شنبه 25 آبان 1392 | 07:38
پاسخ دندان‌شکن به حامیان غربی، عربی و عبری سلفی‌ها
لبیک یا حسین(ع)جهانی شد
لبیک یا حسین(ع)جهانی شد
عاشورای امسال در جای جای جهان اسلام و در هر نقطه‌ای از جهان که شیفتگان نهضت حسینی(ع) حضور داشتند و حتی در میان بسیاری از اهل تسنن با شعار «لبیک یا حسین» همراه بود.

 

به گزارش " بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"امسال در ایران، لبنان، عراق، پاکستان، هند و کشمیر، افغانستان، اندونزی، مالزی، تاجیکستان، قرقیزستان، جمهوری آذربایجان و در کشورهای اروپایی، آمریکا و... شعار «لبیک یا حسین(ع)» برجسته‌ترین و طنین‌انداز‌ترین فریادی بود که با شوری آمیخته به شعور تکرار می‌شد. عاشورای امسال از نگاه همه کسانی که شاهد برپایی مراسم سوگ حسینی(ع) بوده‌اند، علاوه بر آن که نسبت به سال‌های قبل شور وگسترش به مراتب بیشتری داشت، پیام پرصلابت و معنی‌دار «لبیک یا حسین(ع)» را نیز که پیام مقاومت پیروز است، به دنیای استکبار ارسال می‌کرد.
عاشورای امسال بار دیگر و این‌بار بسیار گویاتر و رساتر، این پیام را به قدرتهای استکباری غرب و پادوهای عبری و حکومت‌های دست نشانده عربی آنها مخابره کرد که با بهره‌گیری از سلفی‌های تحقیر شده و حمایت مالی و سیاسی و تدارکاتی آنها برای عملیات تروریستی و قتل و خونریزی نمی‌توانند قطب قدرتمند مقاومت که از عاشورای حسینی(ع) ریشه گرفته است را از پای درآورند. حضور انبوه شیعیان و دوستداران اباعبدالله الحسین علیه‌السلام در مراسم سوگواری و دستجات عزاداری در حالی بود که طی چند ماه گذشته، سلفی‌های مزدور با بهره‌گیری از ناجوانمردانه‌ترین روش‌ها و دست زدن به وحشیانه‌ترین عملیات تروریستی، خون پاک عاشقان حسینی(ع) را در هر نقطه‌ای که دسترسی داشته‌اند، بر زمین ریخته‌اند و امسال، قبل از شروع ماه محرم و با نزدیک شدن عاشورای حسینی(ع)، شرکت‌کنندگان در مراسم پرشور عزاداری را در پاکستان، عراق، لبنان، عربستان، اندونزی، افغانستان، هندوستان و حتی در آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی به انجام عملیات تروریستی تهدید کرده بودند ولی مردم در سراسر جهان اسلام بی‌اعتناء به این تهدیدها که با توجه به موارد انجام شده می‌توانست بازدارنده باشد، به میدان آمدند و حماسه‌ای عظیم‌تر از همیشه در دلباختگی خود به اسلام ناب محمدی(ص) که عاشورای حسینی(ع) احیاگر آن است، آفریدند.
سلفی‌ها حقیرتر از آنند که مخاطب پیام عاشورای امسال و سال‌های گذشته باشند. زیرا نشان داده‌اند، جماعتی اندک، تحقیر شده و بی‌بهره از شعورند که دستورات دیکته شده دشمنان اسلام را به اجراء می‌گذارند ولی قدرت‌های استکباری و مجموعه مشترک غربی، عبری و عربی این پیام را دریافت کرده‌اند که در میدان مقابله با اسلام ناب محمدی(ص)، فقط «باد» می‌کارند و طوفان درو می‌کنند.
مروری گذرا بر آنچه این روزها در جهان اسلام می‌گذرد به وضوح از گسترش شیعه و مکتب اهل بیت عصمت و طهارت (ع) حکایت دارد و همین واقعیت محسوس و غیرقابل انکار است که آمریکا و متحدان عبری و عربی آن را به عملیات تروریستی وحشیانه علیه شیعیان کشانده است. امروزه بسیاری از کاوشگران غربی با نگرانی توأم با عصبانیت اذعان می‌کنند که همه جا باد به پرچم تشیع می‌وزد و رویکرد به مکتب تشیع مخصوصا در میان جوانان مسلمان را با گسترش خط علم و تحقیق همسو و همراه می‌دانند. برپایی پرشورتر مراسم عاشورا و گسترش عملیات تروریستی علیه شیعیان از این واقعیت سرچشمه می‌گیرد.
به گزارش خبرگزاری‌ها، حرم مطهر رضوی شاهد حضور صدها هیأت‌ عزاداری از سراسر کشور بویژه استان خراسان رضوی بود که به ندای امام حسین(ع) لبیک گفته و در قالب دسته‌های سینه‌زنی و زنجیرزنی در این مکان مقدس و در صحن‌ها و رواق‌های مختلف این بارگاه منور حضور یافته و ضمن عرض تسلیت شهادت سالار شهیدان دشت کربلا به پیشگاه مقدس ثامن‌الحجج علی‌ابن موسی‌الرضا(ع) به عزاداری پرداختند.
تمام خیابان‌های منتهی به بارگاه رضوی انباشته از دسته‌های عزاداری بود و صدها ایستگاه صلواتی در سطح شهر مشهد برپا بود تا از عزاداران حسینی پذیرایی کنند. مراسم ویژه شهادت امام حسین(ع) در رواق بزرگ امام خمینی(ره) در صبح عاشورا با حضور عزاداران برگزار شد. همچنین شب تاسوعا محفل انس با قرآن کریم تحت عنوان «احیای قرآنی شب عاشورا» با حضور هزاران زائر و مجاور عزادار در رواق امام خمینی برگزار شد و تا اذان صبح ادامه یافت. نماز ظهر عاشورا در حرم رضوی و تمام خیابان‌ها، مساجد و حسینیه‌ها و تکایا برگزار شد. مراسم خیمه‌سوزی به نشانه آتش‌زدن خیمه‌های اهل بیت امام حسین(ع) در برخی نقاط مشهد انجام شد.
آیین شام غریبان آن حضرت پنجشنبه شب با شور و معنویت خاص انبوه زائران و مجاوران در حرم مطهر امام رضا(ع) در مشهد برگزار شد.
این مراسم با تجمع خادمان حرم منور رضوی در چهار راه شهدای مشهد آغاز شد و آنان در حالی که لاله‌های شمع در دست داشتند به سمت حرم امام هشتم(ع) حرکت کردند.
در مسیر حرکت این خادمان جمع زیادی از مردم عزادار نیز به آنان پیوستند تا با تشرف به حرم مطهر شهادت جانسوز سید و سالار شهیدان دشت نینوا را به فرزندش حضرت علی بن موسی الرضا(ع) تسلیت گویند.
براساس همین گزارش، همزمان با تاسوعا و عاشورا شهر قم همانند دیگر شهرهای کشور یکپارچه تعطیل شد و پرچم‌های عزاداری بر سردر خانه‌ها و مغازه‌ها به اهتزاز درآمد. دسته‌های سینه‌زن و زنجیرزن به طرف بارگاه حضرت معصومه(س) به حرکت درآمدند و در صحن مطهر آن بانوی بزرگوار به عزاداری پرداختند. صدها ایستگاه صلواتی در سطح شهر از عزاداران حسینی پذیرایی کردند. عاشقان سالار شهیدان در ظهر عاشورا با تأسی از شهدای کربلا نماز جماعت را در حرم مطهر کریمه اهل بیت، خیابان‌های شهر قم و مساجد، تکایا و حسینیه‌های این شهر اقامه کردند. مراسم عاشورای حسینی در بیوت و دفاتر مراجع تقلید و دفتر رهبر معظم انقلاب در قم برگزار شد.
هیأت‌های عزاداری طلاب و فضلای خارجی مقیم قم شامل هیأت هندی‌ها، پاکستانی‌ها و افغانستانی‌ها، کربلایی‌ها و نجفی‌ها با رسوم خاص خود در میدان آستانه و خیابان‌های اطراف قم از جلوه‌های عزاداری روز عاشورا در قم بود.
به دلیل ازدحام جمعیت و حضور پر رنگ هیأت‌های مذهبی در قم ترافیک سنگینی در مناطق مرکزی شهر به ویژه اطراف حرم مطهر حاکم و عبور و مرور برای افراد به سختی انجام شد. خیابان‌های اطراف حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) مملو از جمعیت و هیأت‌های مذهبی و انبوه نمادهای عزاداری بود.
همچنین مراسم احیای شب عاشورا به یاد دعا و مناجات امام حسین(ع) و یارانش در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد.
در شام عاشورای حسینی نیز مردم قم مراسم شام غریبان را برگزار کرده و با حضور در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) به یاد امام حسین(ع) و یاران باوفایش اشک ماتم ریختند.
به گزارش خبرنگاران ایرنا از سراسر میهن اسلامی عزاداران سیاه‌پوش در صفوفی به هم پیوسته که کودک، جوان، زن و مرد در آن حضور داشتند، با حزن و اندوه اشک ماتم ریختند و بر سر و سینه‌زنان یاد سید الشهدا و یاران بزرگوار آن حضرت را گرامی داشتند.
در کنار سینه‌زنی و زنجیرزنی‌های منظم که همراه با نوحه‌خوانی مداحان بود، عاشقان اهل بیت(ع) نماز ظهر عاشورا را به جماعت اقامه کردند.
در حاشیه آئین پرشکوه عاشورا برپایی ایستگاه‌های اهدای نذورات و همچنین مراکز اهداء خون جلوه‌های دیگری از فرهنگ عاشورایی دوستداران اهل بیت در ایران اسلامی به نمایش گذاشته شد.
اقامه نماز ظهر عاشورا
به امامت رئیس‌جمهور
نمازجماعت ظهر عاشورا در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) شهرری به امامت حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی رئيس‌جمهوری اسلامی ایران اقامه شد.
عاشقان و شیفتگان امام حسین(ع) با حضور رئيس‌جمهوری در شهرری در رثای اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش مرثیه سرایی، سینه‌زنی و زنجیرزنی کردند.
دکتر حسن روحانی به پاسداشت زنده نگهداشتن عزاداری امام حسین(ع) به هیئت‌های مذهبی در این شهرستان کمک‌هایی در قالب هدایا ارائه کرد.
شیفتگان سرور و سالار شهیدان اعم از پیر و جوان که در تاسوعای حسینی تا واپسین ساعات با حضور در مراسم سوگواری به عزاداری پرداخته بودند در قالب دسته‌های سینه‌زنی و زنجیرزنی با حرکت در سطح خیابان‌ها و محلات شهرری و روستاهای اطراف به عزاداری پرداختند.
مرقد مطهر امام راحل و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران نیز شاهد خیل سوگواران و عزادارانی بود که به صورت دسته‌ها و هیئت‌های عزاداری خود را از نقاط مختلف تهران به این مکان رسانده بودند تا در سالروز شهادت امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) و دیگر یاران آن امام همام به زنجیرزنی و سینه‌زنی بپردازند.
شرکت رئیس قوه قضائيه
در مراسم عزاداری
آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی رئيس قوه قضائیه و حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری پنجشنبه با حضور در دفتر آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در آیین سوگواری و عزاداری شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش شرکت کردند.
در این آیین که باحضور آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید، آیت‌الله مقتدایی و اقشار مختلف مردم قم ترتیب یافته بود مداحان و سخنرانان پیرامون شخصیت امام حسین(ع) و حادثه عاشورا به نوحه‌سرایی و سخنرانی پرداختند.
آیت‌الله رضا استادی نیز پنجشنبه شب در مراسم شام غریبان امام حسین(ع) و یاران باوفایش، در حرم مطهر حضرت معصومه(س) افزود: در حالی که مسلمانان باید زینت اسلام و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) باشند ولی اقدامات آنها مانند پرده‌ای، جلوی اینکه دیگران بتوانند اسلام واقعی را ببینند، گرفته است.
امسال در مقایسه با سال‌های گذشته حضور مردم و گردشگران داخلی و خارجی به ویژه شرکت اتباع مسلمان از کشورهای هندوستان، پاکستان، روسیه، ترکیه، کنیا، فیلیپین، سوریه، عراق، لبنان، چین، آذربایجان، سوریه، مراکش و ایرانیان مقیم خارج از کشور در مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی جلوه خاص و باشکوهی را در جزیره کیش رقم زد.
به گزارش خبرنگار کیهان از کیش جمعیتی که امسال در تاسوعا و عاشورای حسینی شرکت داشتند بالغ بر 20 هزار نفر برآورد شده است که نسبت به سال‌های گذشته دو برابر شده بود.
همچنین همزمان با ایام عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) و تاسوعا و عاشورای حسینی، مراسم سوگواری و سینه‌زنی در محل حوزه ریاست قوه قضائیه با حضور آیت‌الله آملی لاریجانی و مسئولان عالی قضایی برگزار شد. در این مراسم که جمع زیادی از قضات و کارکنان دستگاه قضایی نیز حضور داشتند، مداحان اهل بیت(ع) به ذکر مصیبت پرداختند.
پس از مراسم سینه‌زنی و مداحی، حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری در سخنانی به تشریح ابعاد مختلف حماسه عاشورا و کربلای معلی پرداخت.
به گزارش روابط عمومی قوه قضائیه، پس از پایان مراسم سوگواری نماز جماعت ظهر و عصر به امامت آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه برگزار شد.
عزاداری در زنجان و اردبیل
دسته بزرگ عزاداری حسینیه اعظم زنجان که از آن به‌عنوان بزرگترین کنگره جهان تشییع یاد می‌شود با حضور اقشار مختلف مردم و خادمان حضرت معصومه(س) و میهمانانی از کشورهای آذربایجان، بحرین و ترکیه برگزار شد.
دهها عکاس و خبرنگار رسانه‌های مختلف برای پوشش این مراسم حضور داشتند. این مراسم عزاداری یازدهم محرم زنجانی‌ها از 9 شبکه سیما به طور زنده پخش شد.
همچنین آیین عزاداری حسینی مردم اردبیل در روزهای تاسوعا و عاشورا در میدان عالی‌قاپوی این شهر با حضور صدها هزار نفر از اقشار مختلف مردم برگزار شد. مردم این شهر یکصدا فریاد لبیک یا حسین(ع) و یا قمربنی‌هاشم سر داده و فریاد آزادیخواهی خود را به دنیا نشان دادند. همچنین آیین مقتل‌خوانی در این شهر برگزار شد.
 

 انتهای خبر/

کیهان

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.