یکشنبه 18 آبان 1393 | 13:17
اخبار و تحلیل‌ها /
نشریه اخبار و تحلیل‌ها شماره 3992یک‌شنبه 18 آبان ماه 1393
نشریه اخبار و تحلیل‌ها شماره 3992یک‌شنبه 18 آبان ماه 1393
شماره جدید نشریه اخبار و تحلیل‌ها را می توانید دریافت کنید.

 

 

 

نشریه اخبار و تحلیل‌ها شماره 3992یک‌شنبه 18 آبان ماه 1393

سرمقاله

سرافراز در مسیر سرافرازی

پس از اتمام دوره ریاست ده‌ساله عزت‌الله ضرغامی بر صداوسیما، امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) با صدور حکمی، محمد سرافراز را برای مدت پنج‌سال به ریاست سازمان صداو سیما منصوب کردند. امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) در پایان حکم مذکور، از ضرغامی و همکارانشان تشکر و آن دوره را با این عبارت توصیف کردند: «ایشان (ضرغامی) توانستند رسانه ملی را در دوره مسئولیت خود به پیشرفتی چشمگیر برسانند که بتواند در عرصه‌های گوناگون سیاسی، اجتماعی و فرهنگی نقشی مؤثر ایفا کند...» این عبارت توضیحی توصیفی از یک‌سو افتخاری برای مهندس ضرغامی و همکارانش است که رضایت رهبر معظم انقلاب از عملکرد آن‌ها را در بر دارد که از این بابت باید به ضرغامی تبریک گفت و از طرف دیگر، نشانگر نقطه شروع مدیریت محمد سرافراز است که توجه داشته باشد کار را در کجا و در چه سطحی تحویل گرفته و باید به کدام سو هدایت کند و ارتقا دهد. امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) سو و نوع ارتقای رسانه ملی در زمان مدیریت سرافراز را در عبارت کلی اما روشن «هدایت و مدیریت فرهنگ و افکار عمومی جامعه» مشخص کرده‌اند که به‌نظر، به‌غایت سخت و پرمشقت است؛ اما سابقه طولانی و درخشان و موفقیت‌آمیز دکتر سرافراز در بخش‌های مختلف رسانه ملی به همراه دعای رهبری برای وی و همکارانش، سرمایه‌ای بس ارزشمند است که می‌تواند موفقیت دکتر محمد سرافراز را در انجام این مأموریت خطیر تضمین کند. با تشکر از زحمات بی‌وقفه مهندس ضرغامی که به‌طور شبانه‌روزی برای اعتلای فرهنگ کشور و آگاهی‌بخشی به مردم برای مقابله با دشمنان تلاش کرد، روزها و اتفاقات شیرین همراه با موفقیت‌های بزرگ در راستای خدمت به اسلام، انقلاب و نظام را برای دکتر سرافراز و همکارانش آرزومندیم تا در پایان مسئولیت، سرافرازتر از شروع آن باشد. ان‌شاءالله

 

ترجمه

خیانت اوباما به آمریکا

گروه ترجمه ـ پایگاه اینترنتی وسترن‌ژورنالیزم 9 نوامبر 2014 (۱۸ آبان) در مقاله‌ای به رویکرد اوباما در قبال ایران پرداخت و نوشت: نامه اوباما به رهبر ایران ظاهراً دارای این معنا و مفهوم بوده که شما به ما در جنگ علیه دولت اسلامی کمک کنید؛ ما چشم‌ خود را به روی دستیابی شما به توانمندی تولید تسلیحات هسته‌ای خواهیم بست. به بیان واضح‌تر، اوباما تمایل دارد امنیت ملی ما را در روند خودنمایی در مبارزه با موجودیتی تروریستی در عراق به خطر اندازد. اوباما برای انتخاب مجدد به‌عنوان رئیس‌جمهور، نیروهای آمریکایی را از عراق خارج کرد. حال مردم آمریکا به اوباما گفته‌اند داعش، مسئله است. به وی گفته‌اند در تاریخ از وی به‌عنوان رئیس‌جمهوری که خاورمیانه [غرب آسیا و شمال آفریقا] را از دست داد، یاد می‌شود؛ بنابراین، اوباما برای جلوگیری از این مسئله، تمام تلاش خود را به کار می‌بندد.

در ادامه مقاله آمده است: راهبرد کنونی اوباما سبب می‌شود ایران که دشمن قسم‌خورده اسرائیل [رژیم صهیونیستی] و آمریکاست، به بمب هسته‌ای دست پیدا کند. ایران بارها اعلام کرده هدفش، نابودی اسرائیل است. ایران از تروریسم در سراسر جهان حمایت کرده است. دولت اسلامی، دولتی جهادگراست که خواهان تسلیحات هسته‌ای است. دولت اسلامی ایران نیز جهادگراست و به‌زودی به تسلیحات هسته‌ای دست خواهد یافت. بسیاری از کارشناسان، حال این واقعیت را مطرح می‌کنند که نامه اوباما به رهبر ایران، تمام شانس‌های فشار بر این کشور به منظور توقف توسعه تسلیحات هسته‌ای را از بین می‌برد. اوباما به این موضوع توجه نمی‌کند. اوباما خطر ایران را نادیده گرفت و به گفت‌وگو با این کشور ادامه داد و حال، خود با شیطانی به نام ایران توافق کرده است. این نامه تنها نمونه دیگری از ماهیت خیانتکار دولت اوباماست. اوباما به امنیت ملی آمریکا به طور کافی اهمیت نمی‌دهد.

در پایان مقاله آمده است: این نکته قابل ذکر است که مدت‌ها پس از پایان ریاست‌جمهوری اوباما در سال 2016 تازه به ماهیت واقعی و خیانتکار اوباما پی خواهیم برد و واقعیت نمایان خواهد شد. روزنامه وال‌استریت ژورنال گزارش کرد باراک اوباما به طور محرمانه نامه‌ای به رهبر ایران نوشته و محتوای نامه اوباما درباره امکان همکاری مشترک میان دو کشور علیه نیروهای دولت اسلامی است. اوباما این نامه را ماه گذشته برای رهبر ایران ارسال کرده و در آن به رهبر ایران نوشته است حملات آمریکا علیه مواضع گروه دولت اسلامی (داعش) با منافع ایران نیز همخوانی دارد.

در عین حال، آقای اوباما تأکید کرده که هر گونه همکاری مشترک منوط به توافق نهایی در مذاکرات هسته‌ای ایران خواهد بود.

اخبار و تحلیل‌ها: پایگاه اینترنتی وسترن ژورنالیزم در ردیف رسانه‌های درجه یک آمریکا نیست؛ بلکه وب‌گاهی است که مأموریت خود را اطلاع‌رسانی و تجهیز آمریکایی‌هایی معرفی می‌کند که به ادعای آن، عاشق آزادیند. درج یادداشتی با مفهوم فوق، بیانگر دو نکته است: یکی اینکه در لایه‌های جامعه آمریکا مجموعه‌هایی هر چند اندک و نامعروف وجود دارند که وابسته به صهیونیسم و به‌شدت افراط‌گرا هستند و دیگری، وجود مراکز فکری و سیاسی است که برای رسیدن به اهدافشان تمام راه‌های ممکن را می‌آزمایند؛ از این‌رو این مراکز به اتفاقاتی از این دست (نامه اوباما به امام خامنه‌ای مدظله‌العالی) کمتر اعتراض می‌کنند و یا لحن اعتراض آن‌ها متفاوت است. در مواقعی مجموعه‌های افراطی پیش‌گفته خواسته و ناخواسته ابزار دست مراکز اشاره‌شده هم قرار می‌گیرند.

 

اخبار

هم زیان کردیم و....؟!

 محمد خاتمی، رئیس‌جمهور اسبق و رئیس فعلی شورای مرکزی مجمع روحانیون، در دیدار برخی اعضای حزب اعتماد ملی گفته: به دوستانی که در حاکمیت هستند، عرض کرده‌ام که ماندن در گذشته خسارت‌های بسیار فراوانی دارد. می‌توان گذشته را مطالعه کرد و از آن درس گرفت؛ اما باید نگاه به آینده داشت. اگر بخواهیم در گذشته بمانیم و به‌سوی آینده حرکت نکنیم، کشور و نظام بسیار زیان می‌کند؛ چنان‌که ما بعد از سال ۸۸ زیان‌های بسیاری را متحمل شدیم. از تنش‌هایی که در جامعه به‌وجود آمد، محدود و محصور بودن بسیاری از یاران انقلاب و نیروهای ارزنده بود.(!)

وی با بیان اینکه «همه زیان کردیم و زیان کردند»، افزود: گفته می‌شود که باید اصلاحات و جریان‌های دیگر را نقد کرد؛ این حرف درستی است اما آیا فضای نقد کامل وجود دارد؟ در جایی که جریانی اشتباهاتی هم مرتکب شده، اما مظلوم واقع شده است و انواع و اقسام اتهامات بر آن باقی است، آیا وارد شدن در این میدان و اینکه خود آن‌ها نیز شروع به خرده‌گیری و نقد کنند، به نفع فضای ناسالمی که در جامعه ما وجود دارد، نخواهد بود؟

خاتمی سپس مدعی حمایت از جمهوری اسلامی و رأی مردم شد.

                       

اخبار کوتاه

*  محمد هاشمی‌رفسنجانی به‌تازگی در مصاحبه‌ای در مورد سرانجام نامه‌ای که برادرش به پادشاه عربستان نوشته، گفته است: تاکنون پادشاه عربستان جوابی نداده و فعلاً بازخوردی از آن نامه نداریم. وی همچنین در مورد سفر هاشمی رفسنجانی به عربستان نیز گفت: چندین بار است که پادشاه عربستان آقای هاشمی را دعوت کرده و ایشان هنوز نپذیرفتند که بخواهند تاریخی برای سفر تعیین کنند. هر از گاهی این بحث در رسانه‌ها زنده می‌شود ولی تاکنون عملی نشده است.

*   بر اساس اظهارات برخی منابع آگاه، در وزارت نفت، لایحه درخواست تجدیدنظر ایران درباره رأی دیوان داوری بین‌المللی درباره پرونده کرسنت به این دیوان ارسال شده است؛ اما کارشناسان حقوقی امید چندانی به تغییر رأی داوری به نفع ایران ندارند!

*   گزارش‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد در دانشگاه‌ها شاهد گسترش تفکر مظلوم‌نمایی و طرح تطهیرسازی سران فتنه به‌ویژه در بین دانشجویان ورودی جدید هستیم. این کار را درست در بین ورودی‌های جدید انجام می‌دهند به‌خاطر اینکه تا دانشجوهای ترم اول به خود بیایند، ذهنشان از دیدگاه‌های موردنظر فتنه‌گران پر شده باشد. این گروه با کمک عوامل خود در دانشگاه‌ها این طرح را برنامه‌ریزی‌شده به پیش می‌برند چون می‌دانند بیشتر دانشجوها غیر از کسانی که در مساجد و بسیج رشد یافته‌اند، معمولاً در ترم اول سمت‌وسوی سیاسی خود را انتخاب می‌کنند و مستعد سرمایه‌گذاری هستند. بررسی‌های انجام‌شده نشان می‌دهد این روند، مختص به یک دانشگاه یا چند دانشگاه نیست و تمام دانشگاه‌های کشور درگیر این مسئله شده‌اند.

*   جمعیت موسوم به «دوستان ارتش اسرائیل» با برپایی میهمانی شام «خیریه»(!) 33 میلیون و پانصد هزار دلار برای حمایت از ارتش صهیونیستی کمک جمع کردند! ‌در این میهمانی شام که در هالیوود آمریکا برگزار شد، نظامیان اشغالگر رژیم صهیونیستی به خاطر جنایات خود علیه مظلومان فلسطینی مورد تقدیر قرار گرفتند. پایگاه اینترنتی «الشاشه نیوز» در این زمینه نوشت: جشن مزبور، شاهد حضور ستارگانی مانند بابارا استرایستد، آرنولد شوارزینگر و پاملا اندرسون بود که همواره در مدح رژیم صهیونیستی سخن می‌گویند.

*   کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس پس از ماه‌ها، گزارش کاملی از 30 سال مدیریت دانشگاه آزاد در حوزه‌های مختلف آماده کرده است. در این گزارش، گوشه‌ای از تخلفات مالی، آموزشی و سیاسی دانشگاه آزاد، جعل اسناد مالی، دخالت در انتخابات‌ها، سوءاستفاده از اموال عمومی برای ستادهای انتخاباتی هاشمی رفسنجانی، عملکرد بسیار ضعیف در تولید و چاپ مقالات علمی و... به چشم می‌خورد.

*   پس از انتشار بیلبوردهای «شمر زمانه‌ات را بشناس» در تهران و برخی شهرها، روزنامه ایران در اقدامی عجیب، این شعار را به خود گرفت و مدعی شد این کار، سنت تبلیغی خطرناک و علیه دولت است! البته روزنامه ایران توضیح نداده است که چرا دعوت به شناخت شمر زمانه- که آمریکا و صهیونیست‌ها هستند- باعث رنجش یا نگرانی گردانندگان این روزنامه شده است!

*   سیدغلامرضا نقوی، رهبر سپاه محمد سازمان شیعیان پاکستان، پس از 18 سال از زندان آزاد شد. نقوی پس از آزادی به خبرنگاران گفت: «از 18 سال زندانی شدن نگرانی ندارم؛ اما قتل‌عام شیعیان در پاکستان برایم بسیار نگران‌کننده است.» وی در ادامه با اشاره به فعالیت گروه‌های تروریستی در پاکستان تأکید کرد: «دولت پاکستان برای توقف و از بین بردن گروه‌های تروریستی تلاش کرده است؛ اما باید رهبران و اعضای این گروه‌ها را نیز محاکمه کند.» صدها نفر از جمله سیدشاکر نقوی، رهبر «جبهه متحد شیعه پاکستان»، در زمان آزادی سیدغلامرضا نقوی، رهبر سپاه محمد، در صفوف منظم، وی را تا محل اقامتش همراهی کردند.

 

 

 

منبع : پایگاه تحلیلی خبری بصیرت

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.