چهارشنبه 16 اسفند 1391 | 16:46
خبر ویژه های کیهان:
كورش آسوده بخواب؛ سفارت آمريكا و انگليس را هم خواب کرد
كورش آسوده بخواب؛ سفارت آمريكا و انگليس را هم خواب کرد
انقلاب پيچيده ايران زماني رخ داد كه سفارت خانه هاي آمريكا و انگليس خيال مي كردند هيچ تهديدي متوجه ثبات در ايران نيست.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی" بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"

علت مخالفت اصلاح طلبان با نامزدی هاشمی

رئیس ستاد انتخابات جبهه اصلاح طلبان می گوید هاشمی رفسنجانی در انتخابات ریاست جمهوری بازی ساز باشد بهتر است تا بازیگر.
محمدجواد حق شناس در مصاحبه با تسنیم، اظهار داشت: با شناختی که از آقای هاشمی دارم؛ مطمئن هستم که در انتخابات آینده به شدت اثرگذار است، اما نه به عنوان یک بازیگر، بلکه به عنوان یک بازی ساز. نگاه من این است.

وی می افزاید: بعضا آدم می بیند که کسی احساس می کند از موقعیت بازی سازی به بازیگری تبدیل شود. اینکه آقای هاشمی بازی سازی می کند را صددرصد نمی گویم، اما احتمال بازیگری ایشان بسیار ضعیف است.

مدیر مسئول روزنامه توقیف شده اعتماد ملی می گوید: براساس شناختی که از فضا، موقعیت و رفتارهای ایشان (هاشمی) دارم، احساس من این است که تلاش وی بر این است که در انتخابات اثرگذار و بازی ساز باشد اما اینکه بخواهد به خودش ختم شده و خودش وارد صحنه شود، احساس من این است که بیشتر تمایل تیم دولت و احمدی نژاد است.

چون احمدی نژاد هم در ۸۴ و هم ۸۸ فضا را دوقطبی کردند و در این فضای دوقطبی به نظر می رسد که احساس می کند که برنده شده است. بدشان نمی آید که این فضای دوقطبی را در سال ۹۲ هم تکرار کند. احساسشان این است که در این فضای دو قطبی برنده خواهند بود. این دو قطبی با حضور هاشمی برایشان محقق می شود.

حق شناس این را هم گفته که در صورت نیامدن خاتمی، احزاب اصلاح طلب چند ساز و کار و از جمله «پارلمان اصلاحات»، «طرح مناسک کواکبیان» و «تشکیل اتاق فکر» را برای رسیدن به اجماع بررسی خواهند کرد.

نه آمریکا و نه روسیه نمی توانند ایران را از معادله سوریه کنار بگذارند

آمریکا مجبور شده به راه حل روسی در بحران سوریه تن دهد اما قطعا آنها نمی توانند یک بازیگر مهم و اصلی به نام ایران را از این معادله کنار بگذارند.

روزنامه سعودی الحیات چاپ لندن در گزارشی که به نشست رم با حضور آمریکا و گروه های معارض سوری اختصاص داشت، نوشت: پیغام این اجلاس این بود که آمریکا و متحدانش برای سرنگونی حکومت اسد نمی جنگند و به دنبال راه حل روسی هستند. سنگ بنای این راه حل در ژنو گذاشته شد که طی آن روسیه متعهد شد برای بقای نظام اسد نجنگد و به کناره گیری تدریجی وی رو کند.

الحیات می نویسد: اینک به ائتلاف معارضان، فشار وسیعی وارد می شود تا وارد گفت و گوی جدی با اسد شوند و دولت انتقالی ای تشکیل شود که در آن بشار اسد رئیس جمهوری سوریه باقی بماند و خود ریاست اصلاحات را بر عهده بگیرد.در حال حاضر غربی ها ادامه کمک های مالی و نظامی و سیاسی را مشروط به قبول این طرح دانسته اند و تهدید کرده اند که در صورتی که مخالفان این طرح را نپذیرند از معادلات جاری در سوریه حذف خواهند شد.

الحیات با بیان اینکه معارضان در ابتدا نمی خواستند که در اجلاس رم شرکت کنند اما تحت فشار غربی ها به خصوص آمریکایی ها پذیرفتند که کوتاه بیایند نوشت: هدف اصلی آنها از شرکت در این اجلاس قبل از هر چیز این بود که از شکاف و دودستگی بیشتر در میان خود جلوگیری کنند. برای همین پذیرفتند که واقعیت را بپذیرند و پیشنهادهای مشترک روسیه و آمریکا را قبول کنند.

تحلیلگر روزنامه سعودی معتقد است اما این سناریوی خوش آب و رنگ که آمریکایی ها و روس ها بر سر آن توافق کرده اند نیاز به عوامل بسیاری برای موفقیت دارد. اعتماد دو طرف از بین رفته و برای این که بتوان این اعتماد از دست رفته را احیا کرد، نیاز به زمان دارد. واقعیت این است که روسیه به هیچ وجه اجازه نخواهد داد سناریوی یمن در سوریه تکرار شود.

الحیات آن گاه تاکید کرد: در این میان یک بازیگر مهم و اصلی وجود دارد که بسیار تعیین کننده و سرنوشت ساز است؛ ایران که همه نوع حمایتی را از نظام سوریه به عمل آورده است. ایران می خواهد که راه حل سوری در مذاکرات کامل با غرب حاصل شود و هیچ کدام از طرف های مصر و ترکی نیز نقشی در آن نداشته باشند. قطعا آمریکایی ها و روس ها نمی توانند ایران را از این معادله کنار بگذارند.

کلنجار صهیونیست ها با آمریکا در آیپک مقابل ایران کوتاه نیایید!

سخنرانان نشست لابی صهیونیستی آیپک معتقدند تحریم ها علیه ایران بی اثر بوده و ایران در موقعیت پیشرفت قرار دارد.
مایکل اورن سفیر اسرائیل در آمریکا که در همایش «آیپک» سخنرانی کرد، گفت «تحریم ها توان توقف برنامه اتمی ایران را ندارد.
وی همچنین گفت: راکت های ایران در دست نیروهای همپیمان این رژیم، اکنون بخش های زیادی از اسرائیل را در تیررس خود قرار داده است».

وی گفت: ایران که تهدید به نابودی اسرائیل کرده است، از تازه ترین دور مذاکرات برای پیشبرد غنی سازی مواد هسته ای خود استفاده می کند. این کشور مذاکرات را به درازا می کشاند و ضمن انجام مذاکرات، به غنی سازی اورانیوم ادامه می دهد.

وی خاطرنشان کرد: دیپلماسی کارساز نبوده و تحریم ها نیز مانع از آن نشده است که ایران دست از هدف مشکوک تولید یک موشک هسته ای بردارد که می تواند مواضعی را در سراسر خاورمیانه، به ویژه اسرائیل، هدف قرار دهد.الیوت ابرامز مشاور امنیت ملی آمریکا در زمان رونالد ریگان در واشینگتن نیز در این نشست گفت «مذاکرات دولت ها با ایران مثل گفت و گو میان خودشان است نه با ایران، چون غرب به شدت و به طرزی خطرناک، کوتاه آمده است.

وی که در دولت بوش نیز فعالیت کرده، می گوید: هیچ پیشرفتی در مذاکرات محسوس نیست و (آیت الله) خامنه ای در موقعیتی متفاوت با ماست.علاوه بر «ایهود باراک»، وزیر دفاع و «مایکل اورن» سفیر اسرائیل در آمریکا، «دنیس راس»،مشاور ویژه «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا در امور خاورمیانه و یکی از مقامات ارشد وزارت امور خارجه این کشور نیز در مراسم افتتاح این همایش سالانه شرکت کردند.

یادآور می شود همزمان با نشست آیپک، مؤسسه مطالعات امنیت ملی اسرائیل در تحلیلی خاطرنشان کرد: ایران به توسعه برنامه هسته ای خود ادامه می دهد و از دیگر سو اسلام سیاسی همچنان مشغول توسعه نفوذ خود در منطقه است این فرآیند پیچیده بر آینده اسرائیل تأثیر می گذارد.

این گزارش می افزاید: روند تحولات در خاورمیانه به گونه ای پیش می رود که آمریکا سعی می کند تا با فاصله گرفتن از مسائل خاورمیانه هم نیروهایش را از عراق و افغانستان عقب بکشد و هم از هر اقدام نظامی علیه ایران صرف نظر کرده و از دخالت در سوریه نیز پرهیز کند. با این وجود مسائل و مشکلات همچنان به قوت خود باقی است و گرچه زمان مقابله جدی با این مسائل نیز فرا رسیده است، اما چنانچه هر چه زودتر چاره ای برای رفع این مسائل اندیشیده نشود، این بحران ها از کنترل خارج می شوند.

به اعتقاد تحلیلگر این مؤسسه صهیونیستی، هماهنگی راهبردی نزدیک میان دولت دوم اوباما و اسرائیل برای اسرائیل بسیار حیاتی است. شاید متأثر از فشار شدید لابی صهیونیستی بر مقامات آمریکایی بود که جو بایدن معاون اوباما مجبور شد در نشست آیپک بگوید: همه گزینه ها و از جمله گزینه نظامی روی میز است و اوباما در مورد عزم خود برای بازداشتن ایران از دسترسی به سلاح هسته ای بلوف نمی زند.
دولت آمریکا هم اکنون با کسری بودجه ۷/۱۶تریلیون دلاری دست و پنجه نرم می کند.

با شعار کورش آسوده بخواب سفارت آمریکا و انگلیس هم به خواب رفتند

انقلاب پیچیده ایران زمانی رخ داد که سفارت خانه های آمریکا و انگلیس خیال می کردند هیچ تهدیدی متوجه ثبات در ایران نیست.
اینها تحلیل مایکل اکس ورثی پژوهشگر انگلیسی است. کتاب اکس ورشی تحت عنوان «ایران انقلابی: تاریخ انقلاب اسلامی» منتشر شده است. به گزارش هفته نامه اکونومیست؛ «محمدرضا پهلوی آخرین شاه ایران، در سال ۱۹۷۱ در کنار آرامگاه بنیانگذار پادشاهی ایران گفت کوروش! آسوده بخواب؛ زیرا که ما بیداریم.

اینگونه سخن گفتن، چنین تصوری را ایجاد می کرد که خاندان پهلوی، سلسله ای محبوب است که الگوی پادشاهی هخامنشی را دنبال می کند. با این حال، در کمتر از یک دهه، مردم ایران حکومت وی را تحت رهبری آیت الله روح الله خمینی سرنگون کردند» این دیپلمات سابق انگلیسی که اکنون مدیر مرکز مطالعات ایران در دانشگاه اکستر است، هر چند لحنی دشمنانه علیه انقلاب دارد، درباره راز پیروزی انقلاب اسلامی می گوید: دوره های طولانی اعتراض و سوگواری که به نام یوم الله شناخته می شود به عنوان ریه های انقلاب عمل تنفس را انجام داده است.

اکس ورثی هر چند به عقده گشایی علیه ولایت فقیه پرداخته اما به اجبار اذعان کرده است: ادبیات و سخنوری های مذهبی، مردم را به جنگ هشت ساله با صدام علاقه مند کرد و بسیاری را به این امر متقاعد نمود که جنگ دو کشور، ادامه نبرد میان یزید خلیفه بداندیش باستانی و امام حسین پیشوای شهید شیعیان است. بسیاری از عملیات های ایران نیز از روی نام مکان های مقدس شیعیان برداشته می شد.

با اين اسقاطي ها كه نمي شود براندازي كرد!

نشست پاريس كه از سوي شوراي هماهنگي سبز برگزار شد، بيشتر در رديف گردهمايي هاي نسل اول اپوزيسيون بود.
پايگاه اينترنتي اخبار روز (وابسته به طيفي از مخالفان مقيم آلمان) ضمن درج مطلب فوق، نسبت به خروج عوامل فتنه از كشور و عافيت گزيني در خارج هشدار داد. اين سايت اينترنتي با اشاره به ميتينگ ۱۵-۱۰ نفره اعضاي گروه موسوم به شوراي هماهنگي سبز در پاريس كه ۲ هفته پيش و به بهانه سالگرد حصر موسوي و كروبي برگزار شد، نوشت: اميدواريم نسل دوم اپوزيسيون كه پس از سال ۸۸ از كشور خارج شد به سرنوشت نسل اول كه از سال ۶۰ خارج شد دچار نشود و دهه هاي ديگر همچنان از اين نشست ها برگزار نكند. اين نشست در رديف تمامي گردهمايي كه در سال هاي گذشته برگزار شده قرار مي گيرد، با اثرات كم بين المللي و اثرات داخلي بسيار ناچيز و شايد تنها براي آرامش وجدان برگزاركنندگان آن.
يادآور مي شود در نشست گروهك شوراي هماهنگي سبز، عناصر لنگه به لنگه ضدانقلاب از جمله اردشير اميرارجمند، بابك امير خسروي (توده اي سابق)، رجب مزروعي، بيژن حكمت، تقي رحماني، حمزه غالبي، احمد سلامتيان، حسن شريعتمداري، رضا عليجاني، علي كشتگر، سراج ميردامادي، كريم لاهيجي، هوشنگ اسدي و چند تن از سلطنت طلبان حضور به هم رسانده بودند.
تركيب عجيب و غريب اين نشست هماهنگي هر چند به تعبير اخبار روز داراي كمترين اثر و خاصيت بوده اما سزاوار تبريك گفتن به طيف فتنه گر جبهه اصلاحات است كه هر از چند گاه يك بار ياد ادعاي حمايت از نظام جمهوري اسلامي و قانون اساسي مي افتند اما در عين حال فرستادگان آنها به خارج باغ وحش كاملي از جريان هاي ضدانقلاب راه انداخته اند.

انتهای خبر/

 

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.