یکشنبه 18 آبان 1393 | 16:12
با تصویب مجلس
قانون به پشتیبانی بسیجیان ناهی از منکر آمد
قانون به پشتیبانی بسیجیان ناهی از منکر آمد
نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تصویب ماده ۱۹ طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، سازمان بسیج مستضعفین را موظف کردند تا با به‌کارگیری آحاد بسیجیان در چهارچوب قوانین، نسبت به فرهنگ‌سازی و اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در مرتبه زبانی اقدام کند.

 

 

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"   نمایندگان مجلس شورای اسلامی صبح امروز ماده 19 طرح حمایت آمران به معروف و ناهیان از منکر را بررسی کردند که از مجموع 237 نماینده حاضر در صحن علنی 160 نماینده به ماده 19 رای موافق ، 12 نماینده رای مخالف و 18 نماینده رای ممتنع دادند.

در متن ماده 19 آمده است که سازمان بسیج مستضعفین موظف است با به‌کارگیری آحاد بسیجیان در چهارچوب قوانین نسبت به فرهنگ‌سازی و اجرای امر به معروف و نهی از منکر در مرحله زبانی اقدام کند.

در تبصره این ماده نیز آورده شده است: مفاد این ماده نافی مسئولیت ضابطین قضایی بسیج در مرتبه اقدام عملی نیست. نمایندگان مجلس شورای اسلامی همچنین برای رفع ابهام و ایرادات ماده 17 و 18 این طرح را به کمیسیون ارجاع دادند.

نمایندگان مجلس همچنین ماده 20 این طرح را نیز با 152 رای موافق نمایندگان تصویب کردند. در متن ماده 20 آورده شده است تمامی دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده 5 قانون مدیریت خدمات کشور مصوب هشتم مهر ماه 1386 و موسسات و شرکت‌های خصوصی و مراکز خدمات عمومی و اماکن عمومی و واحدهای صنفی موظف به رعایت این قانون می‌باشند.

 

 

 

منبع : خبرگزاری بسیج

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.