جمعه 22 شهریور 1392 | 17:36
آیت‌الله موحدی کرمانی:
ملاک گزینش مسؤولان پایبندی به ولایت فقیه باشد / دولت کلیدش را برای رفع گرانی‌ها به کار بندد
ملاک گزینش مسؤولان پایبندی به ولایت فقیه باشد / دولت کلیدش را برای رفع گرانی‌ها به کار بندد
خطیب نماز جمعه تهران ملاک گزینش مسؤولان را پایبندی آنان به ولایت فقیه عنوان و تصریح کرد: این کشور به هر مرحله‌ای از عزت رسید به برکت پیروی از ولی فقیه بود؛ مسؤولان اگر می‌خواهند مردم آنان را تحسین کنند، به دقت پیرو ولایت باشند و فرامین ولایت را مو به مو اجرا کنند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی" بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به دیدار ائمه جمعه با رهبر معظم انقلاب و تأکید ایشان بر سخن از شیوه زندگی در نماز جمعه، گفت: تمام برنامه‌های عملی ما ریشه در صفات و اخلاقیات ما دارد، اگر اخلاقی بد باشد، امکان رستگاری نیست.

 

وی در ادامه بر زمان‌شناسی، دشمن‌شناسی و شناخت توطئه‌های دشمن تأکید کرد و با بیان اینکه اسلام می‌گوید عزت، استقلال و نعمت‌های الهی برای همه اما مستکبران همه چیز را برای خود می‌خواهند، افزود: مستکبران اسلام، برنامه‌های اسلام و خواسته‌های پیامبر اکرم‌(ص) را شناخته و قدرت اسلام را در صدر اسلام، در ایران و در منطقه با بیداری اسلامی دیده‌اند، از این‌رو با تمام قوا به جنگ اسلام آمده‌اند.

 

خطیب جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: دشمنان می‌گویند دنیا دهکده‌ای است و کدخدای این دهکده ما هستیم و کسی دیگر حق ندارد درباره جهان بدون اجازه ما تصمیم بگیرد، سازمان ملل را دفاع از حقوق انسان‌ها عنوان می‌کنند اما به فرموده رهبر معظم انقلاب دروغ می‌گویند و همه چیز را برای خودشان می‌خواهند.

 

روحیه مقاوم و مبارز مؤمنان در دل استکبار وحشت انداخته است

 

وی ادامه داد: شورای امنیت را به دروغ می‌گویند که دفاع از امنیت می‌کند اما واقع قضیه این است که شورای امنیت را برای خودشان می‌خواهند؛ رژیم اشغالگر قدس را در بین کشورهای اسلامی با چقدر جنایت، خونریزی و آدم کشی به وجود آوردند و این غده سرطانی را وسط کشورهای اسلامی گذاشتند تا منافع آنها را تأمین کند.

 

آیت‌الله موحدی کرمانی تسلط شاه بر منطقه و تحریک صدام به جنایت‌های فراوان را راهکارهای دشمنان برای مقابله با اسلام عنوان و اظهار کرد:‌ مسلمانان با فرهنگ جهاد، شهادت، ایثار، امامت، ولایت و با شعار امام حسین‌(ع) که می‌فرمود «هیهات من الذله»، و آنان که اسلام ناب را امام راحل گرفته‌ بودند به جنگ مستکبران آمدند.

 

وی با بیان اینکه دشمنان جنگ احزابی که دل منافقان را لرزاند را دیده‌اند از این‌رو همه دست به دست هم داده‌اند تا اسلام را نابود کنند، اما گفت: روحیه مقاوم و مبارز مؤمنان دشمن را ضعیف کرده و در دل استکبار ترس و وحشت انداخته است، این جمعیت مبارز در مقابل استبکار و کفر ایستاده و بینی آنها را در هر مقطعی به خاک مالیده‌اند.

 

وی لطف الهی را از یک سو و حملات تروریستی دشمنان را از سوی دیگر سبب آگاهی مردم، اهتمام به مقابله با استعمار و استکبار و برگه پیروزی مؤمنان عنوان و ابراز کرد:‌ ‌حوزه‌هایی که اختصار بر فقه، اصول و فلسفه می‌کردند در یک وادی برای مبارزه با دشمنان وارد شدند و صدها کتاب نوشته و آگاهی‌ مردم را بالا بردند.

 

مردم مصر برای نجات کشورشان بیدار و متحد شوند

 

وی با بیان اینکه دشمن بیکار ننشسته و در برابر تمام اقدامات انقلابیون یک برنامه دارد به انقلاب مصر اشاره کرد و گفت: دشمن از راه خودش وارد شد، حکومتی که بر روی کار آمد به وظایفش عمل نکرد و به بیت عنکبوت دل بست و نامه فدایت شوم نوشت و حمایت لازم را از فلسطینی‌ها فراموش کرد در نتیجه گروهی از او بریدند.

 

خطیب نماز جمعه تهران به استفاده دشمن از غفلت سران مصر و زندانی شدن منتخب مردم و آزاد شدن جانی مردم از سوی ارتش این کشور اشاره کرد و گفت: مایه تأسف بسیار است که سرنوشت یک کشور با فرهنگی بالا و داشتن آن علما، بزرگان، نخبگان، محققان و مفسران به اینجا رسید.

 

آیت‌الله موحدی کرمانی با ابراز امیدواری نسبت به اینکه مردم مصر بیدار، متحد و یکپارچه شوند و مشت‌هایی را که باید بر سر دشمن بکوبند بر سر یکدیگر نکوبند، ابراز کرد: آخرین برنامه دشمن در منطقه مسأله سوریه است که البته این آمریکا و اوبامای بیچاره نمی‌داند چگونه از این مخمصه خود را نجات دهد.

 

جنگ در سوریه به ضرر آمریکا و اسرائیل است

 

وی هرگونه جنگ در سوریه را نامحدود و فراگیر که منطقه را دچار ناامنی کرده و قبل از هرچیز ضررش به خود آمریکایی‌ها و ولد نامشروعشان اسرائیل وارد خواهد شد دانست و تصریح کرد: مردم بیدار و مسلمانان هوشیار هستند، معلوم نیست سرنوشت اسرائیل چه خواهد شد به خود بیایند و بفهمند این کار صد در صد به ضرر خود آنها است؛ چه بسا عمر آمریکا مانند شوروی سابق به پایان رسیده و فصل سقوط و نابودی او فراهم آمده است.

 

وی در ادامه به دیدار نمایندگان مجلس خبرگان و کارگزاران حج با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: رهبری مسائل مهمی را بیان و بر کلان‌نگری مسؤولان تأکید کردند؛ فرمودند «لازم است توطئه‌های دشمن، نیرو و امکانات خود را ببینند و بدانند که دشمن دروغ می‌گوید و ظاهرسازی می‌کند» و نیز تصریح کردند که «ایران قدرتمند می‌شود و اقتدار می‌یابد و مردم هم باید این اقتدار را با پایبندی به ارزش‌های دینی تقویت کنند».

 

دولت کلیدش را برای رفع گرانی‌ها به کار بیندازد

 

چند تذکر به دولت یازدهم بخش دیگری از سخنان خطیب نماز جمعه این هفته تهران بود که وی با بیان اینکه هرچند دولت نه عصای موسی در دست دارد و نه ید بیضا در اختیار دارد اما به حمدالله کلید دارد، از رییس جمهور خواست تا این کلید را به کار بیندازد و مشکل گرانی سرسام‌آور را حل کند که مردم واقعا به تنگ آمده‌ و جانشان به لبشان رسیده است، فکری باید کرد و این کلید باید به کار بیفتد و مسأله بیکاری را حل کند.

 

وی با بیان اینکه البته بعضی از این مشکلات یک شبه که هیچ یک ماهه و یا دو ماهه نیز حل نمی‌شود، از دولتمردان خواست تا گامی برای شروع بردارند که مردم مقداری خوشحال شوند؛ دولت در مقابله با فساد فرهنگی و بدحجابی گامی بردارد و در ابتدا بخش‌نامه کند آنان که در ادارات از بودجه کشور استفاده می‌کنند حجاب را رعایت کنند.

 

آیت‌الله موحدی کرمانی ملاک گزینش مسؤولان را پایبندی آنان به ولایت فقیه عنوان و تصریح کرد: همه می‌دانند، دنیا هم می‌داند که این کشور به هر مرحله‌ای از عزت رسید به برکت پیروی از ولی فقیه بود، چه زمان امام راحل و چه امروز؛ مسؤولان اگر می‌خواهند مردم آنان را تحسین کنند، به دقت پیرو ولایت باشند و فرامین ولایت را مو به مو اجرا کنند.

 

وی همچنین وقوع تصادف اتوبان قم تهران و کشته شدن جمعی از هم‌وطنانمان را تسلیت گفت و با این سؤال که چرا باید ماشین در اختیار مسافران دچار نقص فنی باشد و عدم دقت در سالم بودن ترمز، تایرها و بدنه سبب این حادثه دلخراش شود، گفت: همه کسانی که باید دقت می‌کردند تا این اتفاق نیفتد و نکردند مسؤول هستند.

 

خطیب نماز جمعه تهران با تسلیت برای رحلت آیت‌الله طاهری خرم‌آبادی به حوزه‌های علمیه و شاگردان و خانواده وی و نیز تسلیت به سردار سرلشکر حاج قاسم سلیمانی به سبب فوت مادرشان گفت: خدا مادری را که موفق شد در دامن خود و با شیر خود، فرزندی اینچنین تربیت کند، با حضرت صدیقه‌ طاهره(س) محشور بفرماید

 

انتهای پیام/

رسا

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.