشتباهات انسان است كه جايگاه خود را نشناسد
رئيس مجلس خبرگان رهبري گفت: حضرت امام به احترام رأي ملت در برابر رفتارهاي بني صدر صبر كرد و حتي هيئت حل اختلاف تشكيل داديم كه سه ماه كار كرديم و امام فرمودند برويد اختلافات را حل كنيد و براي مردم نگراني درست نكنيد. اما بني صدر گوش نكرد و وقتي خيلي شلوغ كرد و تخلفات او ثابت شد، امام فرمودند موضوع را اعلام كنيد. رئيس مجلس خبرگان رهبري گفت: امام فرمودند اين خوب نيست كه اولين رئيس جمهور اسلامي ايران اين طور با عزل يا عدم كفايت از صحنه برود اما آخر وقتي ديدند كه موضوع اصلاح نمي شود، وي را عزل كردند و مجلس به او رأي عدم كفايت سياسي داد.
آيت الله مهدوي كني افزود: اين از اشتباهات انسان است كه در كشوري كه ولايت فقيه و روحانيت هست و مردم مسلمانند و بر مبناي اسلام، انقلاب كردند افراد جايگاه خود را به درستي نشناسند. وي با تأكيد بر لزوم تعامل قوا و حل اختلافات اظهار داشت: اكنون كه انتخابات در پيش است ايجاد نگراني براي مردم سبب مي شود كه در انتخابات كم شركت كنند.
محكوميت قتل عام مسلمانان
در پاكستان و سوريه
حجت الاسلام والمسلمين معلمي نماينده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان نيز به عنوان يكي از سخنرانان پيش از دستور با اشاره به مسائلي كه در كشورهاي اسلامي از سوي دشمنان صورت مي گيرد حوادث و قتل عام مسلمانان را در پاكستان و سوريه محكوم كرد. حجت الاسلام والمسلمين حسيني شاهرودي نماينده استان گلستان نيز به عنوان دومين سخنران با اشاره به انتخابات پارلماني براي تعيين رئيس جمهور اين روش را موفق دانست.
گفتني است سيزدهمين اجلاس رسمي مجلس خبرگان كه از ديروز آغاز به كار كرده است امروز نيز ادامه مي يابد و اعضاي خبرگان روز پنج شنبه پس از تجديد ميثاق با امام خميني(ره) و شهدا، با رهبر معظم انقلاب ديدار خواهند داشت.
«ضرغامي» ميهمان سيزدهمين اجلاس رسمي مجلس خبرگان رهبري
عزت الله ضرغامي رئيس سازمان صداوسيما به عنوان ميهمان ويژه با حضور در سيزدهمين اجلاس رسمي مجلس خبرگان رهبري درباره مسائل فرهنگي و اجتماعي سازمان متبوعش با نمايندگان خبرگان مذاكره كرد.
گفتني است ، عزت الله ضرغامي را حجت الاسلام موسوي مقدم قائم مقام سازمان صداوسيما وعلي دارابي معاون سيماي صداوسيما همراهي مي كردند .

انتهای خبر/

کیهان

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.