شنبه 25 آبان 1392 | 08:21
ایران ثابت کرده اهل منطق و تعامل با دنیاست
ایران ثابت کرده اهل منطق و تعامل با دنیاست
معاون سیاسی سپاه استان قم گفت: جمهوری اسلامی ایران در بیش از سه دهه از عمر خود به جهانیان ثابت کرده که اهل منطق ، درایت و تعامل با دنیا است.

 

به گزارش " بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت":

ابوالفضل ملاحسنی ضمن تسلیت ایام سوگواری و عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) با بیان اینکه ایران به استثنای چند مورد با همه دولت ها و کشورها تعامل و همکاری داشته و دارد، اظهار داشت: در پرونده هسته ای هم جمهوری اسلامی ایران به دنبال احقاق حقوق ملت است، همان حقوقی که در چارچوب ضوابط، قوانین و مقررات برای همه کشور در نظر گرفته شده و ایران هم جزء همان کشورهاست.

وی با اشاره بر اینکه همه کشور ها می توانند از انرژی هسته ای درراستای اهداف صلح آمیز استفاده کنند، افزود: در عین حال هیچ کشوری حق داشتن سلاح هسته ای را ندارد.

ملاحسنی افزود: در سطح مجامع بین المللی و جهانی هم این شعار مطرح شده که انرژی هسته ای برای همه و سلاح هسته ای برای هیچ کس و جمهوری اسلامی ایران هم سعی کرده که به دنیا اثبات کند که به هیچ عنوان دنبال تولید سلاح هسته ای نیست.

وی با اشاره به همکاری با آژانس ابراز داشت: ایران همواره با سازمان های بین المللی همکاری لازم را داشته و در چارچوب ضوابط و قوانین و زیر نظر آژانس بین المللی به فعالیت هسته ای خود ادامه داده است.

معاون سیاسی سپاه علی بن ابی طالب(ع) خاطرنشان ساخت: اینکه بعضی از کشور ها مطرح می کنند که ایران به دنبال سلاح هسته ای است، دروغ و اتهامی بیش نیست و مقام معظم رهبری داشتن سلاح هسته ای را برای کشور حرام دانستند و از نظر قانونی و شرعی داشتن آن را منع نمودند.

وی یادآور شد: ایران هیچ زمانی به دنبال تولید سلاح هسته ای نبوده و برای پیشرفت و تکامل کشور در صدد رسیدن به انرژی صلح آمیز هسته ای است، ضمنا خود سازمان های اطلاعاتی کشور آمریکا نیز اعتراف کردند که ایران به هیچ وجه در صدد دستیابی به سلاح هسته ای نیست.

ملاحسنی تاکید کرد: چندین سال است که کشورها از این انرژی استفاده می کنند و جمهوری اسلامی حق خود می داند که از این نعمت الهی استفاده کامل و لازم برای اهداف صلح آمیز را داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه انرژی هسته ای حق تمام کشورهاست، افزود: همه کشور ها باید این حق قانونی را شناسایی کنند و به آن پایبند باشند.

وی با اشاره به مذاکرات هسته ای در ژنو گفت: مقام معظم رهبری نرمش قهرمانانه را مطرح نمودند و اینکه مذاکرات باید در راستای سه اصل عزت، حکمت و مصلحت باشد، ایشان خود نیز مذاکرات را  دنبال می کنند و اگر در این زمینه کوتاهی از کسی سر زده باشد، با درایت برخورد خواهند کرد.

ملاحسنی با بیان اینکه مقام معظم رهبری اعلام کردند که به مذاکره خوشبین نیستند، ادامه داد: باید تیم مذاکره کننده کشور هوشیار باشند تا فریب دشمن را نخورند.

وی همچنین افزود: این مذاکرات به جهان ثابت خواهد کرد که ایران اهل تعامل و همکاری است و ملت بزرگ ایران نیز با توام قرار دادن دیپلماسی در کنار اقتصاد مقاومتی به عنوان یک استراتژی، از وحدت، انسجام و توانمندی بالایی برخوردار است.

معاون سیاسی سپاه علی بن ابی طالب(ع) در پایان تاریخ غرب را توام با دروغگویی دانست و تاکید کرد: در حوزه سیاسی، غربیان از  ماکیاول پیروی می کنند و در این نوع نگرش، جایی برای اخلاق و صداقت وجود ندارد.

منبع : پایگاه اطلاع رسانی سپاه استان قم

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.