شنبه 2 اسفند 1393 | 08:34
آیت‌الله موحدی‌کرمانی در خطبه‌های نمازجمعه تهران:
مسئولان بر روی کنسرت‌ها و فیلم‌ها نظارت بیشتری داشته باشند
مسئولان بر روی کنسرت‌ها و فیلم‌ها نظارت بیشتری داشته باشند
خطیب موقت نمازجمعه تهران با بیان اینکه هیچ یک از مسئولان نمی‌توانند بگویند در مورد امر به معروف وظیفه ندارند گفت: مسئولان سعی کنند فرهنگ اسلامی را در جامعه حاکم کنند.

 

 

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت" ،آیت‌الله محمدعلی موحدی‌کرمانی خطیب موقت نمازجمعه تهران در خطبه‌ دوم این هفته، گفت: باید از حوادث بزرگ درس‌های بزرگ گرفت. هنورز فضای ما به 22 بهمن معطر است. روز 22 بهمن یادآور یک حرکت بسیار عظیم و گسترده و بهت‌آور و پیروزی معجزه‌آساست که باید این حوادث را با تمام زوایایش به خاطر داشته باشیم و فراموش نکنیم.

وی افزود: بنده باز هم تشکر خودم را به مردم گران‌قدر، بزرگوار، شهیدپرور، انقلابی و ولایی که در 22 بهمن این حرکت عظیم را به وجود آوردند، اعلام می‌کنم. حرکتی که برای دشمن بهت‌آور بود و قلب دوستان را مملو از شادی و فرح کرد. شما مردم در این حرکت عظیم موفق شدید و در  این روز بزرگ دین را به بهترین شکل یاری کردید و با دشمن هم بزرگ‌ترین دشمنی را اعمال کردید. خداوند به شما جزای خیر دهد.

امام‌جمعه موقت تهران با بیان اینکه امام(ره) می‌فرمایند که حفظ انقلاب از اصل آن مهمتر است، گفت: خدا ما و مردم ما را یاری کرد که انقلاب کردیم. انقلاب کردند و نظام طاغوت را ساقط کردند. نظام الهی را به وجود آوردند، اما باید مراقب باشیم که این انقلاب را حفظ کنیم. حفظ انقلاب به دوش مسئولان و مردم است.

آیت‌الله موحدی‌کرمانی افزود: مردم از امام و ولی‌فقیه  تبعیت کنند که بحمدالله به این وظیفه به خوبی عمل می‌کنند. باز مردم باید در انتخاب مسئولان دقت کنند. مسئولان به دست مردم انتخاب می‌شوند و باید بصیرت و شناسایی کامل باشد. مبادا خدایی نکرده انتخابی بر مبنای یک اشتباه صورت گیرد که فاجعه‌ای عظیم خواهد بود.

وی ادامه داد: وظیفه مردم در حفظ انقلاب دو اصل تبعیت از ولی‌امر، اطاعت و فرمانبری و دیگری بیداری و بصیرت و هوشیاری در وقت انتخاب مسئولان است، البته فرقی نمی‌کند که انتخابات شوراها، مجلس شورای اسلامی و یا خبرگان باشد. باید دقت کرد افرادی که در خبرگان راه می‌یابند، صددرصد تمام وجودشان اطاعت از ولی امر باشد و اطاعت از ولی امر را پر کرده باشد تا وظیفه خودشان را به بهترین شکل انجام دهند.

خطیب موقت نمازجمعه امروز تهران با بیان اینکه انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی را در پیش داریم،  اظهار داشت: عمده وظیفه در حفظ انقلاب بر عهده مسئولان است. خدا در قرآن می‌فرماید اگر به گروهی قدرت دادیم، از آنها انتظار درایم نماز را بر پا دارند و جامعه را با خدا آشنا و معنویت را در جامعه حاکم کنند که این یک اصل بسیارمهم است.

آیت‌الله موحدی‌کرمانی با بیان اینکه هیچ یک از مسئولان نمی‌توانند بگویند که در مورد امر به معروف وظیفه ندارند و وظیفه فلان و فلان است، گفت: خیر، این طور نیست. مسئولان در امر فرهنگ وظیفه دارند. مسئولان سعی کنند فرهنگ اسلامی را در جامعه حاکم کنند و قوی سازند. این مسئله بسیار مهمی است.

وی اضافه کرد: آنچه که در ارتباط با فرهنگ جامعه اتفاق می‌افتد، مسئولان نمی‌توانند خودشان را کنار بکشند‌ و بی‌تفاوت باشند. بر روی کنسرت‌هایی که برگزار می‌شود، دقت کنند. بر روی فیلم‌ها دقت کنند و به هر فیلمی اجازه ندهند که پخش شود. اگر فیلم صددرصد بر پایه و ضوابط اسلامی است اجازه پخش دهند و در غیر این صورت اجازه پخش ندهند.

امام‌جمعه موقت تهران با تأکید بر اینکه درباره کتاب‌هایی که چاپ می‌شود و انسان‌هایی که به عنوان هنرمند مورد تشویق قرار می‌گیرند و در جامعه اندک اندک راه می‌یابند نیز همین‌طور است و باید دقت کنند، افزود: مبادا هنرمندانی با سوابق بسیار زشت و بد و سابقه همکاری با نظام شاه و سابقه همکاری با فتنه 88 در جامعه ما چهر‌ه‌شان نمایان شود. مردم از اینها متنفر هستند.

آیت‌الله موحدی کرمانی با بیان اینکه اگر در این 36 سال و در این حرکت توفنده نقطه ضعف‌هایی هست، پیدا کنند، گفت: تعصب نداشته باشیم که هر چه در این 36 سال گذشته، صحیح بوده، چه بسا اشتباه هم داشته‌ایم، اشتباهات کرده‌ایم؛ اشتباهات دیگر تکرار نشود.

وی ادامه داد: امام(ره) با کمال شهامت و جرات در مورد بازرگان فرمودند که اشتباه کردیم، شهیدان بهشتی و رجایی شخصیت‌های بسیار محترمی هستند و از آنها تجلیل می‌شود که باید هم بشود. اگر این آقایان اشتباهی کرده‌اند باید با آن آشنا شویم؛ شهید بهشتی به کلاهی اعتماد کرد، این صحیح نیست، کلاهی بالاخره حزب را منفجر کرد، این مورد اعتماد شهید بشتی بود، باید روی افراد دقت شود، مبادا نفوذی باشد، مبادا مدتی و سال‌ها ظاهرسازی کند و بالاخره ضربه خودش را بزند.

خطیب موقت نمازجمعه تهران تأکید کرد: شهید رجایی هم در مورد اعتماد به کشمیری اشتباه کرد. شنیده‌ام که کشمیری آن چنان تظاهر به دین و دین‌داری می‌کرد که شهید رجایی به او اقتدا می‌کرد و همین کشمیری بود که شهیدان رجایی و باهنر را آتش زد و سوزاند. مسئولان دقت کنند که به زودی به افراد اعتماد نکنند. این یک درسی است که باید در امر انقلاب گرفت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله موحدی‌کرمانی ضمن تبریک به مناسبت ولادت حضرت زینب و روز پرستار، گفت: به پرستاران عزیزی که خادم بیماران هستند، می‌گویم که عمل شما بسیار ارزنده است و کار شما یکی از عبادات بزرگ است. در روایتی جبرئیل آرزو می‌کند که کاش انسان بود و چند کار را انجام می‌داد که یکی از آنها عیادت و پرستاری از مریض است. شما عملی را انجام می‌دهید که جبرئیل آروز می‌کند که آن را انجام می‌دهد. این کار سخت را به شما تبریک می‌گویم و از خدای متعال برای پرستاران مزد فراوان خواستارم.

وی به سالروز شهادت حجت‌الاسلام محلاتی اشاره کرد و گفت: ایشان در روز اول اسفند به شهادت رسیدند.شهید محلاتی عنصر عجیبی بود و تلاشگر بود و کار می‌کرد. ما می‌گفتیم که مرحوم محلاتی موتور جامعه روحانیت است که حقیقتا این طور بود. ایشان هم خیلی فعال و پرتلاش بود و هم با تمام وجود عاشق امام و ولی امر بود.

امام‌جمعه موقت تهران از مقاومت مردم یمن تقدیر کرد و گفت: مردم مقاوم یمن بحمدالله با این مقاومت‌شان افتخار آفریدند و کمر دشمن را شکستند که بنده این مقاوت را به مردم انقلابی یمن تبریک می‌گویم و به آنها تذکر می‌دهم که مراقب توطئه‌های سازمان ملل و شورای همکاری خلیج فارس باشید تا به مقاومت شما ضربه نزنند.

آیت‌الله موحدی‌کرمانی موفقیت‌‌های ارتش سوریه را در آزاد کردن مناطق تحت تصرف داعش تبریک گفت و افزود: در همین ایام انفجار حرمین عسکریین در سامرا در دوم اسفند اتفاق افتاد که این مصیبت بزرگ را تسلیت می‌گویم و برای عاملان این جنایت عذاب شدید الهی را خواستارم.

وی به ششم اسفند سالروز بمبارن کوهدشت و پلدختر و مهاباد اشاره و آن را تسلیت گفت.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز ادامه داد: خدایا به حرمت قرآن این گروه داعش جنایتکار و جلاد و کثیف را ریشه‌کن بفرما. چه جنایاتی را انسان می‌شنود و بدنش می‌لرزد. 22 مسیحی مصری را در لیبی سر بریدند. در اخبار آمده که خاخام یهودی اسرائیلی می‌گوید که داعش هدیه الهی است تا مخالفان اسرائیل را نابود کند، این فردی است که فرهنگ اسرائیل را بیان می‌کند و آمریکا هم از این فرهنگ کثیف حمایت می‌کند که خداوند انشاء‌الله هم آمریکا و هم اسرائیل را نابود کند.

آیت‌الله موحدی کرمانی اظهار داشت: یکی از سیاست‌مداران معروف آمریکایی می‌گوید بهترین گزینه آن است که پای داعش به بغداد برسد و تمام شیعیان را به قتل برساند. قطعا این جنایت به خود آنها هم خواهد رسید و دامن خودشان را هم خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: خبرنگار العالم می‌گوید که 11 نفر را در عراق سوزاندند و در شهرک البغدادی 22 پلیس عراق را کشتند و به داخل فرات انداختند، در ضمن ابوبکر بغدادی جنایتکار درجه اول داعش می‌گوید چند نفر را به عنوان امیر مکه و مدینه تعیین کرده که باید به عربستان هشدار دهیم که حواس‌تان جمع باشد.

خطیب موقت نمازجمعه امروز تهران به سخنان رهبر معظم انقلاب که فرموده‌اند"من به مذاکرات خوش‌بین نیستم" اشاره کرد و گفت: رهبر انقلاب می‌فرمایند که "امیدی به همکاری با طرف‌های غربی نیست، لذا کارها و پیشرفت‌ها را خودمان شروع کردیم"، این یک درس است که هیئت ایرانی به این تجربه و درس هم توجه کند.

آیت‌الله موحدی‌کرمانی با بیان اینکه وضعیت هسته‌ای کشور ما با 10 سال قبل بسیار تفاوت کرده است، اظهار داشت: تعلیق را پذیرفتیم، اما فهمیدیم که امیدی به اروپا نیست. این هم یک تجربه است. شاید اگر هم تعلیق را نمی‌پذیرفتیم بعضی‌ها حقیقت برای‌شان روشن نمی‌شد.

وی با اشاره به اینکه تکیه بر درون منافی دیپلماسی نیست، افزود: ما امروز تکیه به داخل و نیز منابع و نیروهای فراوان داریم، اما آمریکا مشکلات اقتصادی و کسری بودجه داشته و میان او و اروپا اختلاف بسیاری وجود دارد.

آیت‌الله موحدی‌کرمانی به سخنان حضرت علی(ع) در معرفی دشمن اشاره کرد و گفت: ایشان می‌فرمایند که اگر دیدی دشمن تبسمی کرد و لبخندی زد، گول نخور. ایشان دشمن را به آب در مقابل آتش تشبیه می‌کنند و می‌فرمایند ممکن است که همتی گمارده شود و این آب با آتش نزدیک شود و سعی کنند که آتش و آب به هم نزدیک شوند و رفاقت کنند تا حدی که آب به جوش آید، اما مواظب باش که بالاخره آب و آتش دشمن هم هستند، همین آبی که جوش آمده و خواستی آب را آتش نزدیک کنی، اگر آب به آتش برسد، او را خاموش می‌کند.

وی اضافه کرد: حضرت امیر(ع) در جای دیگری می‌فرمایند "مواظب باشید و دقت کنید که دشمن، دشمن است و مواظب باش. گاه دشمن یک قدم نزدیک می‌شود که تو را غافل کند و غافلگیرانه بر تو مسلط گردد، خیلی احتیاط کن و به سادگی به دشمن اعتماد نکن و حُسن‌ ظن نداشته باش، یادت نرود که دشمن، دشمن است و محال است که دشمن مهربانی کند و دل مهربانی نسبت به طرف مقابل داشته باشد."

خطیب موقت نمازجمعه تهران در پایان خطبه‌ دوم نمازجمعه این هفته تهران، خاطرنشان کرد: انشاءا‌لله هیئت ایرانی مراقب این معانی هستند که بنده نیز معتقدم که هستند، اما در عین حال تذکر لازم است.

آیت‌الله موحدی‌کرمانی در خطبه‌ اول نمازجمعه تهران ضمن دعوت خودش و نمازگراران به تقوای الهی، گفت: تنها چیزی که انسان را از خطر شیطان حفظ می‌کند، یاد خداست. برای موفقیت از خدا استمداد و مدد بخواهیم.

وی افزود: یکی از حالت‌هایی که ماهیت انسان را تشکیل می‌دهد، حالت ضعف است. انسان‌ها، گروه‌ها و ملت‌هایی به واسطه احساس ضعف تن به ذلت می‌دهند و تسلیم ظلم ظالم می‌شوند و می‌گویند که ما نمی‌توانیم کاری بکنیم که این خطر است. دین می‌گوید که تصمیم بگیر که از زیر بار ظلم خودت را نجات دهی، ما خالق عالَم و پشتیبان تو خواهیم بود.

امام‌جمعه موقت تهران با بیان اینکه ضعف یک خطر است که مرتب انسان‌ها و مؤمنان را تهدید می‌کند، گفت: به برکت دین، انسان از این خطر نجات می‌یابد و بالاتر از آن، این ضعف موجب می‌شود که انسان حالت دعا و استمداد از خدا در روحیه‌اش نیز قوی شود.

منبع : تسنیم

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.