چهارشنبه 1 خرداد 1392 | 08:06
پیغام خیرخواهانه یک آیت‌الله برای هاشمی
پیغام خیرخواهانه یک آیت‌الله برای هاشمی
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: به هاشمی پیغام دادم که شما در اجرائیات کشور در قوه مقننه و مجریه تجربه‌های خوبی دارید و خدماتی مفیدی را به مردم و نظام ارائه کرده‌اید ولی باید اکنون عرصه مدیریت کشور را به افراد جوان‌تر سپرد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی" بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"آیت‌الله علی اسلامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با اشاره به اینکه هر فردی در کشور طبق شرایط معین شده در قانون می‌تواند آزادانه در یازدهمین دوره انتخابات‌ ریاست جمهوری شرکت کند، اظهار داشت: مردم ایران با آگاهی از شخصیت و ویژگی‌های کاندیداهای این دوره می‌توانند هر فردی را که اصلح‌تر دانستند به آن رأی بدهند که تحقق این امر از جمله برکات نظام جمهوری اسلامی ایران است.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری ابراز داشت: هر کاندیدایی از جمله هاشمی رفسنجانی با کسب حداکثر رأی از مردم ایران می‌تواند به عنوان رئیس‌جمهور کشور باشد و این روند از نظر مقررات کشور و آئین‌نامه انتخابات به هیچ عنوان خلاف قانون نیست.


اسلامی بیان کرد: با شناختی که از هاشمی رفسنجانی دارم نه فقط در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جموری بلکه در دوره قبلی نیز نباید ایشان ثبت‌نام می‌کردند.


وی اضافه کرد: بنده در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به مرحوم حجت‌الاسلام فاکر رئیس کمیسیون اصل نود مجلس و نماینده خبرگان مشهد که برای دیدار نزد هاشمی رفسنجانی می‌رفتند، گفتم به ایشان بگویید شما در اجرائیات کشور در قوه مقننه و مجریه تجربه‌های خوبی دارید و خدماتی مفیدی را به مردم و نظام ارایه کرده‌اید ولی باید اکنون عرصه مدیریت کشور را به افراد جوان‌تر سپرد تا این افراد کشور را اداره کنند.


نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: بنده به مرحوم حجت‌الاسلام فاکر در هفت سال گذشته گفتم به هاشمی رفسنجانی بگویید خودشان از انتخابات ریاست جمهوری کناره‌گیری کنند چراکه حضور ایشان به عنوان منبع فکری در دانشگاه‌ها و دانشکده‌های وزارت خارجه، دیپلماسی و دیپلماتیک بیشتر نیاز است. 


وی با اشاره به اینکه نلسون ماندلا رهبر آفریقای جنوبی سوابق چشم‌گیری در ارایه خدمت به مردم و کشورش داشت که بعد از 27 سال زندان وقتی آزاد شد در مدت کوتاهی قدرت را به دست گرفت و سپس خودش از قدرت کنار رفت تا افراد جوان و پرتلاش مدیریت کشور را به عهده بگیرند، بیان کرد: این رهبر بعد از کناره‌گیری به عنوان مشاور و هدایت‌گر امور سیاسی، فرهنگی و اجتماعی دیگران را کمک می‌کرد.


این مسئول اضافه کرد: اکنون هاشمی رفسنجانی نیز می‌تواند عرصه سیاست و مدیریت کشور را به عهده جوانان فعال و پرتلاش قرار دهد و خودش به عنوان مشاور و منبع فکر و اندیشه‌ کشور باشد و به آنان راهنمایی کند.


اسلامی با اشاره به اینکه هاشمی رفسنجانی آزاد است که هر گونه بخواهد تصمیم بگیرد، بیان کرد: بنده به ایشان پیشنهاد می‌کنم که خودشان را از فضاهای تند سیاسی کنار بکشند و این به صلاح کشور است.


نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه هاشمی رفسنجانی می‌تواند بازوی نظام و رهبری باشد، متذکر شد: ایشان در پژوهش، تحقیق و مسایل فکری در اجرائیات کشور می‌تواند مفیدتر باشند.


وی به مشکلات کشور اشاره کرد و گفت: رئیس جمهور یازدهمین دوره باید فعال، پرتلاش و از نظر جسمی توانمند باشد تا بتواند این مشکلات را برطرف کند.


این مسئول ادامه داد: هاشمی رفسنجانی از سن بالایی برخوردارند و مطمئنا ایشان نمی‌توانند به اندازه و توان فعالیت جوانان در رفع مشکلات کشور تلاش کنند بر این اساس مصلحت کشور است که ایشان کناره‌گیری کنند.


نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه برخی از اطرافیان هاشمی، ایشان را در یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌ جمهوری تشویق می‌کنند، اذعان داشت: به نظرم آنان برای کسب منافع خودشان این کار را می‌کنند تا بتوانند در کشور قدرت را به دست آورند بر این اساس رفسنجانی نباید به حرف‌های آنان توجه کند.


وی با بیان اینکه بنده به هاشمی احترام می‌گذارم، بیان کرد: ایشان بهتر می‌تواند در کارهای خودشان تصمیم‌گیری کنند و نظرات ما به عنوان پیشنهاد به ایشان است تا همچنان خدماتشان برای نظام و مردم ادامه داشته باشد.


این مسئول با اشاره به اینکه اعضای شورای نگهبان بر اساس قانون، شرایط کاندیداهای ریاست جمهوری را بررسی می‌کنند و سپس آنان را تائید و رد صلاحیت می‌کنند، ابراز داشت: همه مردم و مسئولان نظام مطیع قانون‌اند و بعد از اعلام رأی این شورا به آن احترام می‌گذارند.


نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: افرادی که در شورای نگهبان رد صلاحیت می‌شوند به معنای عدم شایستگی آنان نیست بلکه این افراد می‌توانند در سمت‌های دیگری خدمات مفیدتری به مردم و نظام ارایه دهند.

انتهای پیام/

جهان نیوز

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.