جمعه 8 شهریور 1392 | 10:05
آقاي هاشمي! لطفا وصيت نامه امام(ره) را بار ديگر مرور کنيد
آقاي هاشمي! لطفا وصيت نامه امام(ره) را بار ديگر مرور کنيد

پایگاه اطلاع رسانی" بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت""در شيپور دميده مي‌‏شود، و بر اثر آن، جز آن‌که خداي بقاي او را خواسته است، هر که در آسمان‌ها و زمين است‏ يکسر مدهوش مرگ مي‏‌شوند، سپس بار ديگر شيپور دميده مي‏‌شود و ناگهان مردمان (از خواب مرگ) برخاسته و در صحنه محشر نظاره گر (سرنوشت‏ خود) مي‏‌گردند."

اين جملات، توصيف خداوند قادر از دميده شدن در "صور" توسط حضرت "اسرافيل" است. (زمر/68)

هنوز قيامت نشده اما گويا حضرت اسرافيل اين‌جاست و در صور خود هم دميده است؛ اکبر هاشمي رفسنجاني!

آقاي هاشمي اخيرا در مراسم روز پزشک در تالار وزارت کشور خود را اسرافيل توصيف کرد: "بعد از ثبت‌نام من در انتخابات اس‌ام‌اس آمد که تو صوراسرافيل درست کردي، حتي در روستاها هم مردم اميدوار شده‌اند. اما اين انتخابات کار مردم بود."

گويا منظور هاشمي اين بود که او ملت را از خواب غفلت بيدار کرده است. زيرا او در ديدار جمعي از استان کهگيلويه گفت: کار اصلي را مردم کردند و با راي و حضور خود نشان دادند که به چه جريان و خط فکري تمايل دارند و از چه منزجرند.

البته جناب هاشمي توجه نداشت که اين سخن او به معني اعلام ناحرسندي مردم از شخص آقاي هاشمي در سال 84 و دوستان او در سال 88 هم هست!

اين دو نمونه تنها سخنان تامل برانگيز رئيس مجمع تشخيص مصلحت در روزهاي اخير نبود.

بزرگ خاندان هاشمي در جديدترين مصاحبه‌اش هم انگشت حيرت و شگفتي را بر لب دوستداران امام راحل و انقلاب نشانده و سخناني بر زبان رانده است که خلاف صريح بيانات و انديشه بنيانگذار جمهوري اسلامي و رهبر معظم انقلاب است.

وي در گفتگو با فصلنامه مطالعات بين‎المللي، از نوعي سياست خارجي حرف زده که به گفته او "ديپلماسي اعتدال" نام دارد.

آيا هاشمي نماد اعتدال است؟

«جهان نيوز» در ادامه يادداشت خود افزوده است: به اختلاف صريح ديدگاهش با حضرت امام(ره) در باره رابطه با امريکا و پذيريش امريکا به عنوان کدخداي جهان اينگونه اشاره کرده است: «من در سال‌هاي آخر حيات امام(ره) نامه‌اي را خدمتشان نوشتم، تايپ هم نکردم. براي اين‌که نمي‌خواستم کسي بخواند و خودم به امام دادم. در آن نامه هفت موضوع را با امام مطرح کردم و نوشتم که شما بهتر است در زمان حياتتان، اين‌ها را حل کنيد، در غير اين صورت ممکن است اين‌ها به صورت معضلي سدّ راه آينده کشور شود. گردنه‌هايي است که اگر شما ما را عبور ندهيد، بعد از شما عبور کردن مشکل خواهد بود... يکي از اين مسايل رابطه با آمريکا بود. نوشتم بالاخره سبکي که الان داريم که با آمريکا نه حرف بزنيم و نه رابطه داشته باشيم، قابل تداوم نيست. آمريکا قدرت برتر دنيا است. مگر اروپا با آمريکا، چين با آمريکا و روسيه با آمريکا چه تفاوتي از ديد ما دارند؟ اگر با آن‌ها مذاکره داريم، چرا با آمريکا مذاکره نکنيم؟ معناي مذاکره هم اين نيست که تسليم آن‌ها شويم. مذاکره مي‌کنيم اگر مواضع ما را پذيرفتند و يا ما مواضع آن‌ها را پذيرفتيم، تمام است.»

اما هاشمي در بخشي از مصاحبه خود سخنان مهمي را درباره مسأله فلسطين، حزب‎الله لبنان و اسرائيل بيان مي‎کند که شايد بتوان آنرا به نوعي تکميل‎کننده کلام قبلي او يعني «ما با اسرائيل سر جنگ نداريم» بر شمرد. آقاي هاشمي در اين زمينه مي‎گويد: «در مورد حزب ا... که شيعه و بخش عمده ملت لبنان است و در تاريخ هميشه مظلوم بوده هم براي فلسطين و هم براي لبنان. اين‌ها قابل دفاع بوده هست. به شرط اين‌که ما از اين‌ها براي مزاحمت ديگران استفاده نکنيم و اين‌ها هم کار خودشان را بکنند. وقتي که نظام نخواهد در دنيا ماجراجويي بکند، اين‌گونه مسائل قابل تحمل است.»

آقاي هاشمي توضيح نداده که منظورش از اين جمله شگفت آور که "ما از اينها براي مزاحمت ديگران استفاده نکنيم" چيست؟ البته بعيد است او از مقاومت ملت فلسطين و حزب الله لبنان در برابر جنايات و تجاوزات هرروزه رژيم صهيونيستي ناراحت باشد اما بي شک هيچ منظوري همسو با انديشه‌ها و آرمان‌هاي امام راحل و رهبر انقلاب از اين جمله و جملات مذکور برداشت‌نمي شود و مگر اين‌که آقاي هاشمي در حال عبور از اصول نظام باشد.

رويکرد امام و رهبري در حمايت از فلسطين و مقاومت در برابر رژيم صهيونيستي، هرگز نه ابزاري براي آزار کشورهاي ديگر يا قدرت نمايي، که در راستاي اصول اسلامي و انساني و عليه يک جنايتکار بالفطره و تروريسم دولتي بوده است.

مصداق بارز آن، کمک‌هاي بدون چشم داشت و انتظار جمهوري اسلامي در آخرين حمله رژيم صهيونيستي به غزه و حماس در جنگ هشت روزه بود و کيست که نداند اين کمک‎ها زماني بود که حماس از معارضان دولت سوريه حمايت و بر خلاف منافع استراتژيک و منطقه‎اي ايران اقدام مي‎کرد.

رهبر معظم انقلاب اسلامي همچنين در نماز جمعه 14 بهمن 1390 در اين باره عنوان کردند: ما هر جا دخالت کنيم صريحا مي‌گوييم همچنان‌که به علت ضديت با غده سرطاني رژيم صهيونيستي، در دو جنگ پيروزمند 33 روزه و 22 روزه دخالت کرديم و از اين پس نيز هرجا هر ملتي يا گروهي با رژيم صهيونيستي مبارزه و مقابله کند ما به او کمک مي‌کنيم و هيچ ابايي هم از گفتن اين مسأله نداريم.

اين سخنان در راستاي هدف اسراتژيک امام راحل بود. اين‌که در جمله اي تاريخي تاکيد کردند: "اسرائيل بايد از بين برود."

آقاي هاشمي اما خيلي زود اين شعار را فراموش کرد. او سال گذشته در سخناني جنجال برانگيز عنوان کرد:«ما با اسرائيل سر جنگ نداريم». انگار او فراموش کرده که رژيم صهيونيستي سال‌هاست که در آرزوي - محال - نابودي ايران اسلامي است.

پيش از آن و در اوج فتنه 88 هم با خطبه‌هاي تعجب برانگيزش، نماز جمعه را به محل جولان فتنه گراني تبديل کرد که شعار "نه غزه نه لبنان" سر مي‌دادند. هاشمي تا به امروز بارها با متهمان فتنه و سردمداران آنان آشکارا حشر و نشر داشته تا اين پيام هم تاييد کند که نه تنها حاضر به اصلاح مواضعش نيست که حتي زمينه انتشار بخشي از ديدگاه‌هاي جنجالي‌اش هم فراهم شده؛ مانند آنچه درباره اسرائيل، حزب الله و فلسطين گفته است.

شايد راي مردم به شعارهاي دکتر حسن روحاني، آقاي هاشمي را دچار توهمي از جنس توهم ميرحسين موسوي کرده است. اين‌که اگر او در صحنه انتخابات مي‌ماند با راي بالا پيروز مي‌شد. بنابراين راي ملت در واقع راي به افکار و عقايد اوست؛ حتي اگر خلاف ديدگاه‌هاي امام راحل و رهبر معظم انقلاب باشد.

رهبر انقلاب اسلامي اخيرا در ديدار دانشجويان با بيان اين سوال اساسي که چرا و به چه دليل مدعيان تقلب در انتخابات 88 براي مواجهه با مسأله، به خيابان‌ها اردوکشي کردند!؟ خاطرنشان کردند: بارها و بارها اين سؤال را نه در مجامع عمومي بلکه به شکلي که قابل پاسخ دادن باشد مطرح کرده ايم پس چرا جواب‌نمي دهند، چرا عذرخواهي‌نمي کنند؟

ملت مسلمان ايران اسلامي هم در راستاي اين فرمايشات، هنوز قيام فتنه گران عليه راي مردم و قانون و جسارت عليه مقدسات به ويژه عاشوراي 88 و نقش آفريني آقازادگان مجرم را از ياد نبرده و هنوز به امثال آقاي هاشمي فرصت عذرخواهي داده اند.

نبايد ترديد کرد اين حق قطعي افکار عمومي است که از آقاي هاشمي و دوستانش بخواهند درباره طراحي، اجرا و نقش آفريني در ادعاي تقلب و فتنه 88 پاسخ دهند و از اين‌که زمينه ساز ترغيب و اميدواري غربي‌ها به تحريم ملت ايران شدند، عذرخواهي کنند؛ نه اين‌که با طرح اظهاراتي خلاف انديشه‌هاي امام(ره) نمک بر زخم مردم بپاشند.

شايد مرور آقاي هاشمي بر وصيت نامه امام راحل، تلنگري بر اوضاع متفاوت اين روزهاي او و کمکي راهگشا باشد.

انتهای پیام/

نشریه پرتو

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.