سه شنبه 22 اسفند 1391 | 09:34
مذاکرات مثبت ایران و گروه 1+5 در آلماآتی، شکست کامل اسرائیل
مذاکرات مثبت ایران و گروه 1+5 در آلماآتی، شکست کامل اسرائیل
يک تارنماي اسرائيلي نزديک به منابع اطلاعاتي اين رژيم مي‌گويد، نتيجه مذاکرات بين ايران و گروه ۱+۵ موفقيتي براي ايران و يک ناکامي براي اسرائيل است.

 

به گزارش  پایگاه اطلاع رسانی" بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"تارنماي دبکا‌فايل (DEBKAfile) به نقل از يک مقام اسرايلي، نتيجه مذاکرات آلماآتي را «يک موفقيت بزرگ براي تهران و شکست کامل اسرائيل» توصيف کرد.

بر اساس اين گزارش، به گفته رسانه‌هاي غربي گفت‌وگوها بين ايران و گروه ۱+۵ (شامل کشورهاي روسيه، چين، فرانسه، امريکا، انگليس و آلمان) «جو غريبي از خوش بيني» ايجاد کرده و حاکي از نزديک شدن دو طرف به سمت پاياني ِيکي از طولاني‌ترين تونل جهان (اشاره به مسئله هسته‌اي ايران) است.

روزنامه اسرائيلي مي‌افزايد، رژيم اسرائيل نگران است نتيجه مذاکرات آلماآتي منجر به اين شود که امريکا به ايران اجازه دهد عمليات در سايت هسته‌‎اي فردو و توليد اورانيوم با غناي ۲۰ درصد را ادامه دهد.

جديدترين دور مذاکرات ايران با ۵ قدرت جهاني بعلاوه آلمان ۲۶ و ۲۷ فوريه در شهر آلماآتي قزاقستان برگزار شد. دو طرف توافق کردند که بعد از برگزاري مذاکرات در سطح کارشناسان در استانبول در ۱۷ و ۱۸ مارس (۲۷ و ۲۸ اسفند)، مجددا ۵ و ۶ آوريل (۱۶ و ۱۷ فروردين) در شهر آلماآتي با يکديگر ديدار کنند.

امريکا، رژيم اسرائيل و بعضي از متحدان آنها به طور مکرر ايران را به پيگيري اهداف نظامي در برنامه انرژي هسته‌اي اين کشور متهم کرده‌اند. واشنگتن و اتحاديه اروپا اين اتهام کذب را دستاويز اعمال چندين دور تحريم‌هاي يک جانبه و غيرقانوني عليه جمهوري اسلامي قرار داده‌اند.

ايران ضمن رد اتهامات مي‌گويد به عنوان يکي از امضا کنندگان پيمان گسترش منع سلاح‌هاي اتمي (ان‌پي‌تي) و عضوي از آژانس بين المللي انرژي اتمي حق دستيابي به فناوري هسته‌اي براي مقاصد صلح آميز را دارد.

علاوه بر اين، بازرسان آژانس بين المللي انرژي اتمي بارها از تاسيسات هسته‌اي ايران بازديد کرده ‌اما هرگز مدرکي که حاکي از انحراف برنامه انرژي هسته‌اي اين کشور به سمت مقاصد نظامي باشد، پيدا نکرده‌اند.

منبع:پرس تی وی

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.