شنبه 6 مهر 1392 | 07:20
گزارش خبري «جوان» از نقل قول‌‌هاي غيرمستند رفسنجاني از بنيانگذار انقلاب
نگذاريد خاطره‌هاي بي‌اعتبار از امام(ره) سند شود
نگذاريد خاطره‌هاي بي‌اعتبار از امام(ره) سند شود
بدون ترديد نوع سلوك رفتاري و گفتاري رفسنجاني طي سه دهه پس از انقلاب اسلامي هماره مورد انتقاد جدي جرگه دلسوزان و وفاداران به انقلاب اسلامي بوده و هرچه طي اين سال‌ها به سمت جلو آمده‌ايم انتقادات از عملكرد وي نه تنها شكل فزاينده‌اي به خود گرفته بلكه باعث نگراني‌هاي زيادي از جمله «نگراني از آينده سياسي وي» هم شده است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی" بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"بدون ترديد نوع سلوك رفتاري و گفتاري رفسنجاني طي سه دهه پس از انقلاب اسلامي هماره مورد انتقاد جدي جرگه دلسوزان و وفاداران به انقلاب اسلامي بوده و هرچه طي اين سال‌ها به سمت جلو آمده‌ايم انتقادات از عملكرد وي نه تنها شكل فزاينده‌اي به خود گرفته بلكه باعث نگراني‌هاي زيادي از جمله «نگراني از آينده سياسي وي» هم شده است.

  به گزارش جوان، به گونه‌اي كه اگر بخواهيم مرور دقيقي از مجموعه گفته‌ها و عملكردهاي رفسنجاني را - به خصوص در طول سال‌هاي پس از رحلت حضرت امام - داشته باشيم به مؤلفه‌هاي پايدار و رويه‌هاي ثابتي در شخصيت اجتماعي - سياسي وي مي‌رسيم كه با افت وخيز‌هاي ناشي از وقايع مختلف تاريخي هم دستخوش تغيير قرار نگرفته است.   براساس آنچه در ادامه خواهد آمد، يكي از مؤلفه‌هاي پايدار و ماندگار در منش سياسي رفسنجاني در طول دو دهه اخير «بيــان خـاطـرات دونفـره و بدون سند و اعتبار» است كه البته در اكثر اوقات هم نفر دوم خاطرات وي شخص حضرت امام خميني است‌. با سيري كوتاه از آنچه آقاي رفسنجاني در سال‌هاي پس از رحلت حضرت امام در موضوعات مختلف به زبان و قلم رانده، علامت سؤالي بزرگ در ذهن نقش مي‌بندد كه چرا آقاي رفسنجاني در سخنراني‌ها و دستنوشته‌هاي خود، از يك اصل هميشگي به نام «بيان سخنان غيرمستند و غيرمتقن» پيروي كرده و هيچ گاه هم نخواسته از اين رويه دست بردارد يا لااقل مدرك مستند يا دلايل متقني براي ادعاهاي خود ارائه دهد.    در طول روزهاي اخير سايت منسوب به آقاي رفسنجاني همقدم با وي مطالبي را با مضمون تاريخي- سياسي به نقل از حضرت امام و حتي مقام معظم رهبري در خروجي خود قرار مي‌دهد كه نه تنها فاقد هرگونه سند مكتوب و ثبت شده است بلكه به صورت صريح با گفته‌ها، آرمان‌ها و انديشه‌هاي رهبركبير انقلاب و مقام معظم رهبري 180درجه متفاوت و حتي متناقض است.

تناقضات رفسنجاني با ديدگاه‌هاي امام

شخص رفسنجاني هم درهفته قبل با به‌کارگيري تاکتيک سوخته و قديمي خود در قالب انتشار خاطراتي تأييد نشده از امام (ره)، مدعي مي‌شود که ايشان در شهريور 1367 «در مورد امريكا نظرشان اين است كه نبايد امريكا را در تجديد رابطه مأيوس كرد، ولي به اين زودي براي مردم قابل قبول نيست.»

سايت شخص رفسنجاني همچنين با انتشار گفت‌وگويي از وي با يک فصلنامه تحت عنوان «قهر با امريكا ابدي نيست» نوشته است: «من در سال‌هاي آخر حيات امام(ره) نامه‌اي را خدمتشان نوشتم، تايپ هم نکردم. براي اينکه نمي‌خواستم کسي بخواند و خودم به امام دادم.    در آن نامه هفت موضوع را با امام مطرح کردم و نوشتم که شما بهتر است در زمان حيات‌تان، اينها را حل کنيد، در غير اين صورت ممکن است اينها به صورت معضلي سدّ راه آينده کشور شود. گردنه‌هايي است که اگر شما ما را عبور ندهيد، بعد از شما عبور کردن مشکل خواهد بود. . . يکي از اين مسائل رابطه با امريكا بود. نوشتم بالاخره سبکي که الان داريم که با امريكا نه حرف بزنيم و نه رابطه داشته باشيم، قابل‌تداوم نيست. امريكا قدرت برتر دنيا است.»

اين خاطره نيز در حالي از سوي رفسنجاني مطرح شده که باز هم سندي براي اثبات آن وجود ندارد و با توجه به بخشي از وصيتنامه حضرت امام- كه در ادامه خواهد آمد- نمي‌توان به آن استناد کرد.

تحريفي نو از ديدگاه‌هاي حضرت امام

از جمله آخرين دفعاتي كه آقاي رفسنجاني از اين اصل هميشگي پيروي كرده و به نقل قول‌هاي غيرمستند از سوي حضرت امام روي آورده، در ديدار روزپنج‌شنبه وي با جمعي از ايثارگران دفاع مقدس و اقشار مختلف مردم در هفته دفاع مقدس است كه در بخشي از سخنانش اظهار مي‌كند: « در پاسخ به اين شبهاتي که الان مطرح است و مي‌گويند چه کسي جام زهر را به امام داد، بايد گفت، امام وقتي قدرت ما را ديدند با پذيرش قطعنامه موافقت کردند. . . و پس از دو سه ماه که جنگ پايان يافت، وقتي خدمت امام رسيدم، به من فرمودند جام زهر آن روز برايم تلخ بود اما امروز برايم شيرين شده است چون ما کارمان را خوب انجام داده‌ايم و خداوند نصرتي را که وعده داده بودند، عنايت کردند.»

اهداف رفسنجاني از تحريف سخنان امام

بايد گفت برخي از جريانات سياسي در داخل كشور در طول سال‌هاي اخير سعي داشته‌اند براي رسيدن به مقاصد سياسي خود، انديشه‌هاي امام را بهانه و به واسطه آن اهدافش را دنبال كنند، با اين وجود از آنجايي که اين مقاصد در مغايرت با مباني حضرت امام قرار دارد، ديدگاه‌هاي حضرتش نه تنها براي‌شان کارگشا نبوده است که همواره به عنوان يک مانع و چالش جدي بر سر راه اين جريان مطرح است.

و اما درپاسخ به چرايي اتخاذ چنين رويكردي از آقاي رفسنجاني و سايت منسوب به وي بايد گفت، نقش آشکار رفسنجاني در ماجراي مک فارلين در دهه 60 و تلاش‌هاي آشکار دولت سازندگي در دهه 70 براي برقراري رابطه با امريكا، نقاط برجسته کارنامه عملي رفسنجاني در تاريخ ديپلماسي بعد از انقلاب هستند که در آنها «سازش در ديپلماسي» در دستور کار قرار گرفت و در هر دو مورد نيز نه تنها دستاورد قابل توجهي براي نظام و مردم به دست نيامد بلکه تخطي از خطوط قرمز، منجر به هشدارهاي صريح امام و رهبر معظم انقلاب گرديد.

پاسخ امام به اظهارات بي‌اعتبار رفسنجاني

مطالب منتشر شده سايت رفسنجاني واظهارات غير مستند كنوني در حالي از سوي رفسنجاني مطرح مي‌شود که امام(ره) در آخرين بخش از وصيت نامه خود مي‎فرمايند: «اكنون‌ كه‌ من‌ حاضرم‌، بعض‌ نسبت‌هاي‌ بي‌واقعيت‌ به‌ من‌ داده‌ مي‌شود و ممكن‌ است‌ پس‌ از من‌ در حجم‌ آن‌ افزوده‌ شود؛ لهذا عرض‌ مي‌كنم‌ آنچه‌ به‌ من‌ نسبت‌ داده‌ شده‌ يا مي‌شود مورد تصديق‌ نيست‌، مگر آنكه‌ صداي‌ من‌ يا خط‌ و امضاي‌ من‌ باشد، با تصديق‌ كارشناسان‌؛ يا در سيماي‌ جمهوري‌ اسلامي‌ چيزي‌ گفته‌ باشم‌.» اين راه‌ بايد اضافه كرد كه سبک رفسنجاني نشأت گرفته از مجموعه‌اي از پارادوکس‌هاي برخي سياستمداران است که همواره اسلام و انقلاب را در انحصار خود مي‌بينند و بهره مندي از اين بسته توليدي باندهاي قدرت و ثروت کار را به جايي مي‌رساند که ديگر اصل و کليت نظام آن قدر ارزش نخواهد داشت که يک جزء در کل داراي ارزش است.

سكوت موسسه تنظيم ونشرآثارحضرت امام پذيرفتني نيست

درواكنش به اقدامات هدفمند سايت منسوب به آقاي رفسنجاني واظهارات پرابهام ايشان در مورد ديدگاه‌هاي حضرت امام در روزهاي اخير، انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان دانشگاه‌هاي تهران هم در نامه‌اي به حجت‌الاسلام سيد حسن خميني، مسئوليت مؤسسه تنظيم و نشر آثار حضرت امام خميني(ره) خواستار بررسي مستندات ادعايي مطرح مي‌شود.

در پايان بايد به سيد حسن خميني گفت، نگذاريد حرمت جماران شكسته شود، اينجا قدمگاه شهدا وامام است چرا اجازه مي‌دهيد حرف‌هاي بي‌سند در آنجا به امام نسبت داده شود، چرا اجازه مي‌دهيد كساني حرف‌هاي بي‌سند آنجا بزنند، چرا مي‌گذاريد شعارهاي ضد انقلابي آنجا زده شود مگر شما را يادگار حضرت امام نمي‌خوانند پس اين همه سكوت ومماشات چه توجيهي مي‌تواند داشته باشد.

نویسنده : محمد اسماعيلي  منبع : روزنامه جوان

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.