جمعه 14 آذر 1393 | 11:31
شفاف‌سازی به نتیجه بخش شدن مذاکرات هسته‌ای کمک می‌کند/ ۱۶آذر نماد غیرقابل اعتماد بودن آمریکاست
 شفاف‌سازی به نتیجه بخش شدن مذاکرات هسته‌ای کمک می‌کند/ ۱۶آذر نماد غیرقابل اعتماد بودن آمریکاست
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: انتظار مردم این است که تیم مذاکره کننده هسته‌ای نتیجه مذاکرات را با مردم در میان بگذارند و مردم را در جریان اتفاقات قرار دهند.

 

 

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت" شبیری، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی اصفهان  در رابطه با بحث مذاکرات هسته‌ای گفت: مهمترین دستاورد مذاکرات اخیر این است که مردم ایران مطمئن می‌شوند که مذاکرات با آمریکا بی نتیجه است و این تجربه‌ای است که به تجربه‌های مردم اضافه می‌شود.

 

وی با اشاره به حادثه 16 آذر به عنوان نمادی از غیر قابل اعتماد بودن آمریکا و گروه ۵+۱ افزود: آمریکا در مذاکرات اخیر با ایران به هیچ وجه صداقت نداشت و قابل اعتماد نبود چرا که هر تعهدی که در توافقات قبلی به ما داده را زیر پا گذاشته و در یک سال گذشته آنها را اجرایی نکرده است و ما دانشجویان هرگز به آمریکا و کشورهای هم پیمانش اعتماد نخواهیم کرد.

 

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی اصفهان خاطرنشان کرد: با توجه به ترسیم خطوط قرمز در خصوص مذاکرات هسته‌ای از سوی مقام معظم رهبری در دیدار با سفرای جمهوری اسلامی، آمریکا نمی‌تواند امتیازی از کشور ایران بگیرد و با کوتاه نیامدن تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران در برابر خواسته غربی‌ها؛ مذاکرات راه به جایی نخواهد برد و دو طرف مجبور به تمدید مکرر مذاکرات هسته‌ای می‌شوند.

 

شبیری اظهار داشت: به نظر من هیچگونه توافق خوبی میان ایران و آمریکا انجام نمی‌شود و یا اگر انجام شود توافقی مانند توافق هسته‌ای سال ۱۳۸۲ خواهد شد، لذا بازی برد برد در این مذاکرات حرف بی پایه و اساسی است.

 

وی با انتقاد از اینکه نتیجه مذاکرات نا مشخص است، تصریح کرد: انتظار مردم این است که تیم مذاکره کننده هسته‌ای نتیجه مذاکرات را با مردم در میان بگذارند و متن توافقات را مخفی نکنند؛ چرا ما باید اخبار مذاکرات پشت درهای بسته را از زبان افرادی همچون بیل کلینتون و آن طرف میزی‌ها بشنویم؟ باید مردم را در جریان اتفاقات قرار دهند تا احتمال حصول نتیجه افزایش یابد.

 

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی اصفهان در پایان گفت: خیلی از موارد توافقات اعلام نشده و وزارت امور خارجه هنوز ضمیمه توافق ژنو را منتشر نکرده است؛ ما دانشجویان انتظار داریم که تیم مذاکره کننده بیشتر مردم را از مذاکرات مطلع کنند ولی این درحالی است که در مذاکرات اخیر وین آقای ظریف و عراقچی هیچگونه مصاحبه‌ای انجام نمی‌دادند و این روال خوبی نیست باید شفاف سازی شود.

 

 

 

منبع : خبرگزاری دانشجو

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.