سه شنبه 5 اسفند 1393 | 09:09
آیت‌الله نوری همدانی
غربی‌ها در مذاکرات با ایران به‌دنبال «بهانه‌‌جویی» هستند
غربی‌ها در مذاکرات با ایران به‌دنبال «بهانه‌‌جویی» هستند
مرجع تقلید شیعیان با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ۱+۵ با ایران گفت: حقیقت این است که مستضعفان جهان بیدار شده‌اند و دامنه این بیداری به اروپا و آمریکا رسیده است

 

 

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت" آیت‌الله حسین نوری همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از افسران ارشد دافوس و همتاپروری با اشاره به اینکه خداوند در خلقت موجودات خلقت و هدایت را توأم با هم قرار داده است، اظهار داشت: در سوره طه خداوند می‌فرماید به هر موجودی خلقت خاصی اختصاص داده سپس آنها را هدایت کرد تا بقا و کمال را به دست آورند.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه هر موجودی در مسیر و مدار معینی حرکت می‌کند که این موضوع نشان دهنده خالقی عالم است، افزود: انسان مزایایی دارد که در دیگر موجودات وجود ندارد و آن هم عبارت است از عقل و اختیار.

آیت‌الله نوری همدانی خاطرنشان کرد: عزت برای مؤمنان و اولیا است، از همین رو ما موظفیم اصول عزت را بیاموزیم و در آن راستا گام برداشته تا دارای عزت و عظمت باشیم.

مرجع تقلید شیعیان با تأکید بر اینکه خداوند تمام پیامبران و ائمه را برای هدایت انسان‌ها فرستاده است، عنوان کرد: نخستین اصل در داشتن عزت ایمان بوده که در زندگی مسلمانان بسیار تأثیرگذار است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران با قدرت ایمان به ثمر رسید، گفت: برای شناخت انقلاب همواره باید سه کتاب صحیفه امام(ره)، دفتر تبیان و وصیت‌نامه سیاسی الهی امام خمینی(ره) را مطالعه و مرور کنیم.

استاد برجسته حوزه علمیه همچنین ابراز کرد: کاری که بر مبنای عقیده و ایمان به خدا باشد، بسیار اثرگذار خواهد بود چراکه این کار‌ها برای خدا است، از همین رو خدا در این مسیر به انسان توفیق می‌دهد.

آیت‌الله نوری همدانی با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی ایران در تمام دنیا ایجاد تحول کرده است، گفت: انقلاب اسلامی سبب بیداری و زنده شدن روحیه خودباوری در مستضعفان جهان شد.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به خودباختگی جامعه ایران تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: امام(ره) نقاب از چهره استعمار برداشت و مستکبران را به همه دنیا شناساند.

استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به مذاکرات هسته‌ای تصریح کرد: در مذاکرات آمریکا و غرب در برابر ما دائم «بهانه‌جویی» می‌کنند اما حقیقت این است که مستضعفان جهان بیدار شده‌اند و دامنه این بیداری به اروپا و آمریکا رسیده است.

وی تغییر رژیم سلطنت 2500ساله در ایران را نخستین تحول پس از پیروزی انقلاب برشمرد و بیان کرد: امام(ره) توانست رژیم سلطنتی را در هم بکوبد و رژیم ارباب و رعیتی را محو و نابود کرد.

آیت‌الله نوری همدانی ‌تأکید کرد: انقلاب اسلامی برای برقراری نظام بر پایه مردم سالاری سال‌ها با ابرقدرت‌ها مبارزه کرد و 8 سال دفاع مقدس سبب شد تا نظامی عزتمند و باقدرت داشته باشیم.

مرجع تقلید شیعیان با اظهار اینکه علم و حکومت اسلامی از پایه‌هایی بوده که سبب قدرتمند‌ شدن نظام است، بیان کرد: هرچه وحدت و اتحاد بین مسلمانان قوی‌تر باشد، نظام قوی‌تر خواهد بود.

وی قدرت نظامی را از دیگر پایه‌های تقویت نظام اسلامی برشمرد و خاطرنشان کرد: در هیچ مملکتی به‌اندازه نظام جمهوری اسلامی مردم پشتوانه و تابع رهبر خود نیستند. ما با تمام قوا این نظام را حفظ می‌کنیم و در این راستا باید به‌شدت از وابستگی به غیر خود و خارج بپرهیزیم.

منبع :خبرگزاری بسیج

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.