یکشنبه 22 اردیبهشت 1392 | 11:09
تازه‌ترين خبرها از متن و حاشيه آخرين روز ثبت‌نام نامزدها
تازه‌ترين خبرها از متن و حاشيه آخرين روز ثبت‌نام نامزدها
پنجمين و آخرين روز ثبت‌نام از نامزدهاي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري در حالي به پايان رسيد که ساختمان وزارت کشور ميزبان تعداد زيادي از چهره هاي سياسي کشور بود.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی" بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"مصطفي محمدنجار وزير کشور پس از پايان مهلت ثبت نام انتخابات يازدهم رياست جمهوري با حضور در جمع خبرنگاران گفت: 686 نفر براي انتخابات رياست جمهوري ثبت‌نام کرده‌اند.
وي افزود: از تعداد 686 نفر، 656 نفر يعني 96 درصد ثبت‌نام شدگان، مرد و 30 نفر يعني 4 درصد از ثبت‌نام شدگان از بانوان هستند.
روز پر ازدحام ساختمان فاطمي
داود احمدي نژاد برادر رئيس جمهور که البته مواضع شديدي نسبت به حلقه انحرافي دارد، در ساعات اوليه روز آخر ثبت نام ها با حضور در ستاد انتخابات کشور، در انتخابات رياست جمهوري ثبت نام کرد.
وي در جمع خبرنگاران گفت: قصد حضور مستقل در انتخابات را دارد.
جواد اطاعت از فعالين اصلاح طلب که چندي پيش گفته بود که سيدمحمد خاتمي از وي خواسته است که ثبت‌نام کند نيز براي انتخابات رياست جمهوري نام نويسي کرد.
پرويز کاظمي وزير اول رفاه دولت احمدي‌نژاد هم براي ثبت نام در يازدهمين انتخابات رياست جمهوري در وزارت کشور حضور يافت.
وي با تاکيد بر اينکه مطلقا از احمدي‌نژاد در کابينه خود استفاده نمي کند، گفت: در صورت عدم صلاحيت از سوي شوراي نگهبان، از اين نظر تمکين مي‌کنم.
حجت‌الاسلام سيد محمد حسن ابوترابي‌فرد گزينه نهايي ائتلاف پنجگانه اصولگرايان نيز با حضور در ستاد انتخابات کشور در يازدهمين انتخابات رياست جمهوري ثبت نام کرد.
وي پس ازثبت نام در پاسخ به سوالي درباره اينکه شما خروجي ائتلاف پنجگانه شده‌ايد اما برخي اعضا مي‌گويند مي‌خواهيم ثبت‌نام کنيم؛ خاطرنشان کرد: دبير ائتلاف و برخي از اعضاي آن اظهار داشتند که بنده از آن جمع به عنوان کانديداي يازدهمين دوره رياست جمهوري براي ثبت‌نام حاضر شوم؛ دوستانم در ائتلاف 2+3 در مجموع ارزيابي‌ها و نظرسنجي‌ها را مورد توجه قرار دادند که يکي از ملاک‌ها سير رشد دوستان بوده است.
ابوترابي‌فرد افزود: در نهايت دوستانم به اين نتيجه رسيدند که با توجه به اينکه در تنها نظرسنجي فاصله معناداري بين دوستان نبود و من خروجي ائتلاف شدم.
ثبت نام گزينه نهايي ائتلاف اکثريت اصولگرايان در حالي صورت گرفت که منوچهر متکي يکي ديگر از اعضاي ائتلاف پنجگانه نيز عصر روز شنبه با حضور در ستاد انتخابات کشور نام خود را به عنوان يکي از نامزدهاي رياست جمهوري به ثبت رساند.
متکي پس از نام نويسي در ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران گفت: تصميم‌سازي در ائتلاف پنجگانه براساس اتفاق آرا و نظرسنجي‌ها بوده است، بر اين اساس من با توجه به اين دو محور براي ثبت‌نام به وزارت کشور آمده‌ام.
وي درباره اينکه خروجي ائتلاف شما نبوده‌ايد، پس چرا در انتخابات ثبت‌نام کرده‌ايد، تصريح کرد: گزينه ائتلاف را افراد تعيين نمي‌کنند، نظرسنجي‌ها بايد مهم ارزيابي شود؛ بنابراين بنده براساس اين نظرسنجي‌ها در خدمت شما اصحاب رسانه هستم.
محمدباقر قاليباف نيز صبح شنبه پس از ثبت نام در انتخابات رياست جمهوري با حضور خبرنگاران در پاسخ به اين سؤال که اگر شوراي نگهبان شما را تاييد نکند، چه اقدامي خواهيد داشت، اظهار کرد: بنده بر اين باورم که قانون اساسي ميثاق همه ملت ايران است و طبيعتا مسئولان بيش از هر کسي بايد به اين ميثاق وفادار بوده و آن را اجرا کنند؛ شوراي نگهبان ، قانون اساسي را مرجع تشخيص صلاحيت نامزدها مي‌داند و تابع نظر شوراي نگهبان هستم.
علي اکبر جوانفکر مديرعامل سابق ايرنا که مدتي براي گذراندن دوران محکوميت خود در زندان بسر مي‌برد و به گفته رييس سازمان زندانهاي کشور هم اکنون در دوران مرخصي از زندان است، پس از ثبت‌نام در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سؤالي درباره اينکه آيا محکوميت شما مانعي براي تأييد صلاحيت شما نخواهد بود؟ گفت: بر اساس اظهارات دادستان کل کشور محکوميت قضايي سبب رد صلاحيت نخواهد شد.
محمد ابراهيم اصغرزاده از فعالان جريان اصلاحات نيز در انتخابات رياست جمهوري ثبت نام کرد.
ابوالحسن نواب عضو شوراي مرکزي جامعه روحانيت مبارز هم پس از حضور در ستاد انتخابات کشور براي نام‌نويسي با بيان اينکه به صورت مستقل به صحنه آمدم تصريح کرد: هيچ‌گونه ديدار انتخاباتي نداشتم.
وي در پاسخ به پرسشي در مورد نظر آيت‌الله مهدوي‌کني درباره ابوترابي‌فرد اعلام کرد که بيش از يک سال است که در جلسه جامعه روحانيت شرکت نمي‌کند.
نواب در پايان تاکيد کرد که قصد ندارد به نفع کسي کناره‌گيري کند.
طهماسب مظاهري رئيس اسبق بانک مرکزي هم براي ثبت‌نام به وزارت کشور آمد.
مسعود پزشکيان نماينده اصلاح‌طلب نيز براي ثبت‌نام در يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري به وزارت کشور مراجعه کرد.
علي‌اکبر ولايتي هم پس از ثبت نام در انتخابات رياست جمهوري ضمن قرائت بيانيه انتخاباتي خود در جمع خبرنگاران درباره ائتلاف 1+2 گفت: در ائتلاف سه‌گانه قرار بر اين بود که هسته‌اي براي اتحاد اصولگرايان تشکيل شود. هر کسي که قانون و ولايت فقيه را پذيرفته باشد، از نظر ما اصولگرا است.
وي با بيان اين‌که اختلافي ميان اعضاي ائتلاف وجود ندارد،‌ افزود: اتحاد و همبستگي ميان ما برقرار است و ما امور را متناسب با شرايط پيگيري مي‌کنيم. فعلا تصميم گرفتيم تا همه نام‌نويسي کنيم. تا زماني که راي واقعي مردم معلوم شود و حداکثر مهلت را به خود و بقيه بدهيم. اميدواريم يک نفر از اصولگرايان بتواند در انتخابات شرکت کند.
سيد احمد کاشاني فرزند آيت‌الله کاشاني نيز براي ثبت‌نام در انتخابات رياست‌جمهوري به ستاد انتخابات وزارت کشور آمد.
رامين مهمانپرست سخنگوي وزارت امور خارجه هم براي ثبت نام در يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري به وزارت کشور مراجعه کرد.
وي در بدو ورود ?به خبرنگاران گفت : بر اساس احساس تکليف آمدم و کسي که احساس تکليف کند، به نفع کسي کنار نمي رود?.
مهمانپرست افزود: علي اکبر صالحي وزير امورخارجه کانديداي انتخابات نخواهد شد.
سعيد جليلي دبير شوراي عالي امنيت ملي نيز با حضور در وزارت کشور، براي کانديداتوري در يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري ثبت‌نام کرد.
در همين رابطه، هماهنگ‌کننده ستاد مردمي حمايت از جليلي گفت: قرار شد حاميان جليلي، تا پايان زمان تأييد صلاحيت‌ها از سوي شوراي نگهبان، هيچ حرکت تبليغي را انجام ندهند.
قديري ابيانه سفير سابق ايران در مکزيک هم براي ثبت‌نام در انتخابات رياست جمهوري به وزارت کشور مراجعه کرد.
محمد شريعتمداري يکي ديگر از نامزدهاي جريان اصلاحات نيز پس از ثبت‌نام در انتخابات رياست جمهوري در جمع خبرنگاران در حالي از اجماع عارف، جهانگيري، مهرعليزاده و خودش سخن مي گفت که جهانگيري و مهرعليزاده در بين ثبت نام کنندگان ديده نشدند.
صادق خليليان وزير جهاد کشاورزي دولت دهم هم پس از ثبت‌نام در ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران گفت: مستقل آمدم و فرصت نکردم با احمدي‌نژاد مشورت کنم.
نامزدهاي دقيقه 90
اسفنديار رحيم مشايي و اکبر هاشمي رفسنجاني دردقايق پاياني مهلت ثبت نام ها به طور همزمان جهت نام نويسي در انتخابات رياست جمهوري يازدهم در ستاد انتخابات کشور حضور يافتند و ثبت‌نام در انتخابات را انجام دادند.
اسفنديار رحيم مشايي پس از ثبت‌نام در انتخابات رياست جمهوري در ستاد انتخابات کشور گفت: براي پرشور شدن انتخابات در صحنه حضور پيدا کردم.
وي در پاسخ به پرسشي مبني بر اينکه اگر از سوي شوراي نگهبان رد صلاحيت شويد، چه کار خواهيد کرد، اظهار کرد: همه ما بايد از قانون تبعيت کنيم. تمام دستگاه‌ها بايد تابع قانون باشند و من نيز تابع قانون هستم.
محمود احمدي‌نژاد نيز پس از همراهي مشايي در زمان ثبت نام، از بخش‌هاي مختلف ستاد انتخابات کشور بازديد کرد.
رييس جمهور که در محل ستاد انتخابات کشور براي همراهي اسفنديار رحيم مشايي جهت ثبت نام در انتخابات وي را همراهي مي کرد در پاسخ به اين سوال که آيا حضور شما در ستاد انتخابات و بالا بردن دست مشايي خلاف قانون انتخابات نيست؟ مدعي شد: بعد از هشت سال مرخصي گرفتم و احساس تکليف کردم که در خلق اين حماسه بزرگ سهيم باشم.
احمدي نژاد در حالي که توضيح نداد از چه مرجعي مرخصي گرفته است، ادامه داد: 3 روز روزه و 14 هزار صلوات براي نقش‌آفريني مشايي نذر کردم که امروز بيايم. من مشايي را 28 سال است مي‌شناسم؛ او فردي مومن، پاک و کارآمد است.
مشايي هم در اين باره مدعي شد : امروز رييس جمهور براي اين‌که بتواند من را همراهي کند، براي اولين بار در طول 8 سال رياست جمهوري‌شان در مرخصي بودند تا قانونا بتوانند در اينجا حضور داشته باشند و من صميمانه از ايشان به خاطر اين موضوع سپاسگزارم.
در همين رابطه ، رييس ستاد انتخابات کشور در پاسخ به اين سوال که آيا حضور احمدي‌نژاد در کنار مشايي و بالا بردن دست وي جلوي دوربين عکاسان غيرقانوني نيست؟، سکوت کرد و پاسخي نداد.
سيدصولت مرتضوي همچنين از اتمام مهلت ثبت‌نام داوطلبان کانديداتوري در انتخابات رياست جمهوري در ساعت 18 روز شنبه خبر داد.
اکبر هاشمي رفسنجاني هم پس از ثبت‌نام در انتخابات رياست جمهوري در ستاد انتخابات کشور درجمع خبرنگاران گفت: آمده‌ام خدمت کنم و مردم هم حق دارند من را انتخاب کنند يا نکنند.

 انتهای پیام/

کیهان

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.