سه شنبه 22 اسفند 1391 | 22:23
هشدار پدافند هوایی به هواپیمای جاسوسی آمریکا + تصاویر
هشدار پدافند هوایی به هواپیمای جاسوسی آمریکا + تصاویر
امیر فرزاد اسماعیلی از جزئیات کشف و اخطار به هواپیمای جاسوسی U۲ آمریکا در روز ۲۲ بهمن پرده برداشت.

 

 به گزارش  پایگاه اطلاع رسانی" بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"قرارگاه خاتم‌الانبیاء چهار ماموریت کشف، شناسایی، رهگیری و انهدام پرنده‌های متجاوز را دنبال می کند. فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) صبح امروز از جزئیات کشف و اخطار به هواپیمای جاسوسی U۲ آمریکا در روز ۲۲ بهمن پرده برداشت.

امیر اسماعیلی با اشاره به اینکه ۳۶۰۰ نقطه پدافندی در کل کشور وجود دارد که توسط سامانه یکپارچه پدافند هوایی رصد می‌شود افروزد: یکی از افتخارات سال ۹۱ ما کشف و شناسایی و رهگیری یکی از تکنولوژیکی‌ترین هواپیماهای شناسایی و جمع‌آوری اطلاعات به نام  u۲ است. این هواپیما دارای رادارهای پهلونگر، مستقیم، فراطیفی و شنود الکترونیکی است که می‌تواند تا عمق کشور هدف را رصد کند.

 

به گزارش فارس، فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) با بیان اینکه این هواپیما متعلق به آمریکا بود گفت: ما قبلاً هم تجربه این کار را داشته‌ایم و در رزمایش ولایت ۸۹ نیروی دریایی ارتش که در منطقه جاسک برگزار شد به ۲ فروند از این هواپیماها قبل از نزدیکی به حریم هوایی اخطار داده شد و آنها منطقه را ترک کردند.

 

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) خاطرنشان کرد: این هواپیما بسیار پیشرفته است و هواپیمای U۲ امروزی با مداومت پروازی بالا و تجهیزات پیشرفته و قابلیت استیلز با هواپیماهای قدیمی بسیار متفاوت است. ماموریت این نوع هواپیماها جمع‌آوری اطلاعات و اخبار از کشورهای هدف است.

 

اسماعیلی همچنین اعلام کرد: این هواپیماها تا فاصله ۳۰ تا ۴۰ کیلومتری با سنتر مرکزی فرودگاه ارتباط دارند و بعد از آن از طریق ماهواره‌‌ها هدایت می‌شوند و باتوجه به ارتفای پروازی ۴۰ هزار تا ۷۰ هزار پایی آنها شنود این نوع هواپیماها بسیار دشوار است.

 

وی افزود: این هواپیما از جنوب نقطه جیوانی به سمت شرق دریای عمان در حال حرکت بود و سامانه‌‌های راداری و شنود الکترونیک ما لحظه به لحظه آن را رصد می‌کردند تا اینکه این هواپیما به میانه دریای عمان و جنوب شرقی تنگه هرمز و یک‌مایلی مرز هوایی ما می‌رسد و قصد ورود به مرزهای ایران را دارد که توسط رادار خلیج‌فارس (بندرعباس) به آن اخطار داده می‌شود و هواپیما اعلام می‌کند که از هواپیماهای ائتلاف است و از مرزهای جمهوری اسلامی دور می‌شود.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) تاکید کرد: احتمالا این هواپیما قصد تصویربرداری و جمع‌آوری اطلاعات از منطقه جنوبی کشورمان را داشته است.

وی در پایان گفت: قرارگاه پدافند هوایی برای حفاظت از مراکز هسته‌ای، حساس و حیاتی از نوعی گسترش تاکتیکی و دفاعی و استقرار در دهلیزها و معابر احتمالی به صورت لایه‌های پنهان حفاظت می‌کند.

منبع:فرهنگ نیوز

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.