چهارشنبه 20 شهریور 1392 | 08:22
در اعتراض به انحصارطلبی اصلاح‌طلبان
الهه راستگو: ناگفته‌ها را در آینده خواهم گفت
الهه راستگو: ناگفته‌ها را در آینده خواهم گفت
رئیس شورای شهر تهران انتخابات شهردار را یک پیروزی بزرگ برای نظام خواند و اظهار کرد: اجازه نمی‌دهیم شیرینی این پیروزی را عده‌ای به کام مردم تلخ کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی" بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"احمد مسجدجامعی دیروز در جریان جلسه علنی شورای شهر در مورد حاشیه‌های انتخاب شهردار گفت: پیش از انتخابات تعدادی از رسانه‌ها وضعیت دیگری را پیش‌بینی می‌کردند در حالی که نتیجه چیز دیگری بود.
وی ادامه داد: عده‌ای مدعی بودند انتخابات شهردار به تنش کشیده می‌شود که این اتفاق رخ نداد و تحلیل برخی نیز این بود که شورا برای انتخاب شهردار به نتیجه نمی‌رسد که این موضوع نیز درست نبود.
رئیس شورای شهر تهران تاکید کرد: به دور از موضع‌گیریهای خارج شورا تصمیم گرفته شد از نامزدها دعوت کنیم تا در جریان برنامه‌های همدیگر قرار گیرند. لذا برای سخنرانی و ارائه برنامه قرعه‌کشی شد و آقای قالیباف زودتر برنامه‌های خود را ارائه داد.
وی با اعلام اینکه برگزاری انتخابات شهردار یک پیروزی بزرگ برای نظام بود، گفت: سه ماه تلاش شد تا انتخابات به خوبی برگزار شود و ما نیز این پیروزی بزرگ برای نظام را تبریک می‌گوییم و امیدواریم افراد صاحب‌نظر بتوانند در امور شهری مشارکت کنند.
سخنرانی راستگو در صحن شورا
در ادامه جلسه الهه راستگو، منتخب اصلاح‌طلب شورای شهر تهران در مورد برخی واکنش‌ها علیه خودش به دلیل رای دادن به شهردار فعلی تهران پشت تریبون قرار گرفت. اما تعدادی از اعضای اصلاح‌طلب در واکنش به گفته‌های وی جلسه را ترک کردند.
عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: این روزها به دلیل رعایت برخی اصول بدیهی در انتخاب شهردار تهران مورد بی مهری و بی‌توجهی برخی رسانه‌ها و افرادی قرار گرفتم که رفتارشان مصداق بارز بداخلاقی و بی‌حرمتی به حریت و آزاداندیشی است.
وی گفت: فعلا سکوت می‌کنم و در صورت لزوم مطالب را بیان خواهم کرد. متاسفانه با جوسازی‌های رخداده مورد تحقیر و توهین قرار گرفته‌ام. این در حالی است که من هیچ‌گاه مصالح خود را بر مصالح مردم ترجیح ندادم. خود را اصلاح‌طلب می‌دانم و هستم ولی اصلاح‌طلبی یعنی اصلاح امور جامعه و من بر این اصول پایبندم.
منشی شورای شهر چهارم ادامه داد: افرادی در مورد من اظهارنظر کردند که سابقه سیاسی ندارند، آنها می‌گفتند شورا جای سیاسی کاری نیست ولی آنقدر در سیاست فرو رفته‌اند که مسائل مردم را در حاشیه می‌بینند.
راستگو تصریح کرد: علی‌رغم احترامی که برای خانواده محترم هاشمی رفسنجانی قائل بوده و هستم و شناختی که از تخصص و تجارب جناب آقای مهندس هاشمی داشته‌‌ام در بررسی‌های همه‌جانبه و مقایسه تجارب و برنامه‌های وی در مقایسه با قالیباف شهردار تهران و با توجه به نیمه تمام بودن بعضی از پروژه‌های شهری و هزینه‌های کلان اقتصادی که در این برهه از زمان برای مردم شهر تهران از این بابت ایجاد می ‌شد با تکیه بر استعانت از خداوند بزرگ به قالیباف رای دادم.
سخنان راستگو موجب شد تا عبدالحسین مختاباد، حکیم‌پور، اسماعیل دوستی و فاطمه دانشور در حین این سخنرانی جلسه را ترک کنند.
مخالفان و موافقان در جمع خبرنگاران
فاطمه دانشور در مورد دلیل ترک جلسه شورا هنگام سخنرانی راستگو گفت: خانم راستگو ما را احمق فرض کرده است. این خانم در فراکسیون اصلاح‌طلبان دست روی قرآن گذاشت و قسم خورد که به محسن هاشمی رای می‌دهد و این اقدامش بی‌اخلاقی است. من کاری به این ندارم که به عنوان عضو شورای شهر چه تصمیماتی دارد ولی در موضوع حزبی این اقدامش بی‌اخلاقی محسوب می‌شود.
دانشور ادامه داد: اتهام دوم راستگو ایجاد نفاق است. وی در تمام جلسات فراکسیون اصلاح‌طلبان حضور داشته و درباره تمام مطالب دروغ می‌گفته و محتوای جلسه اصلاح‌طلبان را هم به بیرون منتقل می‌کرده است.
وی همچنین گفت: من کاری به شورای شهر ندارم ایشان در اینجا نماینده مردم است و می‌تواند به هر کسی خواست رای بدهد اما نمی‌تواند در جلسات فراکسیون اصلاح‌طلبان با قسم دروغ بقیه را اغفال کند.
دانشور ادامه داد: خانم راستگو به اصلاح‌طلبان خیانت کرده و من از حزب اسلامی کار می‌خواهم که با ایشان شدیدا برخورد کند و درباره کاندیدای معرفی شده خود پاسخگو باشد اما باید دید هزینه رای ایشان را چه کسی باید بدهد؟
البته الهه راستگو در پاسخ به صحبت‌های دانشور اظهار کرد: خانم دانشور اعلام کردند که من برای رای به آقای هاشمی دست روی قرآن گذاشته‌ام که این موضوع صحت ندارد و دروغ محض است.
وی افزود: همچنین برخی مدعی شدند برادرانم با شهرداری قرارداد بسته‌اند که این موضوع هم دروغ بوده و قابل پیگرد حقوقی می‌باشد.
احمد دنیامالی، عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز درباره وضعیت پیش آمده گفت: همان دوستانی که هم‌اکنون حرف حزبی می‌زنند، گفته بودند، نمی‌خواهند در شورای شهر بحث‌های سیاسی و حزبی کنند.
دنیامالی گفت: شهرداری و شورای شهر محل سیاسی نیست و خدماتی است، باید از اینگونه سیاست‌زدگی که به وحدت مجموعه ضربه می‌زند دوری کنیم.
وی در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر اینکه شما به آقای قالیباف رای داده‌اید، گفت: قالیباف 8 سال در شهر تهران کار کرده است و بر اساس نظرسنجی صورت گرفته 80درصد مردم تهران از عملکرد قالیباف راضی بوده‌اند.
عضو شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه این نظرسنجی‌ها را کدام نهاد انجام داده است، گفت: ما در جامعه زندگی می‌کنیم و بنده 5 سال معاون شهردار بوده‌ام.
فاطمه رهبر، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز در رابطه با اقدام الهه راستگو در رای دادن به آقای قالیباف در انتخابات شهرداری تهران و هجمه اصلاح‌طلبان به وی گفت:‌ اصلاح‌طلبان با این اقدام خود دیکتاتوری‌شان را ثابت کردند. وی تصریح کرد: اصلاح‌طلبان تلاش کردند تا نظر خود را به کسی که می‌خواست آزادانه رای دهد تحمیل کنند و خانم راستگو که به آقای قالیباف رای داده بود را تحت فشار قرار دادند.
وی با تاکید بر اینکه این اقدام آنها نشان داد که اصلاح‌طلبان تنها ادعای آزادی بیان را دارند، افزود: اعضای حزب کار به دلیل رای خانم راستگو به قالیباف، مسئله اخراج وی را از حزب در دستور کار خود قرار داده‌اند و این نشان‌دهنده دیکتاتوری اصلاح‌طلبان است.
رهبر در بخش دیگری از سخنان خود به انحصارگرایی اصلاح‌طلبان اشاره و اضافه کرد: این انحصارگرایی نوعی از افراط به شمار می‌رود؛ آقای روحانی باید این موارد را مد نظر داشته باشد و از آنها در امور حساس استفاده نکند تا اعتدال به سرنوشت اصلاحات دچار نشود.
گفتنی است سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران صبح دیروز با حضور تمامی اعضا به جز حسین رضازاده برگزار شد.
بررسی دو فوریت افزایش تعداد کمیسیون‌های شورا، اصلاح آیین‌نامه داخلی شورا، دستورالعمل تعیین شاخص‌ها و اهرم‌های کاهنده مشکلات زیست شهری در لایحه مربوط به آن و همچنین گزارش ستاد هماهنگی انجمن‌های شورایاری در مورد فعالیت‌های ستاد در دستور کار جلسه قرار گرفت.
ابتدا اعضای شورا بر سر یک فوریت یا دو فوریت بررسی افزایش تعداد کمیسیون‌های شورا بحث کردند که در نتیجه قرار شد کمیته‌ای با حضور آقایان حافظی، دوستی، جدیدی، تقی‌پور، دبیر و گروهی از کارشناسان تشکیل شود تا موضوع افزایش کمیسیون‌ها به صورت کارشناسی تعیین شود. همچنین در این جلسه بحث تغییر آیین‌نامه داخلی شورا هم به مشورت گذاشته شد که در نهایت تصویب شد تا کارگروهی این موضوع را بررسی کند و فعلا بر اساس آخرین قانون کار شود.
در سومین جلسه شورا لایحه دستورالعمل تعیین شاخص‌ها، ابزارها و اهرم‌های کاهنده مشکلات زیست شهری که از شورای قبل به این شورا آمده بود بررسی و قرار شد تا تشکیل کمیته یا کمیسیون محیط زیست فعلا از دستور کار خارج شود.
در هزار و صد و سی و ششمین شورای اسلامی شهر تهران برخی از اعضا اعتراض و اعلام کردند اگر قرار است لایحه‌های شورای قبل بررسی شود بهتر است تمامی اعضای شورا متن کامل لایحه را از هفته قبل در اختیار داشته باشند.

انتهای خبر/

کیهان

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.