جمعه 15 شهریور 1392 | 22:38
سوریه نمایشگاه افتضاح لیبرال ـ دموکراسی غرب است
 سوریه نمایشگاه افتضاح لیبرال ـ دموکراسی غرب است
عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: حدود 30 ماه هست که سوریه در آتش تهاجم بیگانگان می‌سوزد، آمریکا، رژیم صهیونیستی، انگلیس، فرانسه، عربستان، ترکیه و قطر آتش را در این کشور روشن کرده‌اند و بی‌گناهان فراوانی در این ماجرا جانشان را از دست داده‌اند.

 

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی" بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اعتدال در عرصه عزل‌ها و نصب‌ها وحدت‌آفرین است، تصریح کرد: به دولت محترم عرض می‌کنم که به شعار اعتدال عمل کند، نصب همکارانی که بعضا معرکه‌گردان فتنه و از اصحاب فتنه بودند، یعنی ورود افراطی‌گری و این با شعار اعتدال سازگار نیست.

آیت‌الله سیداحمد خاتمی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به برپایی چهاردهمین اجلاس خبرگان رهبری و تشییع جنازه مطهر شش شهید گمنام در حاشیه این اجلاس، گفت: اعضای محترم مجلس به وظیفه خود عمل کردند و مقام معظم رهبری هم این کار را ستودند.

 

وی با بیان اینکه مجلس خبرگان رهبری نقطه اطمینان نظام بوده و در شرایط بحران خلأ رهبری، تنها سرانگشت این مجلس فاخر حلال و مشکل گشا است، دیدار با مقام معظم رهبری را از برکات این اجلاس‌ها عنوان و اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب مطالب مهم روز را برای خبرگان ملت بیان می‌کنند و این دفعه هم چنین بود.

 

خطیب نماز جمعه تهران افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند «اسلامیت محور است، بیداری اسلامی نمرده، در قضاوت واقعیت‌ها را باید با هم دید، ولی فقیه از تمام دولت‌هایی که در دوره ایشان بودند و در دوره امام بعد از انقلاب حمایت می‌کرده و این حمایت یک ضرورت است» که اداره کشور 75 میلیونی بدون حمایت رهبر امکان‌پذیر نیست.

 

اعتدال در عرصه عزل‌ها و نصب‌ها وحدت‌آفرین است

 

وی با اشاره به اینکه حضرت آیت‌الله‌ خامنه‌ای متذکر شدند که این حمایت‌ها به معنای هر کاری که در دولت انجام می‌پذیرد نیست، خواستار توجه به انتقادهای سازنده و نصیحت‌ها شد و گفت: هیچ نصیحتی به دولت نداریم جز همانچه خودشان فرمودند یعنی شعار اعتدال، می‌خواهیم به اعتدال عمل کنند آن هم عملکرد معتدلانه.

 

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه اعتدال در عرصه عزل‌ها و نصب‌ها وحدت‌آفرین است، تصریح کرد: به دولت محترم عرض می‌کنم که به شعار اعتدال عمل کند، گرفتن همکارانی که بعضا معرکه‌گردان فتنه و از اصحاب فتنه بودند با شعار اعتدال سازگار نیست؛ شما اگر به شعار اعتدال عمل کنید کشور به جاهای خوبی خواهد رسید.

 

وی از مردم خواست کمک کنند تا دولت در عرصه سیاسی، فرهنگی و اجتماعی کارگشا باشد، اما خطاب به حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی با بیان اینکه نصب‌های خوب و قابل تقدیری هم انجام شده است و ما کلی قضاوت نکردیم، متذکر شد: اندک ورود فتنه‌گران یا اصحاب فتنه یعنی ورود افراطی‌گری و این با شعار اعتدال سازگار نیست.

 

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: همانطور که سیاست خارجی و دیپلماسی کشور را باید از وزارت خارجه بگیرند، نماز جمعه به فضل خدا مستقل بوده،‌هست و خواهد بود و از روز اولی که خطبه خواندم تا به امروز یک نفر به من نگفته چه بگویم و چه نگویم، حرف‌هایم را می‌زنم و آنها که می‌شوند تکبیر می‌گویند.

 

سوریه نمایشگاه افتضاح لیبرال دموکراسی غرب است

 

وی در ادامه با اشاره به حوادث کشور سوریه، سوریه را نمایشگاه افتضاح لیبرال دموکراسی غرب خواند و گفت: حدود 30 ماه هست که سوریه در آتش تهاجم بیگانگان می‌سوزد، آمریکا، رژیم صهیونیستی، انگلیس، فرانسه، عربستان، ترکیه و قطر آتش را در این کشور روشن کرده‌اند و بی‌گناهان فراوانی در این ماجرا جانشان را از دست داده‌اند.

 

وی با بیان اینکه کشتار اطفال، زن‌ها و پیرمردها با حمایت این جنایتکاران صورت گرفته است، اظهار کرد: طی هفته گذشته وزیر خارجه آمریکا دو حرف زده که یک حرف دروغ بزرگ 2013 و حرف دیگر خنده‌دارترین حرف 2013 است؛ دروغ بزرگ آنکه به صراحت حضور القاعده را بین عوامل انکار کرده است و کیست که جنایات اینها را نبیند.

 

آیت‌الله خاتمی خطاب به وزیر خارجه آمریکا که حرف خنده‌داری مبنی بر اینکه سوریه از خط قرمز انسانیت عبور کرده زده است، گفت: شما انسانیت می‌فهمید، دولت آمریکا و انسانیت دو مقوله متضاد است، جانتان با رفتار وحشی‌گری عجین شده و زندان‌های گوانتاناموی شما از هزاران نفر بدون محاکمه پر شده است.

 

وی افزود: رییس جمهور آمریکا گفته بود من این زندان‌ها را تعطیل می‌کنم نه تنها تعطیل نکرد تقویت هم کرد، زندان‌های مخفی شما در اروپا، حمایت از تروریست‌ها در عراق، سوریه، پاکستان و باز هم خجالت نمی‌کشید حرف از انسانیت می‌زنید؛ کاروان عروسی را در افغانستان بمباران می‌کنند باز هم می‌گویند سوریه از خط انسانیت عبور کرده است.

 

وی با طرح این سؤال که چه شده پس از 30 ماه آمریکا به فکر انسانیت و مجازات کردن افتاده است، گفت: اینها در این مدت تلاش بسیاری کردند تا مخالفان دست‌ساخته از پس دولت بشار اسد بر آیند اما نتوانستند، گروه‌های مخالفی را درست کردند و برخی را که سی سال سوریه را هم ندیده بودند رهبر قرار دادند، اما کاری از پیش نبردند.

 

صلح جهانی در خطر است جلوی حمله آمریکا را بگیرید

 

خطیب نماز جمعه تهران از همه کسانی که صلح جهانی را در خطر می‌بینند خواست تا جلوی حرکت‌های نابخردانه آمریکا را بگیرند و ابراز کرد: آمریکایی‌ها با حمله نظامی می‌خواهند معادلات بین‌المللی را تغییر دهند، اما تردید نداشته باشند که دود این آتش بازی به چشم خودشان خواهد رفت.

 

وی همچنین متهم کردن سوریه به حمله شیمیایی را اتهامی ناچسب خواند و گفت: دولتی که اینطور پیشروی دارد، ارتشش دم به دم مخالفان را عقب می‌زند و در موضع ضعف نیست چه نیازی به بمباران شیمیایی دارد؛ اگرچه بمباران شیمیایی در 5 کیلومتری مقر مأموران سازمان ملل هم معقول نیست.

 

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه توطئه حمله شیمیایی دست‌ساز آمریکا است که دلش به حال تأثیرات مخرب بمب‌های شیمایی نسوخته است، تصریح کرد: آنها که دنبال بهانه برای حمله به سوریه هستند باید بدانند که این آتش‌بازی، آتش‌بازی با صلح انسانیت است.

 

وی این گفته وزیر خارجه آمریکا که در نبود این اقدام ایران گستاخ شده است را ادبیات عقب‌مانده‌های اهل بوغ خواند و گفت: ملتی که این‌گونه رشادت‌هایش را نشان داده تهدید می‌کنید، تو می‌خواهی تهدیدات را عملی کنی، هشت سال جنگ تحمیلی جنگ شما با ملت ایران بود و تنها صدام کار‌ه‌ای نبود، هیچ غلطی نتوانستید کنید.

 

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در ادامه این گفته را که ریاست جمهوری‌های آمریکا از کارتر تا اوباما در یک نقطه با امام‌(ره) شریک هستند و آن اینکه آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند، سخن صحیح و معقولانه‌ای دانست.

 

فرزندان غیور انتفاضه شعبانیه گل کاشتند

 

تشکر از فرزندان غیور انتفاضه شعبانیه برای حمله آنان به منافقان جنایتکار در پادگان اشرف از سخنان پایانی آیت‌الله خاتمی بود که وی این حمله را کار بسیار بزرگی که از عملیات مرصاد کمتر نبود توصیف و ابراز کرد: 70 نفر از سران منافقان در این حمله به جهنم واصل شدند، فرمانده ترور شهید صیاد شیرازی هم در این عملیات به جهنم واصل شد.

 

وی با بیان اینکه دست انتقام خدا از آستین فرزندان غیور عراق بیرون آمد، گفت: منافقان جنایتکار 17 هزار نفر را ترور کرده و مظلومانه به شهادت رساندند، طفل، پیرمرد، کشاورز، کارگر،‌علما و نظامیان از همه اقشار آدم کشتند؛ انتفاضه شعبانیه قیام مردم عراق بود که صدام به کمک منافقان سرکوب کرد و حالا فرزندان آن شهدا وارد میدان انتقام شده‌اند.

 

انتهای پیام/

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.