سه شنبه 23 مهر 1392 | 14:32
روانبخش:
خاطرات رفسنجانی هیچ ارزشی ندارد
خاطرات رفسنجانی هیچ ارزشی ندارد
روانبخش عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی گفت: هاشمی از قدیم راه حل مشکلات کشور را در ارتباط با آمریکا می‌دانست و امروز هم بر مبنای این تفکر گام برمی‌دارد و کلید موفقیت دولت روحانی را مذاکره و رابطه با آمریکا می‌داند.

 

به گزارش " بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"قاسم روانبخش عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی در واکنش به علاقه برخی افراد به حذف شعار «مرگ بر آمریکا» و منتسب کردن این علاقه به امام راحل گفت: نه تنها امام خمینی (ره) موافق حذف شعار «مرگ بر آمریکا» نبودند، بلکه تاکید ایشان به تداوم این شعار بود. زیرا مبنای دینی امام خمینی(ره) برپایه تولی و تبری شکل گرفته بود و در راستای تبری از مشرکین در راس آنها به شیطان بزرگ می‌اندیشید.

وی با اشاره به آیات قرآن کریم که فرموده است «حب و بغض خود نسبت به دوستان و دشمنان را اظهار کنید»، خاطرنشان کرد: بر مبنای همین عقیده امام خمینی (ره) تاکید داشتند که برائت از مشرکان را در مراسم حج نیز دخیل کنید.

برائت از مشرکین برائت از سنگ و چوب نیست

دبیر سیاسی هفته نامه پرتو سخن با بیان اینکه اعلام برائت از مشرکین، برائت از سنگ و چوب نیست، تاکید کرد: آمریکا و رژیم اسرائیل مظهر شیطنت، ظلم و استکبار هستند و اعلام برائت از مشرکین یعنی برائت از این‌ها.

امام خمینی (ره) به دنبال جهانی شدن «مرگ بر آمریکا» بودند

این کارشناس مسائل سیاسی برائت از مشرکین در مراسم حج را سند محکمی برای خواست امام خمینی (ره) مبنی بر جهانی شدن  شعار «مرگ بر آمریکا» دانست و افزود: امام راحل تلاش کردند تا این شعار را در بین ملت ایران و سایر ملل جهان نهادینه کنند.

امام (ره) در وصیت‌نامه‌اش پاسخ هاشمی را داده است

عضو مؤسس جبهه پایداری با اشاره به بخش پایانی وصیت‌نامه الهی سیاسی که در آن امام خمینی(ره) متذکر شدند «آنچه به من نسبت داده شده یا می‌شود مورد تصدیق نیست مگر آنکه صدای من یا خط و یا امضای من باشد با تصدیق کارشناسان یا در سیمای جمهوری اسلامی چیزی گفته باشم»،‌ متذکر شد: مطمئنا افراد عادی و کوچه بازاری نمی‌توانند اظهار نظری را به امام نسبت دهند. پس امام راحل به این امر واقف بودند که اگر قرار بود کسی از قول ایشان حرفی بزند حتماً از نزدیکانش است و با علم به این امر چنین بندی را در انتهای وصیت‌نامه‌شان لحاظ کردند.

خاطرات رفسنجانی هیچ ارزشی ندارد

عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی با بیان اینکه اگر هاشمی به دنبال نسبت دادن برخی حرف‌ها به امام است، باید آنها را مستند بیان کند، خاطرنشان کرد: اگر مطلبی به نقل از امام بیان می‌شود که با بیّنات و محکمات امام مخالف باشد هیچ ارزشی ندارد و مردم به خوبی می‌فهمند که خاطرات هاشمی درست نیست.

عضو جبهه پایداری انقلاب اسلامی با اشاره به مطلب منتشر شده از هاشمی رفسنجانی در یک روزنامه مبنی بر اینکه «من این حرف‌ها را چند ماه قبل گفته بودم و مسئول سایت بدون هماهنگی اقدام به انتشار آنها نموده است»، متذکر شد: هاشمی باید حرف‌هایش را پس می‌گرفت نه اینکه تنها زمان آن را به چند ماه قبل موکول می‌کرد در حالی که این خاطره چون با بیّنات امام راحل تناقض دارد، فاقد هر گونه ارزش و اعتباری است.

برخی افراد در موسسه حفظ و نشر آثار امام خمینی (ره) مرید هاشمی هستند

این فعال سیاسی با انتقاد از سکوت و مواضع دوپهلوی موسسه حفظ و نشر آثار امام خمینی (ره) گفت: برخی افراد حاضر در این موسسه ارادت خاصی به هاشمی دارند که همین محبت باعث می‌شود تا حقیقت را کتمان کنند. در حالی که قطعا مؤسسه حفظ و نشر آثار امام خمینی در وهله اول باید متولی سخنان امام راحل باشند نه آقای هاشمی و با این کارها مطمئنا خودشان را زیر سؤال می‌برند.

هاشمی خود را بهشتی زمان معرفی کرده است

روانبخش با بیان این که نباید اجازه دهیم کسی از جایگاه بزرگان سوءاستفاده کند افزود: هاشمی بارها با  نقل خاطراتی از شهید بهشتی خود را بهشتی زمان معرفی کرده است در حالی که موضع این شهید بزرگوار نسبت به آمریکا آن جمله معروف است که می‌گوید: «آمریکا از ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر».

وی بر همین اساس ادامه داد: حال سؤال اینجاست هاشمی چگونه خود را بهشتی زمان معرفی می‌کند در حالی که مواضعش 180 درجه با شهید بهشتی متفاوت است.

رفسنجانی خود را پدرخوانده دولت یازدهم می‌داند

عضو جبهه پایداری انقلاب اسلامی با انتقاد از مواضع اخیر هاشمی رفسنجانی و با بیان اینکه او خود را پدرخوانده دولت یازدهم می‌داند، اظهار داشت: هاشمی کاری ندارد که روحانی چه تفکری در سر می‌پروراند و در اندیشه چه تصمیمی است، او سعی دارد تا نقش پدرخواندگی برای دولت ایفا کند اما به عقیده بنده روحانی باید موضعش را نسبت به هاشمی بیان کرده و صراحتا بگوید که آیا او را پدرخوانده دولتش می‌داند یا خیر.

روانبخش با اشاره به شکست‌های سیاسی هاشمی رفسنجانی در انتخابات مجلس ششم، ریاست جمهوری سال‌های 84 و 88 که حامی میرحسین موسوی بود و از دست دادن جایگاه خطیبی نماز جمعه افزود: او در این شرایط دولت تدبیر و امید را آخرین شانس برای احیای خود می‌داند و تصور می‌کند به دلیل حمایت او از روحانی مردم وی را به عنوان رئیس‌جمهور برگزیدند.

هاشمی تصور می‌کند کلید موفقیت روحانی «رابطه با  آمریکا»ست

وی در ادامه این گفت‌وگو به نامه رفسنجانی در سال 66 به امام خمینی (ره) و رابطه با آمریکا اشاره کرد و یادآور شد: او از قدیم راه حل مشکلات کشور را در ارتباط با آمریکا می‌دانست و امروز هم بر مبنای این تفکر گام برمی‌دارد و کلید موفقیت دولت روحانی را مذاکره و رابطه با آمریکا می‌داند و می‌خواهد به نوعی خود را منجی بزرگ ملت ایران معرفی کند.

این کارشناس مسایل سیاسی با اشاره به برخی مواضع هاشمی نسبت به رژیم اسرائیل و از سوی دیگر حمایت همه جانبه آمریکا از رژیم صهیونیستی متذکر شد: آمریکا به دنبال تامین امنیت اسرائیل در منطقه است و این امنیت تنها در صورتی تحقق می‌یابد که سلاح‌های دوربرد ایران، حزب‌الله و سوریه از کار بیفتد و هاشمی معلوم نیست در چه مسیری بازی می‌کند.

برخی افراد از با «نظرسنجی» به دنبال «نظر سازی» هستند

عضو جبهه پایداری انقلاب اسلامی با انتقاد از طرح نظرسنجی پیرامون مذاکره با آمریکا گفت: طراحان این طرح به دنبال نظر سازی هستند نه نظرسنجی و می‌خواهند زمینه‌های مردمی این حرکت را فراهم کنند اما ملت ایران ثابت کردند که به نیت کسانی که می‌خواهند شیطان بزرگ را به فرشته نجات تبدیل نمایند، آگاه بوده و تسلیم این جوسازی‌ها نخواهد بود.

مجمع روحانیون مبارز در پازل هاشمی بازی می‌کند

روانبخش از مواضع مجمع روحانیون مبارز به شدت انتقاد و خاطرنشان کرد: بیانیه این مجمع در حمایت از فتنه‌گران در سال 88 در تاریخ جمهوری اسلامی ایران ماندگار شده است و امروز هم این مجمع در راستای همان مواضع و در پازل هاشمی رفسنجانی بازی می‌کند.

آقای خوئینی‌ها شما تغییر کرده‌ای نه آمریکا

عضو شورای مرکزی قرارگاه فرهنگی عمار در پایان خطاب به موسوی خوئینی‌ها دبیر مجمع روحانیون مبارز گفت: بهتر است شما مواضعت را در روز تسخیر لانه جاسوسی و عزل بنی‌صدر یک بار دیگر مرور کنی ظاهراً شما تغییر کرده‌ای نه آمریکا و ملت ایران آنهایی را که تغیر کرده‌اند به خوبی می‌شناسد.

انتهای پیام/

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.