پنجشنبه 12 اردیبهشت 1392 | 10:42
رشد ۴۶ درصدی در مارس ۲۰۱۳
افزایش صادرات نفت ایران به ژاپن پس از تحریم ها
افزایش صادرات نفت ایران به ژاپن پس از تحریم ها
وزارت اقتصاد ژاپن اعلام کرد واردات نفت این کشور از ایران در مارس ۲۰۱۳ با افزایش ۴۶ درصدی نسبت به ماه قبل از آن، به ۱.۳۹۳ میلیون کیلو لیتر رسید که این رقم از واردات نفت این کشور در مارس ۲۰۱۲ نیز ۴.۵ درصد بیشتر بوده است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی" بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"وزارت اقتصاد و تجارت ژاپن از افزایش قابل توجه واردات نفت این کشور از ایران در سومین ماه سال جاری میلادی خبر داد.

بر اساس جدیدترین گزارش منتشر شده از سوی این سازمان،‌ پالایشگاه های ژاپنی در مارس ۲۰۱۳ بالغ بر ۱.۳۹۳ میلیون کیلو لیتر نفت خام از ایران وارد کردند که این رقم نسبت به ماه قبل از آن با افزایش ۴۶ درصدی مواجه شده است. ژاپن در فوریه ۲۰۱۳ حدود ۹۵۳ هزار کیلو لیتر نفت از ایران وارد کرده بود.

واردات نفت این کشور آسیایی از ایران در ماه مارس سال جاری میلادی حتی بیشتر از رقم واردات نفت این کشور پیش از وضع تحریم نفتی غرب بوده است. میزان نفتی که ژاپن از ایران در این ماه وارد کرده است ۴.۵ درصد بیشتر از رقم واردات این کشور در مدت مشابه سال قبل یعنی مارس ۲۰۱۲ بوده است. ژاپن در مارس سال گذشته بالغ بر ۱.۳۳۴ میلیون کیلو لیتر نفت از ایران وارد کرده بود. تحریم نفتی غرب علیه ایران از اول جولای ۲۰۱۲ به اجرا گذاشته شد.

به دنبال افزایش واردات نفت ژاپن از ایران در مارس ۲۰۱۳ سهم ایران در تامین نفت مورد نیاز این کشور افزایش یافته و از ۶ درصد در فوریه به ۶.۸ درصد در این ماه رسیده است.

ایران پنجمین تامین کننده نفت وارداتی ژاپن در ماه مارس ۲۰۱۳ شناخته شده است. عربستان با ۵.۷۸۸ میلیون کیلو لیتر بزرگترین صادرکنند نفت به ژاپن در این ماه بوده است و امارات،‌قطر و کویت به ترتیب در رتبه های دوم تا چهارم قرار گرفته اند.

واردات نفت ژاپن از این کشورها نیز به ترتیب ۳۳ درصد،‌ ۵.۵ درصد، ۴۹ درصد و ۳۰ درصد افزایش داشته است. کل واردات نفت ژاپن در ماه مارس امسال بالغ بر ۲۰.۵۲۶ میلیون کیلو لیتر اعلام شده است که این رقم نسبت به ماه قبل از آن ۲۹.۵ درصد رشد داشته است.

منبع:فرهنگ نیوز

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.