دوشنبه 20 آبان 1392 | 11:45
شعار جدید جنگ‌طلبان آمریکایی: «زنده باد فرانسه!»
شعار جدید جنگ‌طلبان آمریکایی: «زنده باد فرانسه!»
استقبال جنگ طلبان آمریکایی از تلاش های فرانسه برای جلوگیری از توافق با ایران، تلاش سناتورهای آمریکایی برای تصویب تحریم های جدید علیه ایران، دفاع جان کری از روند مذاکرات هسته ای با ایران، ادامه تلاش نتانیاهو برای جلوگیری از توافق هسته ای و خوشبینی مطبوعات غربی نسبت به نتایج مذاکرات ژنو، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

 

به گزارش " بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"، استقبال جنگ طلبان آمریکایی از تلاش های فرانسه برای جلوگیری از توافق با ایران، تلاش سناتورهای آمریکایی برای تصویب تحریم های جدید علیه ایران، دفاع جان کری از روند مذاکرات هسته ای با ایران، ادامه تلاش نتانیاهو برای جلوگیری از توافق هسته ای و خوشبینی مطبوعات غربی نسبت به نتایج مذاکرات ژنو، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است. 


با گذشت بیش از 24 ساعت از پایان مذاکرات هسته ای ژنو، اخبار و تحلیل های مربوط به این موضوع همچنان بخش عمده مطالب مربوط به ایران را در مطبوعات بین المللی به خود اختصاص داده است.
 

شعار جدید جنگ‌طلبان آمریکایی: «زنده باد فرانسه!»

خبرگزاری فرانسه ضمن پرداختن به این موضوع، از استقبال عناصر تندروی آمریکایی از نقش فرانسه در جلوگیری از حصول توافق هسته ای با ایران خبر داده است. به نوشته این خبرگزاری، رهبران محافظه کار آمریکا به همین سبب از پاریس تقدیر کرده اند. از جمله این رهبران، جان مک کین، سناتور جمهوری خواه آمریکایی است که در صفحه توئیتر خود نوشته: «زنده باد فرانسه!». وی همچنین افزوده: «فرانسه این شجاعت را داشت که از حصول یک توافق هسته ای بد با ایران جلوگیری کند». لیندسی گراهام، دیگر سناتور جنگ طلب آمریکایی نیز گفته: «از خداوند بابت فرانسه متشکریم». به گفته وی، فرانسوی ها به رهبرانی بسیار خوب در خاورمیانه تبدیل می شوند.
 

شعار جدید جنگ‌طلبان آمریکایی: «زنده باد فرانسه!»

البته مواضع جنگ طلبان آمریکایی تنها به تشکر و تقدیر لفظی محدود نمی شود، زیرا به نوشته«واشنگتن پست»، سناتورهای آمریکایی قصد دارند بسته تحریمی جدید خود علیه ایران را به تصویب برسانند. به نوشته این روزنامه، سناتورهای آمریکایی با ابراز نگرانی از برنامه هسته ای ایران، پیش بینی می کنند که بسته جدید تحریمی علیه این کشور با حمایت هر دو حزب دموکرات و جمهوری خواه به تصویب برسد. با این حال، آن ها منتظر بازگشت کری به آمریکا هستند تا توسط وی در جریان روند مذاکرات اخیر در ژنو قرار بگیرند. این در حالی است که کری سعی دارد در این زمینه به آن ها اطمینان های لازم را بدهد.
 

شعار جدید جنگ‌طلبان آمریکایی: «زنده باد فرانسه!»

در همین زمینه، روزنامه «لس آنجلس تایمز» اظهارات جان کری را بازتاب داده که گفته آمریکا در مذاکره با ایران «کور و احمق نیست». وی گفته: «ما کور نیستیم و فکر هم نمی کنم که احمق باشیم». وزیر خارجه آمریکا افزوده: «ما قطعاً مصمم هستیم که این توافق، یک توافق خوب باشد؛ وگرنه توافقی در کار نخواهد بود. به همین دلیل است که ما طی چند روز اخیر نتوانستیم در اینجا به توافق نزدیک شویم؛ زیرا ما به همراه یکدیگر و به صورت متحد، در تلاش برای دستیابی به چیزهایی هستیم که باور داریم تضمین های مورد تقاضای اسرائیل و بقیه جهان را فراهم می کند». لس آنجلس تایمز اشاره می کند که دولت اوباما از سوی رژیم اسرائیل و همچنین نمایندگان کنگره تحت فشار است تا تحریم های ایران را کاهش ندهد.
 

شعار جدید جنگ‌طلبان آمریکایی: «زنده باد فرانسه!»

اظهارات جدید بنیامین نتانیاهو که در خبرگزاری «رویترز» بازتاب یافته، نمونه ای از همین فشارها به شمار می رود. رویترز می نویسد نخست وزیر رژیم اسرائیل مواضع خود درباره توافق هسته ای با ایران را مستقیماً با توده های مردم آمریکا در میان گذاشته و آنچه را که «یک توافق بسیار بد» خوانده، محکوم کرده است. نتانیاهو در یک گفت و گوی تلویزیونی در شبکه خبری «سی بی اس» گفته توافق هسته ای با ایران، آن گونه که منابع آمریکایی به وی گفته اند، به ایران اجازه می دهد تا توانایی خود برای غنی سازی اورانیوم تا سطح مورد نیاز برای سلاح هسته ای را ادامه دهد. رویترز می افزاید که هم راستا با اظهارات نتانیاهو، «نفتای بنت»، از اعضای کابینه اسرائیل قصد دارد این هفته به آمریکا سفر کرده و مستقیماً برای فشار بر ایران با نمایندگان کنگره لابی کند.
 

شعار جدید جنگ‌طلبان آمریکایی: «زنده باد فرانسه!»


اما در نهایت، با وجود همه این تلاش ها، بسیاری از منابع غربی معتقدند که نتایج مذاکرات ژنو دستاورد بسیار خوبی در عرصه دیپلماتیک بوده است. روزنامه «ایندیپندنت» از این جمله است که در سرمقاله خود نوشته مذاکرات هسته ای اخیر میان ایران و غرب، به خودی خود یک دستاورد بود؛ اما برای رسیدن به توافق، زمان بیشتری لازم است. به اعتقاد این روزنامه، درست همانطور که افرادی که پیش بینی موفقیت فوری مذاکرات را می کردند، عجول بودند، کسانی که این گفت و گوها را یک شکست می خوانند نیز در اشتباه به سر می برند. ایندیپندنت در ادامه به بیان دلایل خود برای خوشبینی نسبت به نتایج مذاکرات ژنو پرداخته است.

منبع:تابناک

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.