سه شنبه 24 اردیبهشت 1392 | 13:53
ریاست ایران بر کنفرانس سازمان ملل خشم امریکا را برانگیخته است
ریاست ایران بر کنفرانس سازمان ملل خشم امریکا را برانگیخته است
امریکا با تحریم کنفرانس خلع سلاح سازمان ملل، خشم و اعتراض خود را از ریاست دوره‌ای ایران بر این کنفرانس ابراز کرده است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی" بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"ریاست کنفرانس خلع سلاح سازمان ملل بر مبنای چرخش الفبایی در میان ۶۵ کشور عضو، از ۲۷ ماه می تا ۲۳ ژوئن (شش خرداد تا دوم تیر ۱۳۹۲) به عهده جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

این درحالی است که امریکا تهدید کرده است، به هیچ‌عنوان در نشست‌های کنفرانس آتی سازمان ملل درباره خلع سلاح که ریاست آن بر عهده ایران است، شرکت نخواهد کرد.

ارین پلتون، سخنگوی نمایندگی امریکا در سازمان ملل، روز دوشنبه (۱۳ می، ۲۳ اردیبهشت) در بیانیه‌ای اعلام کرد، ایران و هر کشوری که به علت برنامه هسته‌ای تحریم شده است، باید از احراز هرگونه جایگاه رسمی و تشریفاتی در سازمان ملل محروم شود.

پلتون ریاست ایران را مایه تاسف و بسیار نامناسب دانست و گفت، امریکا سفیر خود به سازمان ملل را به نشست‌های سطح سفیرانِ این کنفرانس نمی‌فرستد.

وی افزود: امریکا بر این ایده پایبند است که کشورهایی که طبق بخش هفت در ارتباط با گسترش سلاح‌یا نقض گسترده حقوق بشر تحریم هستند، باید از کسب هرگونه جایگاه رسمی یا تشریفاتی منع شوند.

سخنگوی هیأت نمایندگاه امریکا در سازمان ملل در ادامه اتهام‌زنی‌های این کشور علیه ایران، مدعی شد: « ایران کشوری است که بارها به تعهدات خود در قبال شورای امنیت سازمان ملل و شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی عمل نکرده است. محول کردن سمت ریاست کنفرانس خلع سلاح سازمان ملل به ایران، با کلیه اهداف و آرمان‌های این کنفرانس مغایرت دارد.»

امریکا در حالی به طرح این گونه ادعاها می‌پردازد که ایران یکی از اعضای پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای (ان پی تی) است و بارها بر حق خود در برخورداری از فن‌آوری هسته‌ای برای مقاصد صلح‌آمیز تاکید کرده است.

امريکا، اسرائيل و هم‌پيمانان آن‌ها همواره ايران را به پيگيري اهداف نظامي در برنامه انرژي هسته‌اي خود متهم مي‌کنند.

امریکا و اتحادیه اروپا با تکرار این ادعای تاییدنشده، تحریم‌های غیرقانونی را به طراحی واشنگتن علیه ایران وضع کرده‌اند.

این درحالی است که نمایندگان آژانس بین المللی انرژي اتمي چندين بار از تاسيسات اتمي ايران بازدید کرده‌اند، اما هيچ مدرکي دال بر انحراف در برنامه هسته اي ايران نیافته‌اند.

منبع:پرس تی وی

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.