شنبه 23 آذر 1392 | 16:02
سایه تهدید آمریکایی بر فراز توافق ژنو
سایه تهدید آمریکایی بر فراز توافق ژنو
بعد از امضای توافقنامه ژنو ۳، اظهارنظرهای مقامات کشورهای غربی به ویژه ایالات متحده که بیش از همه در این خصوص اظهار نظر می کند و غالبا هم بر خلاف توافقنامه ژنو بوده و بیشتر حاوی مطالب تهدید و توهین آمیز علیه ایرانیان بوده است؛ نشان داد اعتماد به امضای توافقنامه ایران با ۱ + ۵ امری بی حاصل بوده است.

 

به گزارش " بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت":با امضای توافقنامه ایران و 1 5 از طرف خوشبین ها و ذوق زدگان داخلی و خارجی، گفته می شد که این موضوع حداقل تا 6 ماه آینده؛ عامل حفظ آرامش در تعاملات و روابط گروه مذکور با ایران خواهد شد.

اما دیری نپایید که پس از امضای توافقنامه، طرفین بر اساس برداشت های مورد نظر خود، به اظهار نظر پرداختند که طی آن معلوم شد به دلیل وجود موارد بسیار نامفهوم و قابل چند نوع برداشت از آن، این مشکلات پدید آمده است.

بر این اساس، طی هفته ها و روز های بعد از امضای توافقنامه ژنو 3، مقامات آمریکایی، انگلیسی، فرانسوی به همراه برخی از سران عربی حوزه خلیج فارس و رژیم صهیونیستی، با اظهار نظرهای فراوان در این باره نشان دادند که تقریبا سود و منفعت آنها در قضیه هسته ای ایران با یکدیگر عجین شده ولی جالب آن است که ایالات متحده بیش از همه در این خصوص اظهار نظر می کند که غالبا هم بر خلاف توافقنامه ژنو بوده و بیشتر حاوی مطالب تهدید و توهین آمیز علیه ایرانیان است که ظاهرا همه این رفتارها، نتیجه اعتماد به امضای توافقنامه ایران با 1 5 بوده است.

جالب آن که پس از رییس جمهور و نیز وزرای امور خارجه و دفاع، این بار نوبت به  دیوید کوهن – وزیر خزانه داری آمریکا رسیده است که گفت: "ایران پس از گذشت 6 ماه که توافق موقت فعلی بین این کشور و اعضای1 5 به پایان می‌رسد، گرفتار مخمصه عمیق ‌تری می‌شود و من به عنوان مقام اصلی مسئول طراحی و اجرای برنامه تحریم‌ هایمان، مطمئن هستم که فشار تحریم ‌ها بر ایران افزایش خواهد یافت."

این خبر که بنا به گزارش روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال مننتشر شده بود، نشان دهنده عدم پایبندی و صداقت بی پایان کاخ سفید در قبال ایران است. حتی کوهن ادامه داد: ایران، ظرف شش ماه آینده نسبت به الان، حتی گرفتار مخمصه عمیق تری خواهد شد.

جالب تر آن که این مقام آمریکایی، امتیاز های داده شده به ایران در توافق هسته‌ ای ژنو را از لحاظ اقتصادی، بسیار کم اهمیت دانست و این موضوع بر خلاف ادعای مذاکره کنندگان کشورمان به شمار می آید.

انتهای پیام /

منبع:خبرگزاری بسیج

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.