شنبه 19 اسفند 1391 | 08:19
امام جمعه موقت تهران
ضرورت عمل مسؤولان به رهنمودهای رهبر انقلاب/ عصبانیت دشمن نشانه پیشرفت نظام است
ضرورت عمل مسؤولان به رهنمودهای رهبر انقلاب/ عصبانیت دشمن نشانه پیشرفت نظام است
آیت‌الله موحدی کرمانی با اشاره به دیدار رییس و نمایندگان مجلس خبرگان با رهبر معظم انقلاب، سخنان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای را در این دیدار بسیار مهم و ضروری خواند و مردم و مسؤولان را بر توجه و عمل به سخنان ایشان توصیه کرد.

 

به گزارش  پایگاه اطلاع رسانی" بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به دیدار رییس و اعضای مجلس خبرگان با رهبر معظم انقلاب، سخنان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای را در این دیدار بسیار مهم و ضروری خواند و مردم و مسؤولان را بر توجه و عمل به سخنان ایشان توصیه کرد.

 

ضرورت نگاه بلندمدت در مسیر حرکت به سوی آرمان‌ها

 

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب بر ضرورت نگاه بلند مدت در مسیر حرکت به سوی آرمان‌ها و اهداف اسلامی تأکید کردند، افزود: اگر می‌خواهیم به آرمان‌ها و اهداف اسلامی برسیم، نباید مقطعی نگاه کنیم، جهان بینی می‌گوید اگر می‌خواهید حکمت الهی را در نظام هستی ببینید به تمام نظام هستی با هم نگاه کنید و تنها یک نقطه را مدنظر قرار ندهید.

 

امام جمعه موقت تهران همچنین ادامه داد: رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند برای رسیدن به اهداف بلند و آرمان‌های مقدس باید نگاه بلند مدت داشت و مدیران باید برای هر زمان و مقطعی برنامه‌ریزی کنند؛ ایشان فرمودند ایمان به اسلام، عزم راسخ، تکیه به مردم و حفظ و تقویت روحیه امید را باید از عوامل اصلی استقرار حرکت رو به جلو و رسیدن به موفقیت‌های بزرگ و عبور از موانع و سختی‌های مقطعی دانست.

 

پشت سرگذاشتن سختی‌ها با پشتوانه عظیم مردمی

 

وی با بیان اینکه سختی‌های مقطعی را باید با پشتوانه عظیم مردمی، ایمان راسخ و حفظ و تقویت روحیه امیدواری پشت سر گذاشت و اینگونه نباشد که اگر فشاری آمد روح یأس و ناامیدی در فرد و جامعه به وجود آید، گفت: اگر می‌خواهیم به جلو برویم و موفقیت‌های بزرگ‌تری نصیب ما شود باید موانع و سختی‌های مقطعی را پشت سر بگذاریم.

 

آیت‌الله موحدی کرمانی با اشاره به این سخن رهبری که فرمودند «اگر در دوران مبارزه چنین نگاه بلندی از سوی امام راحل وجود نداشت، این مبارزه با شکست مواجه می‌شد»، تصریح کرد: مردان خدا وقتی در راه هدف با سختی‌ها مواجه می‌شوند می‌گویند ما انتظار این سختی‌ها را داریم و برای رسیدن به کمالات باید این دشواری‌ها را پشت سر بگذاریم و به تعبیر قرآن نه تنها سختی‌ها آنان را سست نمی‌کند، بلکه ایمانشان راسخ‌تر می‌شود.

 

وی گفت: رهبر معظم انقلاب شرایط کنونی را نسبت به دوران مبارزه بسیار سخت‌تر و پیچیده‌تر دانستند و با تأکید بر حفظ و تقویت روحیه امید در مردم، استمرار موفقیت‌های روزافزون ملت ایران، عظمت کنونی و مرکزیت فکری ملت ایران در دنیای اسلام و نفوذ سیاسی بین‌المللی نظام اسلامی را از دستاوردهای شگرفی برشمردند که به عنوان نشانه‌های امید باید شناخت.

 

عصبانیت دشمن نشانه پیشرفت نظام اسلامی

 

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه پیش از انقلاب این توفیقات غیرقابل تصور بود، عصبانیت و شدت عمل دشمن را نشان دهنده پیشرفت نظام اسلامی دانست و تأکید کرد: اگر نظام اسلامی پیشرفت نمی‌داشت، دشمنان تا این حد سراسیمه و عصبانی نمی‌شدند.

 

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند «دشمنان می‌خواهند اینگونه القا کنند که تحریم به بهانه موضوع هسته‌ای است، اما هدف اصلی رو در رو قرار دادن مردم در مقابل نظام اسلامی است»، گفت: امید غربی‌ها این بود که با فشار آوردن بر مردم، آنان در برابر نظام قرار بگیرند، اما مردم با حضور بی‌سابقه خود در راهپیمایی 22 بهمن‌ماه، مشتی محکم بر دهان دشمنان کوبیدند و نشان دادند که به نظام و اسلام پایبندند.

 

آیت‌الله موحدی کرمانی، سخنان جامع و بلیغ درباره انتخابات آینده و لزوم بررسی صلاحیت‌ها از سوی شورای نگهبان و لزوم پرشور بودن انتخابات را از دیگر سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با رییس و اعضای مجلس خبرگان عنوان کرد و سخنان خود در ارتباط با انتخابات ریاست جمهوری را به فرصت دیگری موکول کرد.

 

وی افزود: رهبر معظم انقلاب درباره مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم فرمودند «برخی از مشکلات ناشی از تحریم‌ها و برخی مربوط به مدیریت‌ها و سیاست‌ها است، این مشکلات قابل حل است، من به مسؤولان برای حل معضل گرانی توصیه مؤکد کردم و اکنون باید گزارش دهند که چه کردند.»

 

امام جمعه موقت تهران افزود: رهبر معظم انقلاب نتیجه تحریم‌ها را بازگشت به خود و جوشش از درون دانستند و فرمودند «خوشبختانه کشورهایی که امروز ملت ایران را تحت تحریم قرار داده‌اند خود گرفتار مشکلات اقتصادی به مراتب سنگین‌تر، سخت‌تر و غیرقابل حل هستند؛ غربی‌ها گرفتار برخی مشکلات ناشی از تحریم ایران شده‌اند این در حالی است که آنها برای مشکلات خود راه حل ندارند اما ایران راه‌حل دارد.»

 

رنگ و صبغه محافل در ایام نوروز فاطمی شود

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن سال جدید شمسی، گفت: در آستانه سال جدید هستیم، ‌انتظار می‌رود ملت فهیم و انقلابی از اسراف خودداری کنند، مستضعفان را شریک زندگی خود قرار دهند و با توجه به همزمان بودن ایام فروردین با شهادت مظلومانه صدیقه طاهره‌(س)، سعی کنند محافل رنگ و صبغه ارادت به حضرت را بگیرد.

 

آیت‌الله موحدی کرمانی با اشاره به مراسم دروغین چهارشنبه سوری، ابراز کرد: ملت ایران آنقدر مفاخر دارد و ارزش‌های ایرانی آنچنان فراوان است که به آنها افتخار ‌کند، نیازی نیست برای چنین مراسمی ادعای افتخار کنیم، این مراسم (چهارشنبه سوری) محصولی غیر از مجروح شدن، ‌کور شدن و احیانا نابود شدن ندارد، والدین فرزندان خود را در این زمینه نصیحت کنند و نیروی انتظامی در این زمینه چاره‌اندیشی کند.

 

وی در بخش پایانی سخنان خود، حمله تروریستی اخیر دشمنان دین و دیانت را به شهر کراچی پاکستان محکوم کرد و با ابراز تأسف از وقوع این واقعه خونبار، با شیعیانی که در این حمله تروریستی، زخمی شده‌اند و نیز خانواده شهدا، همدردی کرد.

 

 پايان خبر / رسا

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.