شنبه 27 دی 1393 | 08:21
آيت‌الله موحدي‌كرماني در خطبه‌هاي نماز جمعه تهران:
توهين به پيامبر اسلام بي‌شرمي جاهلانه و خباثت آلود است
توهين به پيامبر اسلام بي‌شرمي جاهلانه و خباثت آلود است
خطيب موقت تهران با اشاره به توهين نشريه فرانسوي به پيامبر عظيم‌الشان اسلام گفت: توهين به پيامبر اسلام آزادي نيست بلكه بي‌شرمي جاهلانه و خباثت آلود است كه به دليل هراس غرب از پيشروي اسلام در اروپا بود.

 

 

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"  آيت‌الله محمدعلي موحدي‌كرماني خطيب موقت تهران در خطبه‌هاي دوم نماز عبادي سياسي جمعه تهران با بيان اينكه مسئولان مراقب ترويج فساد در جامعه اسلامي باشند، اظهار داشت: برخي آگاهانه به جنگ اخلاق آمده‌اند.

آيت‌الله موحدي‌كرماني با اشاره به توهين نشريه فرانسوي به پيامبر عظيم‌الشان اسلام، تصريح كرد: توهين به ساحت پيامبر اعظم(ص) به دليل هراس غرب از پيشروي اسلام در اروپا بود از اين رو اين كار اوج سقوط اخلاق و خباثت غرب را نشان داد.

خطيب موقت تهران تصريح كرد: ببينيد تا كجا به مرحله سقوط اخلاقي رسيده‌اند كه بايد گفت زهي خجالت. بگذاريد اين جانيان چهره كريه خود را نشان دهند و دشمني خود را با اسلام آشكار كنند تا دنياي اسلام بيدار شود و دل به ناكسان نبندند. جاي تأسف است كه با كمال بي‌شرمي حمايت از اين بي‌احترامي را حمايت از آزادي مي‌دانند در حالي كه اين دريدگي،‌ خباثت و جهالت است.

وي با بيان اينكه از اين عجيب‌تر اين‌كه اين جانيان و كساني كه خود تروريست واقعي و تروريست پرور هستند به راه افتاده‌اند، ‌راهپيمايي كرده و تروريسم را محكوم مي‌كنند افزود: نخست‌وزير رژيم سفاك اسرائيل در راهپيمايي شركت مي‌كند و تروريسم را محكوم مي‌كند.

«رژيمي كه خود كودك‌كش و جلاد است. بايد پرسيد، پس چه كسي در سوريه از تروريست‌ها حمايت مي‌كند و برايشان سلاح مي‌فرستد؟ الحمدلله آنهايي كه از تروريسم‌ها حمايت كردند و آنها را در آستين پروراندند حالا همين تروريست‌ها و داعش به جان خودشان افتاده‌اند.»

آيت‌الله موحدي كرماني در ادامه خطبه دوم به مسئله وحدت اشاره و خاطرنشان كرد: بنده بارها گفته‌ام كه بايد به امر وحدت اهميت فراواني بدهيم چراكه آنچه به دست آورده‌ايم در سايه وحدت، حول محور امامت و ولايت بود و باز هم حافظ دستاوردها، وحدت است.

خطيب نماز جمعه تهران در ادامه با اشاره به مذاكرات هسته‌اي ايران و گروه 1+5، گفت: هيأت ايراني مذاكره مي‌كند و باز هم مذاكره خواهد كرد كه اشكالي ندارد و ان شاألله مبارك باشد، اما بايد بداند طرف مذاكره چه كسي است. رهبر معظم انقلاب در ديدار با مردم قم فرمودند كه دشمني استكبار با ملت ايران پايان ندارد. مسئولين بايد با نيروهاي داخلي حربه تحريم را از دست دشمن غيرقابل اطمينان خارج كنند.

وي ادامه داد:ايشان همچنين فرموده‌اند كه دولتمردان آمريكا مردمي غيرمنطقي هستند. ملت ايران و نظام تسليم شدني نيست و نظام جمهوري اسلامي ايران حرف، منطق، توانايي و اقتدار دارد. لذا در مقابل كارهاي غيرمنطقي و زورگويي آمريكا هيچ‌گاه تسليم نشده و نخواهد شد.

آيت‌الله موحدي‌كرماني خاطرنشان كرد: اكنون با ارزان كردن قيمت نفت مواجهيم و از اين طريق مي‌خواهند به ايران ضربه بزنند. به همين دليل است كه اهميت اقتصاد مقاومتي روشن مي‌شود. مسأله‌اي كه در جلسه ديروز علماي بلاد در قم نيز مطرح شد كه بايد اتكاي به بودجه نفت تدريجاً كاهش يابد و روزي به صفر برسد. ما ظرفيت‌هاي زيادي داريم و نيروي جوان ما مي‌تواند موثر باشد.

خطيب موقت تهران ادامه داد: مسئولين بايد به داخل توجه و دستورات اسلامي را رعايت كنند. مهم جلوگيري از اسراف، ايجاد رونق كشاورزي و صنعت، پايين آوردن حقوق‌هاي كلان، حذف استخدام‌هاي غيرضروري، كم كردن حجم دولت و توجه اغنيا به ضعفا است. حتماً مجلس شوراي اسلامي هم در برنامه پنجم توسعه و بحث بودجه در ‌آينده بايد توجه كند كه اتكاي به نفت كم باشد و يا به صفر برسد.

وي در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود به موضوع وحدت اشاره كرد و افزود: بايد به امر وحدت اهميت فراوان دهيم؛ چرا كه آنچه را كه به دست آورده‌ايم در سايه وحدت حول محور امامت و ولايت بوده است. همچنين بايد قبل از آنكه مرگمان فرا برسد به سراغ پرونده‌مان برويم و آن را اصلاح كنيم. به خصوص درباره حق‌الناس كه بسيار مهم است.

آيت الله موحدي كرماني در تذكراتي به شوراها اظهار داشت: شوراها بايد بكوشند كه گره مردم را باز كنند نه اين‌كه گره‌ها را زيادتر كنند. شوراها بايد سعي كنند كه مصوباتشان صددرصد اسلامي باشد.

خطيب نماز جمعه تهران يادآور شد: در ايام شهادت فدائيان اسلام صفوي، طهماسبي، ذوالقدر و واحدي هستيم كه در 27 دي 1334 به شهادت رسيدند و دين بزرگي به گردن ما دارند. اينها در آن فضاي رعب و وحشتي كه شاه ايجاد كرده بود وارد عمل شدند و پشت دشمن را لرزاندند و وحشتي كه شاه در مردم ايجاد كرده بود را به خودش برگرداندند. اينها به ما درس مقاومت دادند و همين مقاومت باعث شده كه سرانجام شاه در 26 دي فرار كرد

 

 

منبع : بسیج

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.