یکشنبه 10 شهریور 1392 | 08:05
پیرو صحبت های اخیر سید محمد خاتمی
آیا خاتمی فراموشی گرفته است؟!
آیا خاتمی فراموشی گرفته است؟!
در روزهای اخیر سید محمد خاتمی سخنانی گفته است که ممکن است حاکی از فراموشی وی باشد! اما بهتر است ایشان بداند که حافظه تاریخی مردم ایران پاک نشده است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی" بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"سید محمد خاتمی در دیدار با اعضای ستاد بزرگداشت آیت الله طاهری اصفهانی ادعا نموده است که در این انتخابات گفتمان اصلاحات پیروز شده است. همچنین اعلام نموده ما سهمی هم نمی خواهیم و امروز وقت پاک کردن دل‌ها از کینه‌هاست و دیگر کینه و این همه تقابل جریانات بس است.

آیا آقای خاتمی فراموش کرده که قبل از انتخابات همفکرانشان بارها اعلام کردند روحانی اصلاح طلب نیست؟ و پس از کناره گیری آقای عارف، شخص ایشان در نامه اش اشاره ای به کناره گیری به نفع آقای روحانی نکرد؟ و حتی برخی از اصلاح طلبان در رسانه های زنجیره ای خود به این کناره گیری خرده گرفتند؟

آیا آقای خاتمی صحبت های دوستانشان را نشنیده است که از دادن سهم اصلاح طلبان در کابینه سخن گفته اند؟ و گفتند نیمی از رای روحانی متعلق به عارف و اصلاح طلبان بوده بنابراین باید اصلاحات سهمی در دولت داشته باشد؟

* آیا در انتخابات سال ۸۸ رای مردم به احمدی نژاد حق الناس نبود؟

خاتمی در ادامه یادآور شده است:« امام این همه تاکید روی ملت حق ملت روی ضدیت با دیکتاتوری و محروم کردن مردم از حقوقشان داشتند من خط امام را این می دانم که رهبری در روز رای گیری فرمودند:"رای مردم حق الناس است" میزان رای ملت است این خط امام است و خطی است که ما باید به دنبالش برویم یا همه مردم را فرا بخوانیم که برای ایران رای بدهند این مساله مهمی است که کاملا مورد غفلت بوده است در سالهای گذشته و ما امیدواریم که با این انتخابات جدید، فضا را برای این امر که بتوانیم هم اسلام را بخواهیم هم ایران را و هم سرفرازی ملت ایران را باز کند دشمنان اسلام و ایران علیه کشور را ناکار آمد کند و تنگنایی نباشد تا افراد بتوانند حرفشان را بزنند و گفتگو کنند فراهم شود»

آیا آقای خاتمی فراموش کرده است که چهار سال پیش چه رفتاری با همین حق الناس و مردمی که بر خلاف خواست ایشان و دوستانشان رای داده بودند شد؟

آقای خاتمی گفته است حق الناس بودن رای مردم در سال های گذشته مورد غفلت بوده است، آری مورد غفلت بوده است اما از جانب شما و سینه چاکان اصلاحات، نه مسئولان و دست اندرکاران انتخابات.

آقای خاتمی! شما که پس از مدت ها دوباره سعی کرده اید از بیانات رهبر معظم انقلاب خرج کنید، صحبت های دیگر ایشان را نشنیده اید؟ آنجا که از فتنه گران خواستند تا مدارک خود را ارائه کنند و آنجا که جرم بزرگ آنان را ایستادن در مقابل خواسته مردم دانستند؟

خاتمی در ادامه سخنانش اضافه کرد:« چند روز پیش یکی از اقتصاددانان بزرگ گفته بود اگر همه دست به دست هم بدهیم و تلاش کنیم بعد از چهار سال به سال ۸۴ می‌رسیم. این حرف درستی است .یعنی ما باید زمینه درست بکنیم به نقطه صفر برسیم، نقطه صفری که شروعش برنامه چشم انداز بیست ساله بود که سال ۱۴۰۴ ما باید قدرت برتر منطقه باشیم.این یعنی مملکت مشکل دارد اگر همه کنار هم باشیم می توان گام‌های بزرگی برداشت، توقعات را هم باید در حد امکانات ممکلت ومصلحت اندیشی‌های اقای روحانی دید نباید توقعاتمان را بالا ببریم»

آقای خاتمی! انصاف هم چیز خوبی است! آیا بازهم سخنان رهبر انقلاب را درباره دولت نهم و دهم نشنیده اید؟ آنجا که فرموده اند در این دولت کارهای بسیار خوبی صورت گرفته است، آنجا که از پرکاری دولت تقدیر کردند و آنجا که به دولت یازدهم توصیه کردند که نقاط قوت دولت گذشته را داشته باشد؟ آیا نشنیدید که رهبری بارها فرمودند انصاف را رعایت کنید؟

آقای خاتمی! این سخنان رهبر انقلاب را شنیده اید:

«انصاف را بايد رعايت كنيد؛ «و لا يجرمنّكم شنئان قوم علی الّا تعدلوا».(قرآن کریم/مائده: ۸) گاهی ما با كسی بديم، از كسی بدمان می‌آيد؛ خب، اين كار ميتواند موجّه باشد؛ بالاخره يك دليلی داريم، از كسی خوشمان نمی‌آيد؛ اما نسبت به همين كسی هم كه از او خوشمان نمی‌آيد و استدلال هم داريم برای اينكه از او خوشمان نيايد، بايد انسان انصاف به خرج دهد. كسی يك نقطه‌ی خوبی دارد؛ آن را تحت تأثير نقطه‌ی بدی كه از او در ذهن ما هست، قرار ندهيم؛ اين خيلی چيز مهمی است. بی‌انصافی و رفتار نامتناسب، منجر ميشود به عكس‌العمل مشابه در طرف مقابل. ما آدمهای ضعيفی هستيم ديگر؛ شما اگر چنانچه مثلاً نسبت به اين حقير يك وقتی بی‌انصافی كرديد، اين حقير آن مقدار قدرت و توانائی و ضبط نفس ندارم كه بگويم خيلی خوب، حالا او بی‌انصافی كرد، بكند؛ من هم وادار ميشوم به بی‌انصافی. اينجوری در جامعه، تبادل بی‌انصافی‌ها، به جای تبادل انصاف، به جای تبادل محبت، رائج ميشود.»
(بیانات رهبر انقلاب در جمع نمایندگان مجلس – ۸/۳/۹۲)

پس چگونه دم از کرامت انسانی، اسلام رحمانی، صداقت و... می زنید و بعد دولت را به فحش و دروغ و تهمت و پرونده سازی متهم می کنید؟ چگونه همه دستاوردهای ۸ ساله دولت احمدی نژاد را نادیده می گیرید؟

آقای خاتمی! انصاف واقعاً چیز خوبی است؛ مخصوصا که حضرت امیر(ع) فرموده اند: هر كس با انصاف باشد انصاف مى‏بيند. (بحارالأنوار ، ج ۹۵، ص ۲۹۸، ح ۱۷)

 

انتهای پیام/

فرهنگ نیوز

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.