پنجشنبه 26 اردیبهشت 1392 | 09:03
آیت‌الله محمد یزدی خطاب به آیت‌الله جنتی:
ثواب رد صلاحیت بعضی‌کاندیداها از عبادات ماه رجب بیشتر است
 ثواب رد صلاحیت بعضی‌کاندیداها از عبادات ماه رجب بیشتر است
رئیس جامعه مدرسین در اولین جلسه شورای نگهبان برای بررسی صلاحیت‌های کاندیداهای ریاست جمهوری خطاب به دبیر این شورا تاکید کرد تعیین صلاحیت افراد بر اساس دلایل و مستندات و اینکه صریحاً بگوییم فلان شخص حق حضور ندارد ثوابی به مراتب بیشتر از دعا و اعتکاف خواهد داشت.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی" بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"
آیت‌الله محمد یزدی، در دیدار مسئولان برگزاری و خادمین مراسم اعتکاف استان قم که در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، با بیان این‌که بر اساس روایتی از امام‌‌‌صادق(ع) عبادت به کثرت و کمیت آن نیست، گفت: ملاک اصلی روح و انگیزه کار است که برای چه کسی انجام می‌شود.
رییس جامعه مدرسین ادامه داد: هر وظیفه‌ای که به درستی صورت گیرد دارای ثواب است؛ بنابراین انسان نباید به بهانه ماه رجب یا سایر مناسبت‌های مذهبی کار و تکلیفش را رها کند.
وی با تاکید بر این‌که مسئولین باید تا آخرین لحظه خدمت به وظایف خود عمل کنند ادامه داد: برخی از مسئولان به دلیل این‌که معلوم نیست در آینده چه کسی رییس‌جمهور می‌شود، بی‌انگیزه شده‌ و به وظیفه خود به خوبی عمل نمی‌کنند؛ این نوع نگرش اشتباه است و آنان باید کارها را برای رضای خدا انجام دهند.
آیت‌الله یزدی با بیان این‌که برخی مسئولان به بهانه نزدیکی انتخابات و تغییر دولت و این‌که نمی‌دانند در آینده چه رخ می‌دهد کار خود را رها می‌کنند، گفت: نباید به بهانه انتخابات کار رسمی را بر زمین نهاد و این تفکر اشتباه است.
عضو فقهای شورای نگهبان با اشاره به تلاقی بررسی صلاحیت کاندیداها با روز اول ماه رجب، خاطرنشان کرد: اولین جلسه شورای نگهبان برای بررسی صلاحیت‌های کاندیداهای ریاست جمهوری با روز اول ماه رجب مصادف بود؛ آیت‌الله جنتی ابتدای جلسه با اشاره به فضیلت ماه رجب گفت : اکنون ماه رجب است و همه در حال دعا و اعتکاف ولی ما محروم شده‌ایم و بدی‌ها و خوبی‌های دیگران را برای کاندیداتوری بررسی می‌کنیم، به ایشان گفتم بررسی برای تعیین صلاحیت افراد بر اساس دلایل و مستندات و این‌که صریحاً بگوییم فلان شخص حق حضور ندارد، ثوابی به مراتب بیشتر از دعا و اعتکاف خواهد داشت.
وی همچنین با اشاره به این‌که اعتکاف علاوه بر جنبه فردی، حالت اجتماعی هم دارد، یادآور شد: معتکفین باید در ایام اعتکاف برای سربلندی نظام اسلامی و رهبر معظم انقلاب دعا کنند.
نایب رییس مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که دعا نفس ارتباط با خداوند است، تاکید کرد: باید برای حفظ نظام اسلامی که حاصل مجاهدت‌های امام خمینی(ره) و خون شهداست، دعا کرد. وی یادآور شد: امروز شرایط سختی را پیش رو داریم و باید از خداوند متعال بخواهیم که توطئه های دشمنان اسلام را خنثی و شر آنان را از سر مسلمین دور کند. به گزارش ایسنا، رییس جامعه مدرسین حوزه با اشاره به اهمیت کار خادمان اعتکاف، تصریح کرد: خادمان اعتکاف بدانند که چه بسا ثواب کارشان از معتکفین بیشتر باشد.

انتهای خبر/

کیهان

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.