سه شنبه 31 اردیبهشت 1392 | 18:49
/آخرین تحولات میدانی القصیر/
خنثی سازی حمله تروریست‌ها برای نفوذ به القصیر/آمادگی ارتش برای ورود به بخش شمالی شهر
خنثی سازی حمله تروریست‌ها برای نفوذ به القصیر/آمادگی ارتش برای ورود به بخش شمالی شهر
پیشروی نیروهای ارتش سوریه درحالی در «القصیر» از توابع ریف حمص در غرب سوریه ادامه دارد که یگان‌های ارتش سوریه خود را برای ورود به شمال شهر آماده می‌کنند، همچنین ارتش سوریه تلاش افراد مسلح برای نفوذ از لبنان به القصیر را خنثی کردند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی" بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"به نقل از شبکه خبری المنار، یگان‌های ارتش سوریه درحالی امروز به پیشروی خود در شهر «القصیر»، از توابع ریف حمص در غرب سوریه ادامه دادند که موفق شدند، امنیت و ثبات کامل را به بخش شرقی این شهر پس از پیگیرد شمار زیادی از عناصر مسلح باز گردانند. 

در حالی‌که آخرین خبرهای رسیده تاکید می‌کند،‌ نیروهای ارتش سوریه خود را برای حمله نهایی و ورود به بخش شمالی شهر القصیر آماده می‌کنند. یک منبع نظامی سوری اعلام کرد که یگان‌های مهندسی ارتش سوریه چندین بمب کار گذاشته شده توسط افراد مسلح در منطقه «السوق» در مرکز شهر القصیر را خنثی کردند و به پیگرد عناصر مسلح در بخش‌های شمالی و جنوبی شهر ادامه می‌دهند.

از سوی دیگر گزارش شده که گروه‌های تروریستی و افراد مسلح در تلاش برای جبران خسارت‌های سنگین و سریع وارده به آنها در بخش جنوبی و جنوب شرقی شهر القصیر سپیده دم امروز سه‌شنبه تلاش کردند، از گذرگاه مرزی «السرحانیه» وارد خاک سوریه و از آنجا به طور مشخص وارد بخش شمالی شهر القصیر شوند که با مقابله نیروهای مرزی سوریه مواجه شدند و این تلاش آنها با برجای گذاشتن ده‌ها کشته و زخمی و انهدام شمار زیادی از تجهیزات نظامی و خودروهای آنها ناکام ماند.

اما یک منبع میدانی آگاه سوری در این‌باره اعلام کرد که پدافند هوایی ارتش سوریه مراکز تجمع و مقرهای افراد مسلح در مناطق شمالی شهر القصیر را هدف قرار داد و منهدم کرد.

این منبع میدانی ارتش سوریه اعلام کرد که هم اکنون درگیری‌ها در شهر القصیر در ورودی‌های این شهر و همچنین اطراف مناطق شمالی آن و برخی از نقاط ارتباطی اطراف شهر متمرکز شده است.

وی در ادامه تاکید کرد که نیروهای ارتش سوریه همچنان به عملیات گشت زنی و پیگرد عناصر مسلح در مناطق مختلف شرقی و جنوبی و جنوب شرقی و شمال شرقی شهر القصیر ادامه می‌دهند، چراکه این مناطق مملو از تونل و کانال و سنگر و مقرهایی است که در آنها انواع و اقسام بمب‌ها و تسلیحات نظامی وجود دارد.

تشدید اختلافات بین گروه‌های تروریستی و فرار عناصر مسلح

اما عملیات نظامی بی‌مانند ارتش سوریه در شهر القصیر و موفقیت‌هایی که درپی این عملیات احراز کرد، موجب تشدید اختلافات بین گروه‌های تروریستی به خاطر خسارت‌های سنگینی شده که به صفوف آنها وارد آمده است، به ویژه در سامانه حمل و نقل «القصیر» و ورزشگاه «البلدی» این شهر که در جریان درگیری‌های روی داده در آن شمار زیادی فرد مسلح کشته و زخمی شدند و موجب شد تا تروریست‌ها یکدیگر را به خیانت و همدستی با ارتش سوریه متهم کنند.

این منبع میدانی ارتش سوریه با اشاره به روحیه ضعیف عناصر مسلح تاکید کرد: تلاش برای فرار از صحنه‌های درگیری از جمله مهمترین بازتاب‌های این تضعیف روحیه و فروپاشیدن معنویات گروه‌های تروریستی و افراد مسلح است.

وی گفت که این عناصر مسلح تلاش می‌کنند که از مناطق درگیری به سمت منطقه الضبعة و همچنین بوستان‌های منتهی به الدمینة الشرقیة و الجردیة فرار کنند.

انتهای پیام/

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.