سه شنبه 27 آبان 1393 | 14:54
تابلوسیاسی سه شنبه 27 آبان
تابلوسیاسی سه شنبه 27 آبان

 

فرمانده معظم کل قوا

در دانشگاه‌افسری امام علی (ع) :

زورگویان جهان

از اسلام ناب محمدی(ص) در هراسند  

 

***لازمه اقتدار واقعی در نیروهای مسلح، همراه شدن ایمان، بصیرت، عزم راسخ و احساس مسئولیت واقعی در کنار نیروی انسانی مجهز به آموزش‌های روزآمد و تجهیزات پیشرفته است. بدخواهان و زورگویان جهانی، تلاش می‌کنند تا با استفاده از هنر، سیاست، نظامی‌گری و همه ابزار‌ها، مانع شنیده شدن ندای اسلام ناب شوند اما این ندا شنیده شده است و نشانهیآن هم، هراس روزافزون قدرت‌های استکباری است.

***تعداد زیادِ نیروی انسانی و آموزش و تجهیزات نظامی پیشرفته، به تنهایی موجب اقتدار نیروهای مسلح یک کشور نمی‌شوند بلکه باید انگیزه و معنویت و عزم و درکِ حقیقت مسئولیت بر رفتار‌ها و جهت گیری‌ها حاکم باشد. دنیا بر روی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران حساب باز می‌کند و آن را جدی می‌گیرد، زیرا می‌داند که هر جا عرصه مسئولیت و رزم آوری باشد، نیروهای مسلح سنگ تمام خواهند گذاشت. خود را در این مجموعه پر برکتِ علمی و نظامی، برای اعتلای روزافزون نیروهای مسلح بعنوان یکی از ارکان اقتدار کشور، آماده کنید و همچون محققان و دانشمندانِ جوان که با علم و ابتکار، پدیده‌های علمی را عرضه می‌کنند، با بهره گیری از اندوخته‌های علمی و ابتکار و ارائه پدیده‌های نظامی و نوین، سازمان نظامی کشور را به اوج اعتلاء برسانید.

***افزون طلبان و زورگویان جهانی که از جاذبه پیام رهایی بخش اسلام ناب و تهدید شدن منافع خود بشدت نگرانند، از همه ابزار‌ها بویژه ابزارهای هنری بهره گرفته‌اند تا مردم دنیا را از اسلام بترسانند. ساختن گروه‌های مسلح به نام اسلام و حکومت اسلامی، و قتل عام انسان‌های بیگناه بوسیله این گروه‌ها نمونه دیگری از روش‌های دشمنان برای اسلام هراسی می باشد. پیام اسلام ناب برای انسانیت، پیام آسایش، عزت، سربلندی و زندگی همراه با امن و امان است و بدخواهان نمی‌خواهند، ملت‌ها با این پیام آشنا شوند. نسل پیش از شما پیام اسلام ناب را در میدان‌های نبرد و سیاست و انقلاب، سردست گرفت و آن را به دنیا نشان داد، و اینک شما وارثان آن شهدای بزرگوار و مردان عظیم القدر هستید تا این پیام را به جهانیان عرضه کنید.

 

افشاي طرح غرب براي تجزيه سوريه توسط رسانه‌هاي آمريكايي

 

روزنامه «واشنگتن پست» و نشريه «فارين پاليسي» با انتشار گزارشي تحت عنوان «باقي ماندن اسد در قدرت مقابل تشکيل مناطق خودمختار» از وجود يک گزارش اطلاعاتي اروپايي پرده برداشتند و تأکيد کردند که غربي‌ها با حمايت ظاهري خود از راهکار سياسي براي حل بحران سوريه درصدد تشکيل مناطق خودمختار در اين کشور هستند و با باقي ماندن بشار اسد در قدرت تا محکم شدن جايگاه شان در سوريه، موافقت کرده‌اند. گفته مي شود تکيه اصلي اين گزارش بر آتش‌بس‌هاي متوالي در دمشق و حومه آن و حلب است به ويژه در شرايطي که سنگرهاي تروريست‌ها يکي پس از ديگري در حال فروريختن است و نياز است براي ممانعت از سقوط مناطق تحت تصرف آنها به دست ارتش سوريه، آتش‌بسي سريع محقق شود که اين دقيقا همان طرح استفان دي‌ميستورا فرستاده سازمان ملل است. «جيمز تروپ» نويسنده نشريه فارين پاليسي مي گويد يک مؤسسه اروپايي موسوم به مرکز گفت‌وگوي بشردوستانه که مرکز آن در ژنو قرار دارد از سال 2013 بر امضاي آتش‌بس‌ها در مناطق مختلف سوريه نظارت مي‌کند. اين مؤسسه در کنار سازمان ملل متحد در راستاي امضاي معاهدات محلي ميان دولت سوريه و مخالفان اين کشور فعاليت مي‌کند و در حال حاضر در تلاش است ميان کُردها و افراد شورشي آتش‌بس برقرار کند. مقدمه گزارش لو رفته با عنوان «گام‌هايي براي حل درگيري سوريه» مي گويد نه دولت سوريه و نه مخالفان نمي‌توانند اين جنگ را به سود خود به پايان برسانند و اين مسئله به گروه‌هاي تروريستي «جبهه النصره» و «داعش» اجازه داده است که رشد کنند.

 

رزمايش 498 گردان بسيجي در خليج فارس و تنگه هرمز

 

رئيس سازمان بسيج مستضعفين عنوان كرد كه بسيج با ۲۲ ميليون عضو تشكيلاتي و ۲ هزار گردان رزمي، پا در ركاب نظام است. سردار نقدي گفت: بسيج امروز در اوج اقتدار، شكوفايي و عزتمندي خود است و بهترين روزهاي تاريخ خود را مي‌گذراند. بسيج نماد وحدت ملي و انسجام حضور مردم در صحنه با 22ميليون عضو تشكيلاتي پا در ركاب است. نقدي تأكيد كرد: 2هزار گردان رزمي امام حسين(ع) بسيج خواب را از چشم دشمن را ربوده و فكر تجاوز را هم از سر آنها برده است. علاوه بر آن چندين هزار گردان عاشورا، الزهرا و امام علي(ع) در محلات اين حلقه را تكميل مي‌كنند. نقدي تصریح کرد: بسيج حضور گسترده‌اي را در عرصه‌هاي فرهنگي، اقتصادي، امر به معروف و نهي از منكر، علمي و سازندگي دارد. رئيس سازمان بسيج مستضعفين اظهار داشت: در روز پاياني هفته بسيج 428 گردان بيت‌المقدس و 70 گردان كوثر بسيج در استان‌هاي منطقه خليج فارس و تنگه هرمز رزمايشي برگزار خواهند كرد. وي در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به مطرح شدن قانون امر به معروف و نهي از منكر در مجلس گفت: امر به معروف و نهي از منكر قانوني است كه خدا در قرآن نوشته و بر همه واجب است و حتي اگر قانوني هم نبود كه خوشبختانه با درايت مجلس اين قانون در حال ايجاد است، وظيفه ما بود كه به اين امر بپردازيم. نقدي افزود: ‌از سال گذشته آموزش‌هاي گسترده امر به معروف و نهي از منكر شروع شده و بسيجيان آموزش‌ها و شيوه صحيح و اصولي امر به معروف و نهي از منكر را ديده‌اند.

 

حجاريان گفت کلي هزينه کرديم تا هاشمي را حذف کنيم

 

عليزاده طباطبايي وکيل مهدي هاشمي ،بابيان اينکه در شوراي شهر اول،براي شهرداري تهران پيشنهاد من محسن هاشمي بود گفت: من رفتم با چند نفر مانند فروزش، عطريانفر و چند نفرديگر( از اعضاي سابق شوراي شهرتهران)صحبت کردم که گفتند بايد موافقت سعيد (حجاريان) را جلب کني. به سعيد گفتم ما مي خواهيم محسن را پيشنهاد کنيم اما سعيد گفت ما هزينه کرديم تا (آيت ا... )هاشمي را حذف کرديم شما مي خواهيد دوباره هاشمي را احيا کنيد؟ اين عين جمله سعيد بود. هاشمي همه اينها را مي داند ولي با هيچ کس دشمن نيست .

 

انهدام باند قاچاق اسلحه و کشف ۴۵ کلت

 

 

احتمال کانديداتوري محسن رضايي در انتخابات مجلس

 

خراسان/ با تلاش نيروهاي اداره کل اطلاعات خراسان رضوي و طي چندين عمليات، باند ۹ نفره قاچاق سلاح جنگي به مشهد متلاشي شد و اعضاي آن نيز دستگير شدند. نيروهاي عملياتي اداره کل اطلاعات استان پس از يک ماه کار تخصصي و شناسايي سرشاخه هاي اصلي باند قاچاق سلاح جنگي که با وارد کردن سلاح کلت کمري از شهرهاي مرزي و انتقال آن به مشهد به فروش آن اقدام مي کردند شناسايي کردند و پس از مطرح کردن آن در دستگاه قضايي و کسب دستور موردنياز از بازپرس شعبه ۹۰۴ مجتمع قضايي انقلاب مشهد براي دستگيري اعضا و انهدام باند وارد عمل شدند. سربازان گمنام امام زمان(عج) در ادامه در پوشش هاي مختلف، سرکرده هاي اصلي اين باند پيچيده را از ابتداي بارگيري سلاح و حرکت به سمت مشهد زيرنظر گرفتند و در فرصت مناسبي به قاچاقچيان دستور ايست دادند اما قاچاقچيان بدون توجه، بر سرعت خود افزودند و قصد فرار داشتند که سربازان گمنام امام زمان(عج) با استفاده از قانون به کارگيري سلاح، به سمت متهمان تيراندازي کردند که پس از اصابت گلوله به يکي از قاچاقچيان، خودرو متوقف شد و ۴ سرنشين آن دستگير شدند. ماموران پس از انتقال فرد تير خورده به مرکز درماني، به بازرسي خودروي توقيف شده، مبادرت کردند که طي آن ۴۵ عدد سلاح کلت کمري به همراه ۵۵۰ عدد فشنگ مربوطه کشف و ضبط شد.متهمان در بازجويي با اعتراف به وارد کردن سلاح جنگي به مشهد و فروش آن ۵ تن ديگر از اعضاي باند را نيز لو دادند که طي چندين عمليات تمامي آن ها دستگير شدند. با توجه به دستگيري و انهدام اين باند ۹ نفره قاچاق سلاح، رسيدگي به پرونده متهمان همچنان در شعبه مذکور ادامه دارد.

 

خراسان /ابوالقاسم رئوفيان سخنگوي جبهه ايستادگي گفت: اگر حيات سياسي  جبهه ايستادگي استمرار داشته باشد و قصد ارائه فهرست براي انتخابات آينده مجلس را داشته باشد، سرليست اين جبهه بي ترديد محسن رضايي خواهد بود. وي اظهار داشت: جبهه در خصوص برگزاري مجمع عمومي 2 بار با محسن رضايي ديدار داشته است.وي گفت: هم اکنون ورود به بحث انتخابات زود است، البته فعاليت هاي جبهه ايستادگي براي ورود به انتخابات آينده مجلس آغاز شده و تفاوت ما با ساير جبهه ها در اين است که ما فعاليت هاي خود را در زمينه انتخابات رسانه اي نمي کنيم.

 

جزئيات 3 توافق ايران و غول گازي روسيه

 

معاون وزير نفت با اشاره به تشکيل کارگروه مشترک همکاري هاي شرکت ملي گاز ايران و گازپروم روسيه، جزئيات سه توافق مشترک گازي ايران و روسيه را تشريح کرد و گفت: ايران آماده صادرات خدمات فني و مهندسي صنعت CNGبه روسيه است. حميد رضا عراقي در گفت وگو با مهر درباره توافق هاي جديد گازي ايران و روسيه، گفت: شرکت ملي گاز ايران اخيرا تفاهم نامه همکاري هاي مشترک در صنعت گاز با شرکت گازپروم روسيه امضا کرده است.معاون وزير نفت با اعلام اينکه اين تفاهم نامه همکاري هاي مشترک در سه حوزه احداث و بهره برداري از پروژه هاي گاز، آموزش و فعاليت هاي بين المللي امضا شده است، تصريح کرد: علاوه بر اين، کارگروه مشترکي بين شرکت گاز و گازپروم روسيه ايجاد شده است.مديرعامل شرکت ملي گاز ايران با تاکيد بر اينکه گازپروم اخيرا براي مشارکت در چندين پروژه صنعت گازايران اعلام آمادگي کرده است، اظهار داشت: در کارگروه مشترک بين دو کشور مذاکرات بر روي نحوه مشارکت گازي روس ها در ايران در حال انجام است. عراقي با يادآوري اينکه در شرايط فعلي ايران در توسعه صنعت CNGداراي قابليت هاي فني و مهندسي بسيار بالايي است، تاکيد کرد: از اين رو اين امکان وجود دارد که ايران خدمات فني و مهندسي صنايع CNGرا به روسيه صادر کند، زيرا روس‌ها در اين حوزه در مقايسه با ايران پيشرفت قابل توجهي نداشته اند.

 

تشکیل شورای مشورتی بزرگان

 

10 خرداد بود که به نقل از ناطق‌نوری این مطلب منتشر شد که «در کشور به دو یا سه حزب فراگیر نیاز داریم که شورایی انتخاب کند و بدنه با اعتماد به آنها تصمیم بگیرد. اکنون در کشور در بسیاری مواقع در انتخاب‌ها موجی حرکت می‌کنیم و با موج نمی‌شود کشور را اداره کرد» آنچه ناطق نوری بیان کرده تفاوت زیادی با آنچه دارد که جلالی بدان اشاره کرده است. ناطق نوری سخن از حزب فراگیر زده است که تصور می‌شود منظور او از حزب فراگیر، همان جمع خیرخواهان و دلسوزان است که در آن برای کاندیدا شدن اعضایش، گلایه و دلخوری پیش نخواهد آمد و آنها نه برای رسیدن به قدرت بلکه برای به قدرت رساندن مصلحان کشور تلاش خواهند کرد. حالا ممکن است این مصلح علی لاریجانی نام داشته باشد یا علی لاریجانی هم عضوی باشد که در انتخاب گزینه مناسب با دیگران همفکری می‌کند. دلیل دیگری که می‌توان برای رد تاسیس حزب از سوی ناطق‌نوری بیان کرد به بخش دیگری از اظهارات 10 خرداد او باز می‌گردد. همان بخشی که تاکید کرد: «با موج‌سواری نمی‌شود کشور را اداره کرد.» ایجاد موج یکی از کارکردهای حزبی است. پس به‌طور حتم ناطق‌نوری و علی لاریجانی به سمت احزابی که موج ایجاد می‌کند، نخواهند رفت و باز هم حزب فراگیر در درجه اولی است. اکنون به نظر می‌رسد لاریجانی و ناطق نوری هم نه تنها از اهداف خیرخواهانه دلسوزان برای حفظ وحدت بزرگان ناخشنود نیستند بلکه خود به دنبال قدرتمندشدن این وحدت هستند بنابراین قصد دارند با تشکیل شورای مشورتی که بزرگان جریان‌های مختلف را در خود جای می‌دهد اقدامی فراجناحی کرده و در راستای آرامش‌بخشی به جامعه با دولت همراه شوند.

 

شبکه ۳۰۰ هزار نفری مقابله با رشد جمعیت ایران

 

حجت الاسلام محرابیمعاون بنیاد فرهنگی خاتم‌الاوصیاء در نخستین همایش ملی چشم‌انداز جمعیتی ایران، با بیان اینکه در زمینه افزایش جمعیت شعار «ایران، جوان بمان» را مطرح کردیم، تصریح کرد: جریانی که توانست کنترل جمعیت را در کشور صورت دهد شبکه 300 هزار نفری دارد که به شدت درگیر موضوع کنترل جمعیت است و درآمد بالایی هم دارد، لذا این شبکه به شدت مقابل افزایش جمعیت قرار دارد. محرابی با اشاره به اینکه در جهت افزایش جمعیت 1200 کارگاه آموزشی در سراسر کشور برگزار کردیم، گفت: همچنین، 500 هیئت مذهبی را آموزش داده‌ایم و 7500 هیئت مذهبی را محصولات دادیم در عین حال چند مستند خوب ساخته‌ایم و اگر کسی طرح قوی داشته باشد حاضریم حمایت کنیم. متاسفانه جامعه‌ای از پزشکان هنوز با موضوع افزایش جمعیت کنار نیامدند که در این زمینه کانون‌های مهر مادری را راه‌اندازی کردیم.

 

تمديد سرپرستي وزارت علوم نياز به حکم حکومتي دارد

 

نماينده مردم تهران در مجلس گفت: تمديد سرپرستي وزارت علوم نياز به حکم حکومتي دارد.به گزارش خبرنگار پارلماني مهر الياس نادران در جمع خبرنگاران در خصوص وزارت علوم و پايان مدت سرپرستي سرپرست اين وزارتخانه، گفت: مطابق نظريه تفسيري شوراي نگهبان وقتي سرپرست وزارتخانه اي وقتش تمام مي شود، احدي حق تصرف در امور وزارتخانه را ندارد چون سرپرست و غير سرپرست نمي تواند آنجا را اداره کند بنابراين آقاي نجفي که مدت سرپرستي شان رو به اتمام است براي اينکه هر کس ديگري سرپرستي اين وزارتخانه را به عهده بگيرد، بايد از حکم حکومتي استفاده نمايد. وي با اشاره به لزوم اذن ولي فقيه در اين مسئله افزود: بايد در دخل و تصرف در امور وزارتخانه اذن ولي فقيه گرفته شود. وي ادامه داد: دولت براي راي اعتماد به وزير بعدي بايد تلاش کند که اميدواريم با تفاهم اين مسئله حل شود.

 

اجراي توطئه بشکه باروت توسط موساد

 

 سابقه تل آويو نشان مي‌دهد که رژيم صهيونيستي با بهانه‌تراشي يک جنگ جديد را شعله‌ور خواهد کرد. آنها که چندماه بيشتر نيز با ربودن و قتل فجيع نوجوان فلسطيني عمليات سخره سخت را اجرايي کرده بودند در نهايت با تحمل تحقير مجبور به عقب‌نشيني شدند.آنها حالا به دنبال بهانه جديدي هستند؛تل‌آويو که از يک هفته قبل با طراحي توطئه اي جديد با نام بشکه باروت در بيت‌المقدس با تخريب و توهين به بيت‌المقدس سعي بر تحريک فلسطيني‌ها داشتند ديروز يک شهروند غيرنظامي فلسطيني را اعدام کردند. ظاهرا يوسف الرموني 32 ساله فلسطيني که راننده تاکسي بوده توسط شهرک نشينان صهيونيست در داخل اتوبوسي در منطقه صنعتي جفعات شائول در قدس به دار آويخته شده است و اين موضوع موجب وقوع درگيري‌هاي سنگين شده است. شاهدان فلسطيني اعلام کردند که پس از حمله سه شهرک‌نشين به جوان مذکور جسد وي که به دار آويخته شده بود، پيدا شد.اين در حالي است که پليس رژيم صهيونيستي مدعي شده که جوان فلسطيني مذکور خودکشي کرده است.

 

 

 

منبع : پایگاه تحلیلی خبری بصیرت

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.