سه شنبه 22 اسفند 1391 | 22:28
امروز در مجلس
بررسی لایحه چند دوازدهمی بودجه سال ۹۲ / طرح بودجه دو دوازدهمی رای نیاورد
بررسی لایحه چند دوازدهمی بودجه سال ۹۲ / طرح بودجه دو دوازدهمی رای نیاورد
صبح امروز در نشست علنی مجلس شوراری اسلامی پیشنهاد بودجه سه دوازدهمی سال ۹۲ تصویب شد.

 

به گزارش  پایگاه اطلاع رسانی" بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"نمایندگان در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی لایحه چند دوازدهمی بودجه سال ۹۲ کل کشور، پیشنهاد دولت مبنی بر لایحه سه دوازدهمی بودجه را با ۲۰۴ رأی موافق، ۱۷ رأی مخالف و ۳ رأی ممتنع تصویب کردند.

لازم به ذکر است که قبل از رأی گیری درباره چند دوازدهمی بودن لایحه بودجه سال آینده کشور، محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان پیشنهاد بودجه دو‌دوازدهم را به جای سه‌دوازدهم مطرح کرد.

علی لاریجانی رئیس مجلس بعد از استماع نظر موافقان و مخالفان، پیشنهاد دو دوازدهمی را به رای نمایندگان گذاشت که با ۳۱ رای موافق، ۱۴۶ رای مخالف و ۱۴رای ممتنع تصویب نشد.

همچنین الیاس نادران نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی امروز سه‌شنبه طی تذکری در صحن علنی مجلس اظهار داشت: ماده ۱۸۸ آئین‌نامه، ماده بدیعی‌ است که سابقه‌ای در قانونگذاری کشور نداشته است و برای اولین بار ما به این ماده عمل می‌کنیم.

وی افزود: اگر سنگ‌بنای بدی گذاشته شود بدعتی برای دوره‌های بعد به وجود خواهد آمد.

نادران ادامه داد: همچنین پیشنهادهایی در مورد متمم و اصلاحیه وجود دارد که آن هم مسیرش تعریف شده است یعنی اگر قرار است بودجه سقفش تعیین شود یا اصلاحیه یا متمم داشته باشد مشخص است؛ آنچه در ماده ۱۸۸ وجود دارد نه مربوط به بودجه است نه متمم و نه اصلاحیه و صرفا مسیر بودجه مصوب سال گذشته است که برای یک دوره محدود تمدید می‌شود که این دوره محدود از یک ماه تا ۳ ماه است و اضافه بر این هیچ حکم دیگری اجرایی نیست.

نماینده تهران گفت: اگر پیشنهاد لایحه دولت و پیشنهاد اعضای کمیسیون بودجه پذیرفته شود به این مفهوم است که ما به جای بودجه سه دوازدهم که تمدید بودجه مصوب است، یک بودجه برای سه ماهه اول سال می‌نویسیم که در آن در مورد حقوق و مزایا، بودجه عمرانی، بودجه اختصاصی و نقل و انتقال حقوق‌ها و سقف بودجه باید تصمیم‌گیری شود.

وی اضافه کرد: اینکه یارانه‌ها را چه بکنیم اینجا جای بحثش نیست و ما فقط می‌خواهیم به دولت اجازه دهیم که اضطرارا برای چند ماه بودجه مصوب سال قبل را برای مدت محدودی تمدید کند.

نادران اظهار داشت: استدعای من این است که پیشنهادهایی که به لحاظ محتوایی مغایر با بحث چند دوازدهم است مطرح نشود.

علی لاریجانی در پاسخ به تذکر نادران گفت: البته اگر در آیین‌نامه دقیق‌تر نوشته می‌شد این ابهامات به وجود نمی‌آمد که باید در اصلاح بعدی دقیق‌تر شود.

وی افزود: در آئین‌نامه آمده است که مجلس چند دوازدهم بودجه را بر مبنای آخرین قانون بودجه رسیدگی می‌کند؛ این موضوع بدان معناست که ظرف زمانی کم بوده و همان روال گذشته باید ادامه یابد؛ چون دقیقا نوشته مجلس باید بر اساس مصوبه سال قبلی عمل کند.

رئیس مجلس اظهار داشت: هر کدام از پیشنهادات مطرح شده اگر تغییر محتوایی ایجاد کند تا مبنا را به هم بزند ما نباید اجازه دهیم اما اگر مبنا را به هم نزند و مسائلی را اضافه کند که محتوا را روشن‌تر بگوید اشکال آئین‌نامه‌ای ندارد لذا قابل طرح است.

منبع:فرهنگ نیوز

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.