یکشنبه 22 اردیبهشت 1392 | 15:31
آغاز حمایت صریح محور ضدانقلاب-فتنه-بیگانه از هاشمی
آغاز حمایت صریح محور ضدانقلاب-فتنه-بیگانه از هاشمی
در حالی که هنوز حتی ۲۴ ساعت از اعلام کاندیداتوری هاشمی رفسنجانی در انتخابات ریاست جمهوری نگذشته، منابع ضدانقلاب، فتنه و طرف خارجی حمایت صریح از وی را آغاز کرده اند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی" بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"این حمایت ها چنان پرحجم و دارای ادبیات متنوع است که می توان حدس زد از قبل آمادگی کاملی برای آن وجود داشته است.

هاشمی دیروز (21 اردیبهشت/ 11 می) در آخرین لحظه برای کاندیداتوری ثبت نام کرد. این اتفاق در حالی رخ داد که به گفته نزدیک ترین افراد به هاشمی وی تا ساعت آخر، تمایلی برای ثبت نام در انتخابات نداشت.

هنوز روشن نیست که چه چیز در آخرین لحظات جمع بندی هاشمی برای کاندیداتوری را تغییر داده است.

یک جمع بندی که صبح یکشنبه انجام شده و مطالب منابع فتنه، ضد انقلاب و بیگانه را ظرف 24 ساعت گذشته در بر می گیرد، نشان دهنده آن است که خط حمایت از هاشمی در این منابع دارای محورهای اصلی زیر بوده است:

نخست اینکه این رسانه ها در یک تلاش دستجمعی سعی کردند حضور هاشمی را به معنای ثبات بازار و کاهش قیمت ها و پیروزی او را به عنوان راه حل قطعی مسائل اقتصادی کشور جلوه بدهند. از دیروز برخی سایت های مرتبط با جریان فتانه که در زمینه صرافی فعال هستند، اعلام قیمت ارز را منوط به روشن شدن تکلیف کاندیداتوری هاشمی کرده بودند و وقتی وی کاندیدا شد بنابر ادعای برخی منابع در بازار ارز، قیمت دلار 250 تومان سقوط کرد. برخی کارشناسان این احتمال را جدی می دانند که کل این فرآیند برنامه ریزی شده باشد و هدف از آن هم این باشد که مردم حس کنند حل مشکلات اقتصادی آنها تنها یک راه دارد و آن گرایش به هاشمی رفسنجانی است.

دومین محور کاری این منابع این بوده است که هاشمی کاندیدایی است که نزدیک ترین روابط را با غرب دارد و قادر خواهد بود که مسئله هسته ای را در زمانی کوتاه حل کند. این محور کاری هم زمان این نکته را هم در بر می گیرد که حل مسئله هسته ای مستقیما منجر به حل مشکلات اقتصادی خواهد شد.

سومین نکته نیز این است که منابع ضدانقلاب، فتنه و بیگانه سعی می کنند اینگونه القا کنند که هاشمی بیشترین انگیزه و توان را برای ایستادن در مقابل رهبری دارد و این بار مهم ترین دستور کار انتخاباتی خود را نیز همین ستیزه جویی با نظام قرار داده است. از دیدگاه این منابع، مقابله جویی فعال با رهبری حتی از پیروزی در انتخابات هم مهم تر است و این منابع امیدوارندکه هاشمی بخش اصلی انرژی انتخاباتی خود را در این راه مصرف کند.

انتهای پیام/

تسنیم

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.