چهارشنبه 19 تیر 1392 | 09:55
تولید میدان نفتی هنگام به ۳۰هزار بشکه می‌رسد
آغاز تولید مرغوب‌ترین نفت ایران
آغاز تولید مرغوب‌ترین نفت ایران
طرح افزایش تولید میدان مشترک نفتی هنگام به روزانه ٣٠ هزار بشکه‌ که مرغوب ترین نفت ایران است، فردا پنج‌شنبه ٢٠ تیر با حضور احمدی‌نژاد رییس جمهوری به بهره‌برداری می‌رسد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی" بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"با افتتاح این طرح، تولید روزانه میدان مشترک هنگام به ٣٠ هزار بشکه در روز افزایش می یابد ضمن این که با بهره‌برداری از فازهای بعدی این پروژه، روزانه ٨٠ میلیون فوت مکعب گاز تولید شده و امکان افزایش آن تا سقف ١٦٠ میلیون فوت مکعب در روز نیز وجود دارد.

از جمله امتیازهای این طرح می‌توان به انجام تمام پروژه‌ها و توسعه میدان توسط پیمانکاران ایرانی، تولید سبک‌ترین و بهترین نفت صادراتی ایران با درجه API  46 و ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز در منطقة قشم برای توسعه میادین توسن، تفتان و هرمز اشاره کرد.

میدان هنگام در تنگة هرمز در بخش شرقی خلیج فارس واقع شده که حدود ٨٠ درصد آن در آب‌های ایران و باقی مانده در ناحیه دریایی عمان قرار گرفته است. این میدان در ٤٠ کیلومتری جنوب جزیره قشم، ٣٠ کیلومتری جزیره هنگام و ٧٠ کیلومتری خط ساحلی ایران قرار دارد.

این میدان بیش از ٧٠٠ میلیون بشکه نفت و حدود ٢ تریلیون فوت مکعب گاز درجا دارد و بیست‌وسومین میدان مشترک نفت و گاز کشورمان با کشورهای همسایه است.

شرکت نفت فلات قاره ایران طرح احداث تاسیسات لازم برای بهره‌برداری فوری از این میدان را در دستور کار خود قرار داد و توانست با نزدیک به ٢ سال کار شبانه‌روزی و با بهره‌گیری از توان و تجربه متخصصان خود در اردیبهشت‌ماه سال ١٣٨٩ بهره‌برداری از این میدان را با ظرفیت تولید روزانه ٤ هزار بشکه نفت خام آغاز کند.

انتهای پیام

منبع:تسنیم

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.