شنبه 6 مهر 1392 | 07:46
مشروح/ آيت الله امامي كاشاني در خطبه هاي نماز جمعه تهران:
نظام جمهوري اسلامي قابل براندازي نيست
 نظام جمهوري اسلامي قابل براندازي نيست
امام جمعه موقت تهران با اشاره به اظهارات اوباما مبني بر اينكه آمريكا به دنبال براندازي نظام جمهوري اسلامي ايران نيست، تاكيد كرد: آنها بايد بدانند كه نظام جمهوري اسلامي قابل براندازي نيست.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی" بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"آيت الله محمد امامي كاشاني امام جمعه موقت تهران در خطبه هاي نماز جمعه امروز پايتخت با اشاره به سفر رئيس جمهور به نيويورك و سخنراني وي در مجمع عمومي سازمان ملل اظهار داشت: در قرآن آمده كساني كه رسالات خدا را بيان مي كنند، در واقع تبليغ نظام اسلامي را انجام مي دهند، سخنان رئيس جمهور در نيويورك هم در حقيقت بر همين اساس بود.

وي افزود: صلح، مكتب اسلام است به همين دليل اظهارات رئيس جمهور در نيويورك تبليغ رسالت خدا بود؛ در موضوع جهاد دو نكته مطرح است، گاهي جهاد با دفاع نظامي اتفاق مي افتد اما گاهي جهاد سياسي است، در يك سخنراني هم اينچنين است، اينكه رهبر معظم انقلاب از نرمش قهرمانانه سخن گفتند، به همين معنا است.

آيت الله امامي كاشاني اضافه كرد: موضوع اين است كه ملت ايران همواره مظلوم واقع شدند و استكبار و آمريكا به اين ملت ستم كردند، پس اين حركتي كه براي دفاع از ملت انجام مي شود و در هر زماني با شرايط خودش پيش مي رود، ممكن است در جايي حالت هجوم داشته باشد و در جايي آرام باشد كه هر دوي آنها به يكديگر كمك مي كند.

وي با بيان اينكه سخنان قوي، غني و منطقي رئيس جمهور واقعا بر همين اساس بود، گفت: اميدوارم خداوند كمك كند و به دولت آقاي روحاني نصرت دهد تا اين همه مشكلات اقتصادي، سياسي و اخلاقي را بتوانند با تلاششان برطرف كنند.

امام جمعه موقت تهران در بخش ديگري از سخنانش به اظهارات اخير رئيس جمهور آمريكا درباره نظام جمهوري اسلامي اشاره كرد و گفت: رئيس جمهور آمريكا در سخنانش اين جمله را گفت كه «به دنبال براندازي نظام جمهوري اسلامي نيستند»، هر چند آنان خودشان مي دانند و نيازي به گفتن اين مطالب نيست ولي بايد بگويم اين سخنان درست نيست.

امامي كاشاني اضافه كرد: نظام جمهوري اسلامي ايران قابل براندازي نيست، نظامي كه هويتش در رابطه با خدا است، نظامي كه بر دوش تك تك اين ملت استوار است، نظامي كه با اين ارزش و هويت است كه نمي شود از بين برد، اين سخن رجز است، در ميدان هاي جنگ هم رجز مي خواندند، اين سخنان رجزخواني است.

وي با قرائت اين بيت كه «بلبلانه نعره زن بر روي گل/ تا كني مشغولشان از بوي گل»، تصريح كرد: بو و عطر گل نظام جمهوري اسلامي به مشام مي رسد، عطر اين نظام به همه جاي دنيا مي رود، حركاتي كه در دنيا به وجود آمده مانند بيداري اسلامي در واقع بوي گل نظام جمهوري اسلامي ايران است و دشمنان هر چقدر هم كه رجز بخوانند فايده اي ندارد.

امامي كاشاني با بيان اينكه بوي اين گل، آرامش قدرت هاي استكباري را مي گيرد، گفت: عطر نظام جمهوري اسلامي ايران بلند و متساعد است، مگر مي شود عطر اين شهدا و ايثارگري ها را خاموش كرد، اين سخنان رجز است،آنان بايد اهل عمل باشند و واقعا به آنچه مي گويند، عمل كنند.

امام جمعه موقت تهران تأكيد كرد: اگر دنيا و غرب به آنچه مي گويند عمل كنند، ما متوجه مي شويم كه واقعاً مي خواهند اقدامي انجام دهند، ما به دنبال احقاق حقوق ملت ايران هستيم، آنچه كه رهبر معظم انقلاب در زمينه سلاح هسته اي فتوا دادند ريشه در هويت اسلامي ما دارد و سياسي نيست و بايد بگويم سياسي آنها هستيد كه سخنان سياسي مي زنند كه ريشه، بن و اساسي هم ندارد.

وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به آغاز سال تحصيلي جديد دانشگاه ها و مدارس گفت: از اساتيد و معلمان مي خواهم كه تدريس شان به خاطر خدا باشد و اين نيت را داشته باشند تا بتوانند به خوبي تدريس كنند، از دانشجويان و دانش آموزان هم مي خواهم براي علم تلاش كنند.

آيت الله امامي كاشاني اضافه كرد: رهبر معظم انقلاب همواره تأكيد مي كنند كه دولت و مجلس و مسئولان كشور به مسئله علم توجه داشته باشند و اميدوارم خداي متعال نظام ما را با لطف خودش از اتصال به نظام امام زمان (عج) محروم نكند.

وي همچنين با اشاره به هفته دفاع مقدس، گفت: دفاع مقدس هويتي دارد كه با هويت همه دفاع ها در تاريخ بشر متفاوت است، در تاريخ بشر حركت ها و جنگ ها براي كشورگشايي ها، پيروزي هاي مادي و يا حفظ مرزها و خاك بوده است.

امامي كاشاني اضافه كرد: در اسلام، دفاع بالاتر از حفظ مرز و خاك است، دفاع در اسلام حركت براي خدا است يعني ريشه همه اين موضوعات به يك جمله برمي گردد و آن اين است كه شهيد در عالم غيب با خداوند معامله مي كند، يك چيزي به خدا مي دهد و يك چيزي از او مي گيرد، خون خودش را در راه خدا مي دهد و از خداوند بهشت را مي گيرد، آنجا كه خدا خريدار است، جايي است كه فداكاري در راه خدا باشد نه منهاي خدا.

امامي كاشاني با تأكيد بر اينكه شهدا طبق فرموده مقام معظم رهبري بر ما منت دارند و طلبكارند، تصريح كرد: در اين معامله زيبايي ها، جمال ها، جلال ها، استقلال كشور و اقتدار نظام مطرح است، به همين دليل پاي منت سربازان و شهدا پيش مي آيد.

وي در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به روز آتش نشاني، گفت: آتش نشاني كار خطير و مهمي است، سربازي كه به دل آتش مي رود آنجا پر از خطر است، ارديبهشت ماه سال جاري يكي از آتش نشانان براي نجات جان دختر 8 ساله اي به داخل آتش رفت و ماسك خودش را به او داد و او را نجات داد ولي چون خودش شهيد شد كه اين يك فداكاري بزرگ است.

آيت الله امامي كاشاني ضمن توصيه همگان به رعايت تقوا و دوري از گناه، به شخصيت انسان اشاره كرد و گفت: رفتار، كردار و ظاهر نشان دهنده شخصيت انسان ها نيست بلكه شخصيت به درون آدمي برمي گردد.

وي با اشاره به برخي روايات، گفت: خداوند انسان را در احسن تقويم آفريد؛ استفاده از غذا و طعام كم، موجب معتدل شدن بدن مي شود، طبق روايات در غذاي زياد اعتدال قيافه به هم مي خورد و خوردن غذاي زياد هم مكروه است، اگر آدمي در طعام اعتدال به خرج دهد، بدنش معتدل خواهد بود، بايد توجه داشته باشيم كه غذاي بدن با غذاي روح بايد هماهنگ پيش رود، اگر انسان بخواهد روحش تعالي يابد بايد به زندگي اش هم بنگرد كه در مسير و خواست خداوند باشد.

انتهاي پيام/

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.