یکشنبه 2 آذر 1393 | 10:27
سرلشکر ایزدی در جلسه جامعه اسلامی مهندسین
بزرگترین نظام مردم سالارانه در منطقه را داریم/ دشمن قصد دارد مدل جمهوری اسلامی را خدشه دار کند
بزرگترین نظام مردم سالارانه در منطقه را داریم/ دشمن قصد دارد مدل جمهوری اسلامی را خدشه دار کند
معاون اشراف و راهبردی فرماندهی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: امروز شرایط منطقه برای ملت ما یک فرصت شگرف تاریخی است چرا که نظام دو قطبی غرب و اتحاد شوروی از بین رفته است و نظام جدیدی در جهان ایجاد شده است

 

 

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"سرلشکر ایزدی معاون اشراف و راهبردی فرماندهی ستاد کل نیروهای مسلح در جلسه ماهیانه جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به فرمایش امام خمینی (ره) مبنی براینکه انقلاب اسلامی انقلاب ارزش ها است عنوان کرد: بسیج و آنچه که در دوران دفاع مقدس اتفاق افتاد از منظر مدیریت جهادی دستاورد بزرگی است و انقلاب اسلامی موفق شده است در سبک های مدیریتی، مدیریتی که منبعث از انگاره های خودش است در صحنه های دفاع مقدس به تصویر بکشد.

وی افزود: باید انسان هایی که دراین شیوه مدیریتی تربیت شده اند و به شهادت رسیده اند بیشتر بشناسیم و همچنین باید صحنه هایی از نتایجی که در مدیریت بسیجی در دوران دفاع مقدس دیده ایم را بررسی کنیم.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح گفت: فرماندهان دفاع مقدس دارای نحوه مدیریتی ویژه بودند که متاثر از ارزش های انقلاب بود و همچنین دارای ارزش های معنوی والایی بودند.

وی با بیان اینکه ما در صحنه های عملیات وضع  ویژه ای داشتیم که در آن توکل به خدا و صدق موج می زد عنوان کرد: در عملیات مهران به واسطه این که مهران را آزاد کنیم به 72 گردان احتیاج داشتیم و در این عملیات بیشتر از 32 گردان نتوانستیم فراهم کنیم ولی با مدیریت بسیجی و جهادی و انگیزه بالا در این عملیات مهران و  ارتفاقاعات قلاویزان آزاد شد و همچنین به بعضی از شهرهای عراق تسلط پیدا کردیم.

ایزدی با اشاره به فرمایش امام خمینی (ره) مبنی براینکه شما نشان دادید با مدیریت صحیح می توان فاتح جهان شد افزود: اگر بتوانیم از دستاوردهایی که در دوران دفاع مقدس به دست آمد در نهاد نظام جمهوری اسلامی استفاده کنیم به دستاورد بزرگی دست پیدا کرده ایم.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه اظهار داشت: ما در دوران دفاع مقدس شیوه جنگی وارداتی را کنار گذاشتیم و از شیوه ای استفاده کردیم که مبتنی بر شیوه بسیجی بود که این شیوه متاثر از فرهنگ  عاشورایی بود و توانستیم مدیریت جدیدی را به جهان معرفی کنیم.

ایزدی با بیان اینکه ما می توانیم از صحنه های مختلف دفاع مقدس مثل شاخصه قدرت بسیج کنندگی، اقتدار معنوی، کارآفرینی و انگیزه بالا به خوبی استفاده کنیم افزود: متاسفانه در نیروهای مسلح وهم در جامعه از این شرایط استفاده نشده است و فاصله گرفته ایم. مشاهده می کنیم که در نظام حکومتی و جامعه ما هم که باید انقلاب اسلامی را پیش ببرد از این شرایط به خوبی استفاده نمی شود.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به فرمایش امام خمینی (ره) مبنی براینکه انقلاب اسلامی مقدمه انفجارهای عظیم در منطقه است عنوان کرد: ما در مقابل حرکتی که امپرالیسم جهانی دارد با انفجار عظیم در منطقه وضعیت جدید ایجاد کردیم و در این شرایط نبردی داریم که در این نبرد ایران تبدیل شده است به حرکتی که در کل منطقه موضوعیت دارد.

وی در ادامه گفت: فرهنگ انقلاب اسلامی آنچنان در عراق رسوخ کرده است که جوانان عراق برای سردار سلیمانی سرودی تولید کرده اند و به طور کلی وضعیت شان تغییر کرده است.

ایزدی در رابطه با مسیری که آمریکایی ها در چشم انداز قرن 21 مطرح کرده اند گفت: آن ها چشم اندازشان این است که ( قرن 21، قرن نزدیک شدن شتاب دار قاره ها به همدیگر است و ما به دنبال ایجاب زیرساخت یک پارچه ذهنی هستیم ) یعنی از طرفی به دنبال این هستند که اهداف جهانی خود را به پیش ببرند و از طرفی به جنگ های نرم و سخت روی آوردند و همچنین می گویند که ما باید فرهنگی ایجاد کنیم که مصرف کننده کالا یکسان باشد و در این رابطه به دنبال این هستند که با استفاده از عناصر داخلی کشورها استعمار فراوان ایجاد کنند و قصد دارند جنگ نیابتی را دنبال کنند.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) اسلام را به دو اسلام ناب محمدی و اسلام آمریکایی تقسیم کرده اند افزود: بحث بیداری اسلامی منبعث از انقلاب است و دشمنان ترفندی علیه آن زدند که این جریان فکری منحرف تروریستی را در مقابل اسلام ناب قرار دادند. آن ها از ابتدای انقلاب اسلامی به دنبال این بودند که اسلام را تضعیف کنند.

ایزدی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران بزرگترین نظام مردم سالاری منطقه است واین بیانگر اسلام ناب محمدی است افزود: در افکار عمومی اگر کار شود، از جنگ نرم می  توانیم به عنوان یک فرصت استفاده کنیم تا این اسلام ناب محمدی و اسلام آمریکایی را به دنیا معرفی کنیم.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه جریان های تکفیری در داخل کشورمان در حال فعالیت هستند عنوان کرد: دشمن در داخل به دنبال جنگ نرم خودش است و در خارج هم به دنبال جنگ نیابتی است که این هدف را دنبال می کند که گام به گام بتواند این شجره طیبه را از آن خاصیت و وضعیتی که دارد خارج کند و همچنین قصد دارد مدل جمهوری اسلامی ایران را دچار خدشه کند.

وی با بیان اینکه قدرت ما در منطقه به برکت انفجار نور انقلاب اسلامی است عنوان کرد: امروز شرایط منطقه برای ملت ما یک فرصت شگرف تاریخی است چرا که نظام دو قطبی غرب و اتحاد شوروی از بین رفته است و نظام جدید در جهان ایجاد شده است که بیداری اسلامی گام بلندی در جهت اهداف انقلاب اسلامی است.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه ما در آینده کار سنگینی را در پیش داریم افزود: فضایی که بسیج، دوران دفاع مقدس، مدیریت جهادی و فضایی که امروز ایجاد شده است و مدیریت رهبر معظم انقلاب برای انقلاب اسلامی فراهم کرده است می تواند آغازی برای نجات بشر باشد.

ایزدی در پایان تصریح کرد: ما می توانیم برمبنای ارزش هایی که از انقلاب اسلامی و دفاع مقدس دریافت کرده ایم اهداف خود را به پبیش ببریم.

منبع :بسیج پرس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.