شنبه 8 تیر 1392 | 09:27
آیت‌الله صدیقی در نماز جمعه:
انتخابات ۹۲ دروغ‌گو بودن فتنه‌گران را ثابت کرد/ فاجعه مصر زنگ خطری برای دنیای اسلام بود
انتخابات ۹۲ دروغ‌گو بودن فتنه‌گران را ثابت کرد/ فاجعه مصر زنگ خطری برای دنیای اسلام بود
خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: مهمترین اثر انتخابات ریاست‌جمهوری این بود که مردم عملاً دروغ بودن فتنه فتنه‌گران را ثابت کردند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی" بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"آیت‌الله کاظم صدیقی خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان "انتخابات ریاست جمهوری از نعمت‌های الهی برای ما بود" گفت: دشمن با روش‌های پیچیده و تجارب ممتد و با موفقیت‌های نسبی که در سال 88 به دست آورده بود و فرصت بزرگ را به چالش تبدیل کرده بود، فکر می‌کرد با آن سابقه می‌تواند مردم را از حضور پای صندوق رأی منصرف کند و یا حضور آنان را کمرنگ کند.

وی افزود: اما این خداست که دلهای مردم را در قبضه اراده دارد. خدا عزت مردم ایران را دوست دارد و نمی‌خواست مردم دشمن‌شاد شوند. این در حالی است که دشمن همه نقشه‌ها را آماده کرده بود تا صفوف مردم را درهم شکند و وحدت فراهم نشود.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با تأکید بر اینکه انتخابات اراده خدا بود و مردم لیاقت آن را داشتند که خدا آن را اراده کند، گفت: مجرای آن سخنان نورانی و پاکیزه نایب امام زمان، سکاندار کشتی انقلاب، خلف صالح امام و شهدای عظیم‌الشأن حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای بود که با تزریق بصیرت و سخنان بسیار بیدارگر در هر فرصت مناسب، خدا دلهای مردم را با رهبری ایشان آماده کرد.

صدیقی با تشکر از دیگر ارگان‌ها همچون رسانه ملی، تریبون‌های نماز جمعه و وزارت کشور، وزارت اطلاعات و شورای نگهبان که فضای انتخابات را هموار کردند، اظهار داشت که باید خصوصاً از نظارت شورای نگهبان و مجاری اجرایی و نظارتی‌ که آن‌قدر متین بود که هیچ‌کس هیچ بهانه‌ای نداشت، تشکر کرد. دست‌اندرکاران انتخابات سنگ تمام گذاشتند و رسانه ملی نیز امتحان پس داد.

وی با بیان اینکه مردم امام زمان(عج) را خوشحال کردند، اظهار داشت: این انتخابات دشمن را مأیوس کرد و مهمترین اثری که داشت این بود که در سال 88 کسانی که از خدا و قیامت و بصیرت مردم غافل بودند و ادعای تقلب کردند و مردم را به چالش و عده‌ای را به خیابان‌ها کشیدند و به‌خلاف قانون عمل کردند و در کنار آنان رسانه‌های دشمن که در بوق‌های تبلیغاتی‌شان مشروعیت نظام را زیر سؤال بردند، شما با لبیک به نایب امام زمان هم عملاً دروغ بودن و بیچاره بودن فتنه‌گران را ثابت کردید و هم آن‌چنان تودهنی به دشمن زدید که ناچار شدند در روز انتخابات اعلام کنند مردم حضوری محیرالعقول دارند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با تأکید بر "انتخابات نشان داد که شما مردم تا ظهور حضرت مهدی بنا دارید زیر پرچم ولایت استوار باشید و در سنگرها سنگرنشین داشته باشید"، تصریح کرد: این پرچم را باید با پرچم‌داری این رهبر با اقتدار و عزت به دست صاحب اصلی‌اش تحویل دهیم.

صدیقی با اشاره به حادثه 7 تیر و قربانی شدن بهترین سرمایه‌ها و خادمان مخلص کشور و در رأس آنان شهید بهشتی مظلوم گفت: به امام زمان و مقام معظم رهبری که یار دیرینه مرحوم بهشتی بودند و در روز قبل از حادثه 7 تیر مورد سوءقصد قرار گرفتند تسلیت عرض می‌کنم.

وی افزود: مسئول دفتر وقت شهید بهشتی روایت کرد که زمانی که خبر ترور مقام معظم رهبری را آقای بهشتی شنیدند، با پیراهن و شلوار به بیرون پریدند و شدیداً آشفته بودند. ما فکر نمی‌کردیم که ایشان این‌قدر به رهبری حساس باشند.

به‌گفته خطیب موقت نماز جمعه تهران، تقدیر بر این بود که رهبر انقلاب یک روز قبل مورد سوءقصد قرار گیرند و خداوند این ذخیره را حفظ کند تا در کنار امام باشند و جای بهشتی و دیگر خدمتکاران را پر کنند و مردم عزیز را در این مسیر بدون توقف به قله‌های پیروزی پیش ببرند.

صدیقی با اشاره به اینکه حادثه 7 تیر از جنبه خسارت و ضربه به ملت، فرهنگ، نظام و مدیریت کشور جزو سنگین‌ترین خسارت‌های تاریخ بشریت علیه یک ملت بود، گفت: خدا یک عنصر فرزانه، فرهیخته و مجتهد نورانی مثل رهبر انقلاب ذخیره کرده بود، ولی اگر امثال شهید بهشتی بودند و سال‌ها مدیریت می‌کردند چه‌ها که نمی‌شد.

وی با اشاره به انتشار سخنان کم در خصوص شهید بهشتی اظهار داشت: شهید بهشتی مانند پدری بزرگوار دست مرا گرفت و ما را بزرگ کرد. ایشان یک انسان عاشق بود. آن جمله‌ای که از او در تاریخ ثبت شده که "ما عاشقان خدمتیم نه شیفتگان قدرت" واللّه بهشتی چنین بود.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به نقش شهید بهشتی در نخبه‌پروری و تحول در حوزه علمیه و اهتمام وی به تربیت جوانان گفت: ایشان شخصاً به منزل حجت‌الاسلام قرائتی رفتند و از ایشان خواستند که هیچ سمتی را قبول نکند و تخته و لوح را رها نکند و اگر در زندگی مشکلی داشت مرحوم بهشتی عهده‌دار زندگی وی شود.

صدیقی بهشتی را عاشق نجات جوانان دانست و افزود: بهترین توصیف را درباره بهشتی حضرت امام که گوهرشناس بودند کردند و گفتند: بهشتی یک ملت بود برای ملت ما.

وی در ادامه به فاجعه یک‌شنبه پیش از نیمه شعبان در مصر اشاره کرد و گفت: این زنگ خطری برای دنیای اسلام است. استکبار سالیان سال کار کرد تا فرقه سلفی را با خشونت و آهنگ قتل و غارت و استبداد به‌عنوان چهره اسلام معرفی کند و اسلامی را دینی بی‌تعقل و خشن نهادینه سازد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به نفت مسلمانان که باید در راه آبادانی و پیشرفت مصرف می‌شد، گفت: این سرمایه در اختیار آمریکا قرار گرفت و امروز محل فتنه برای دنیای اسلام شده است. این‌جور قضاوت‌ها، سربریدن‌ها، کشتن عالمان دینی و زیر چماق گرفتن آنها برای زمان حال نیست، این اتفاقات برای زمان جاهلیت و بربریت بود که دانشگاه، نخبگان و ارتباطات جمعی وجود نداشت.

صدیقی ادامه داد: حالا که حقوق بشر گوش فلک را کر می‌کند، در سوریه تروریست‌ها را مجهز می‌کنند و در روز روشن از ارسال سلاح به آن کشورها حمایت می‌کنند و از اقصی نقاط عالم جوانان بیکار را با پول‌های آن‌جوری به این کشورها می‌کشانند و مثل شبکه جهنمی منافقین آنها را گرفتار می‌کنند که دیگر نتوانند برگردند. آنها نیز خانه آتش می‌زنند، نوجوان دار می‌زنند و این هم آخرین حربه که در کشور مصر اتفاق افتاد.

وی با اشاره به اینکه مصریان طرفدار اهل‌بیت و مهد ابراز ارادت به اهل‌بیت هستند خاطرنشان کرد: در این کشور مسجد رأس‌الحسین، زینبیه و نفیسه‌خاتون وجود دارد، برای برگزاری جشن میلاد منجی عالم باید عالم فرزانه زیر چماق کشته شود و به موتور بسته شود و با او آن‌جور فجیع برخورد کنند و این جهان عرب، سازمان کنفرانس اسلامی، حقوق بشر و سازمان‌های بین‌المللی کور باشند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به اینکه در بحرین و این جنایت‌ها، این سازمان‌ها کورند، گفت: بحمدالله همین مسائل باعث می‌شود که اسلام امام جهانگیر شود و وال‌استریت در کنار بیداری اسلامی توسعه جبهه‌های ما باشد. یک روز ما جبهه‌مان آبادان بود ولی امروز جبهه سوریه و لبنان است. "باش تا صبح دولتت بدمد، کین هنوز از نشانه‌های سحر است".

وی در خطبه اول با بیان اینکه تقوا برای امور دنیوی نیز مقدس است، به اهمیت اذان و اقامه در نماز اشاره کرد و گفت: هر دینی برای دعوت مردم به پایگاه پرستش آئینی دارد و در اسلام نیز اذان و اقامه بیان شده است. اذان علاوه بر شعار ندای بیدارباش زنگ هوشیاری است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران اذان را ورود به وادی عرش و ملکوت و دعوت الهی دانست و گفت: اذان یعنی همه از این عالم به عالمی دیگر سفر می‌کنند و اقامه پس از قبول سلب اختیار اعلان حضور در محضر خداست.

صدیقی با اشاره به تأکید بسیاری از علما بر قرائت اذان و اقامه و واجب دانستن آن از سوی برخی از علما خاطرنشان کرد: اگر کسی در نماز واجب که شکستن آن حرام است، اذان و اقامه نگفته باشد، می‌تواند نماز را بشکند.

وی با بیان اینکه نماز تشریفات دارد و نباید آن را لخت اجرا کرد، گفت: در کتاب اسرار الصلاة آقای جوادی ملکی که استاد امام بودند، روایتی از بلال حبشی به‌نقل از پیامبر(ص) آمده است. در این روایت آمده است که پیامبر فرمودند: کسی که 10 سال بلندگوی دین و واسطه بین خدا و خلقش باشد خدا او را زیر قبه حضرت ابراهیم(ع) ساکن می‌کند.

انتهای پیام/*

منبع:تسنیم

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.