جمعه 24 آبان 1392 | 16:26
آیت‌الله صدیقی در نماز جمعه تهران:
بدون عقب‌نشینی و با اقتدار مذاکره می‌کنیم
بدون عقب‌نشینی و با اقتدار مذاکره می‌کنیم
امام جمعه موقت تهران گفت: فرصتی برای غربی‌ها وجود دارد که اگر از این فرصت استفاده کردند، با حفظ مصالح ملی و با حفظ روحیه جهشی جوان‌های دانشمند و حفظ اصالت و رشادت و حماسی ملت ما و بدون عقب‌نشینی و در چارچوب ضوابط مذاکره می‌کنیم.

 

به گزارش " بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"آیت‌الله "کاظم صدیقی"، خطیب جمعه این هفته تهران در خطبه های اول نماز جمعه با اشاره به اینکه جریان توحید و جریان پاکی و پاکیزگی و جریان عدالت و قسط با جریان ظلم و ظلمت سازگاری ندارد و نمی‌تواند حاکمیت چنین جریانی را بپذیرد، اظهار داشت: امام خمینی(ره) در ایران به پیروی از امام حسین (ع) جریانی را به راه انداخت.


وی ادامه داد: در اهداف سالار شهیدان این نقاط منفی سفرها و نقل و انتقالات و جهان گردی‌ها که این‌ها جای صحبت را در سبک زندگی اسلامی که اساساً در اسلام سفر با چه انگیزه‌هایی است ... سفر در اسلام هجرت است، ترک گفتن بدی‌ها و روی آوردن به خوبی‌هاست. هدف حضرت سیدالشهدا در ترک مدینه و آمدن به مکه و ترک مکه در آن روزهای حساس اصلاح امور است، چرا که معنویت در امت اسلامی رخت بر بسته، روابط فاسد شده، اخلاق مُرده، ارتباطات همه بر اساس دغل و ضد ارزش‌ها بنا شده و فحشا توسعه پیدا کرده است، که امام حسین(ع) این فضا را تحمل نمی‌کند.   آیت‌الله صدیقی گفت: امام حسین (ع)یک شخصیت عرشی است، سیمای امام حسین(ع) در آیات قرآن تصویر شده آیه مباهله و تطهیر و سوره هل اتی و ... در همه این آیات تصویری مصداقی از امام حسین (ع) وجود دارد.   امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: هرگاه حکومت فاسد شد مردم به فساد کشیده شده می‌شوند و این فساد زدایی خون می‌خواهد، آن هم خون پر فوران و پر انرژی و خونی که هرگز نخشکد و سیل آسا حرکت کرده و راه را برای راهیان باز کند.   آیت‌الله صدیقی با اشاره به کلام امام حسین(ع) مبنی بر اینکه «من برای اصلاح فساد قیام کرده‌ام»، تصریح کرد: حاصل این جمله امام حسین(ع) این بود که اگر ظلم و جور و فساد جامعه را فرا گرفته بود و شما نمی‌توانید در جهت رفع ان‌ها کاری انجام بدهید شما برای چه زنده‌اید؟ زندگی در محیط و محله آلوده چه سعادتی دارد و زندگی در حکومتی که وزارتخانه اش آلوده و لجن‌زار است چگونه ممکن است؟ اگر نمی‌توانید در آنجا موثر باشید خونتان را بدهید و با خون خود خدمت کنید.
وی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد پیام امام خمینی به مناسبت قیام 17 شهریور گفت: امام راحل وقتی که در خارج از کشور بودند و حادثه 17 شهریور رخ داد در پیام خود اعلام داشتند که من زندگی‌ام به شما خدمتی نکرد و آرزو دارم تا بیایم و جلوی سرنیزه‌ها قرار بگیرم شاید با مرگم بتوانم به شما کمک کنم و موثر باشم.   آیت‌الله صدیقی در خطبه دوم نماز جمعه، با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران با 1+5 اظهار داشت: ایران بر اساس اعتبار مدنی، فرهنگی، اخلاقی و دینی که دارد و فضایی که از دنیا مطالبه می‌کند که فضای مذاکره، گفت‌وگو، اتمام حجت و عقلانیت است، وارد مذاکرات شده که این هم برای ما استراتژی و هم تاکتیک است.   وی افزود: امام حسین(ع) در شب عاشورا، عمر سعد را به مذاکره خواند و پیشنهادهایی به او داد. امام حسین(ع) هم این را می‌دانست که او قبول نمی‌کند، اما می‌خواست به دنیا شقاوت و بی‌منطق بودن آن‌ها را نشان دهد.
 
امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: غربی‌ها چه بپذیرند و چه نپذیرند، ما از موضع ضعف مذاکره نمی‌کنیم، ما امروز قوی، مقتدر، یکپارچه هستیم. اقتدار ما به این است که یک محور، یک رهبر داریم و یک پرچم‌دار همه را زیر یک پرچم جمع کرده است. اگر چند پرچم‌دار و چند گروه بودیم در آن صورت متفرق بودیم و نیروی کافی نداشتیم، اما حکومت ما حکومت سلطنتی و جمهوری محض نیست، حکومت جمهوری اسلامی است.
 
صدیقی با بیان اینکه اسلامیت حول محور ولایت و جمهوریت ما با حضور قاطبه مردم زیر پرچم واحد است، گفت: صاحب این پرچم برای ما شکوه و عظمت بی‌بدیلی آفریده است و امروز ما از هر زمان دیگری منسجم‌تر و مقتدرتر هستیم.
 
وی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران در سال ۸۲ و ۸۳ با طرف‌های قبلی و آمریکا اظهار داشت: ما یک بار در سال ۸۲ و ۸۳ توقف غنی‌سازی را داشتیم، ولی این معلوم بود که تعلیق تاکتیکی برای تست حریف بود، حالا نیز فرصتی برای غربی‌ها وجود دارد که اگر از این فرصت استفاده کردند، با حفظ مصالح ملی و با حفظ روحیه جهشی جوان‌های دانشمند و حفظ اصالت و رشادت و حماسی ملت ما و بدون عقب‌نشینی و در چارچوب ضوابط مذاکره می‌کنیم.
 
امام جمعه موقت تهران بر همین اساس افزود: آن‌ها اگر مذاکره را بپذیرند فرصتی است برای بحران خودشان، به خاطر این بدنامی که برای خودشان درست کرده‌اند به نفع‌شان است که از مذاکرات استفاده کنند. البته مذاکرات برای ما هم گشایش‌هایی دارد، ولی این جور نیستیم که اگر آنها به بن‌بست رسیدند و نتوانستند با ما کنار بیایند، احساس کنیم که بدون آن‌ها نمی‌توانیم زندگی کنیم.
 
صدیقی با بیان اینکه ما با داشتن ملتی اصیل، مقاوم، شهادت‌طلب، قربانی داده، ولایی، مؤمن و 34 سال کارآزموده و با داشتن رهبری حکیم، فرزانه، دنیادیده و متوجه به همه جوانب و متصل به الله و متوسل به ائمه اطهار و با بینش وسیع دینی همان‌گونه که دنیا را در عرصه نظامی متحیر کردند، از مواضع خود نیز کوتاه نخواهیم آمد، گفت: جنگ نظامی علیه ما یک جنگ جهانی بود که یک طرف ایران قرار داشت و در نقطه مقابل همه دنیا قرار داشتند. آن روز جوانان ما با اعتقاد و ایمان وارد شدند و هشت سال با قدرت‌های نظامی شرق و غرب در افتادند که در نهایت پیروزی را برای خود رقم زدند و شکست دشمن را به ارمغان آوردند.   وی بر همین اساس افزود: با داشتن چنین مردمی در این جنگ نیز موفق خواهیم بود و حتی اگر آن‌ها کوتاه نیامدند، ما سر موضع خود هستیم و مطمئنیم به فضل پروردگار و با داشتن منطقه جغرافیایی خاص و مدیران زحمت‌کشیده این فشارها برای ما ذلت و شکستی در پیش نخواهد داشت و با اقتدار مذاکرات را پیش خواهیم برد.
 
صدیقی با بیان اینکه طرف‌های مذاکره کننده به مانند همیشه فرافکنی می‌کنند و اخیراً نیز اعلام کرده‌اند طرف ایرانی مانع به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته‌ای شده است، افزود: این از دروغ‌های واضح است؛ آن‌ها برخلاف صحبت‌های قبلی خود عمل کرده‌اند. هنوز هم با سعه صدر زمینه وجود دارد و ما انتظار داریم غربی‌ها از این فرصت استفاده کنند.
 
امام جمعه موقت تهران با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه "ما به تیم مذاکره کننده هسته‌ای خود اعتماد داریم و آن‌ها را بچه‌های خود می‌دانیم"، تصریح کرد: آهنگی که گروه مذاکره کننده ما در پیش گرفته با حفظ خط قرمزها، عزت، حکمت و منافع ملی‌مان بوده و امیدواریم تا آخر نیز این راه ادامه داشته باشد و این اعتماد را مردم نسبت به همه مسئولان همیشه داشته باشند.
 
وی در بخش دیگری از سخنانش در خطبه دوم نماز جمعه به قیام امام حسین (ع) در روز عاشورا اشاره کرد و گفت: اهل بیت و یاران باوفای امام حسین (ع) رسالت خود را انجام دادند و این حرکت آن عزیزان با قیام امام حسین (ع) تکمیل شد.
 
صدیقی با بیان اینکه خوب است در دانشگاه‌های ما صحیفه سجادیه امام سجاد(ع) و دعاهای ائمه اطهار به عنوان یک رشته دانشگاهی تعریف شود و جزء مواد درسی ما قرار داده شود، گفت: حقیقتاً امام سجاد(ع) در غالب دعا گریه بر امام حسین (ع) را احیا کرد و با اتکا به این دعای امام سجاد (ع) مجالس عزاداری و گریه‌های ما جوشش فراوانی یافته است.
 
امام جمعه موقت تهران ضمن عرض تسلیت فرا رسیدن ایام شهادت امام سجاد (ع) با اشاره به یازدهم محرم سالروز تجلیل از اسرا گفت: ما به اسرای کربلایی‌مان افتخار می‌کنیم. این برای ما قدرت است، قدرت ما به سلاح اتمی نیست، بلکه به این روحیه، شهامت و صلابتی است که بی‌بی عالم، حضرت زینب(س) و کودکان اسیر کربلایی به ما آموختند و اسیران ما هم به پیروی از اسرای کربلا راه خود را ادامه دادند.
 
وی ضمن تشکر از ملت عزادار ایران در واجب دانستن نگهداری حرمت ماه محرم و تشکیل هیئت‌های مذهبی در این ماه گفت: ما افتخار می‌کنیم که در یک مملکت اسلامی با چنین مردمی زندگی می‌کنیم.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.