سه شنبه 6 اسفند 1392 | 13:07
رییس قوه قضاییه :
اقتصاد مقاومتی تلفیقی از رفاه اجتماعی و معنویت است
رییس قوه قضاییه ترسیم سیاست های اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی برای نظام ومردم را مساله ای جدی عنوان کرد و گفت: اقتصاد مقاومتی تلفیقی از رفاه اجتماعی و معنویت است.

 

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت": آیت الله صادق آملی لاریجانی دردیدار با خانواده های شهدا، ایثارگران و جانبازان این استان، افزود:اقتصاد مقاومتی برای ایجاد بنیان های قوی اقتصادی و رفاه جامعه در حد معقول و درقالب یک نظام ارزشی و اعتقادی است که می خواهد بحث رفاه اجتماعی را در چارچوب معنویت تلفیق کند.

رییس دستگاه قضا مهمترین پیام اقتصاد مقاومتی را برای جامعه ما ایستادن بر روی پای خود و توجه به اقشار کم درآمد جامعه عنوان کرد و گفت:اینها مسائلی هستند که در قرآن و احادیث نیز به آن اشاره شده اند.

آیت الله آملی لاریجانی با بیان اینکه در سیاستهای ابلاغی اقتصاد مقاومتی بر مبارزه با مفسدان اقتصادی تاکید شده است، گفت: در بند 19 این سیاست به برخورد با مفسدان مفاسد اقتصادی تاکید شده و امیدواریم سیاست های ابلاغ شده بزودی مسیراقتصادی کشور را به نحو شایسته ای تغییر بدهد.

رییس دستگاه قضا اضافه کرد: استقلال امروز جمهوری اسلامی ایران در ابعاد فرهنگی، سیاسی و اقتصادی برخاسته از اندیشه های والای اسلامی است که شهدا بالاترین تاثیر را در تحقق این اهداف در جامعه ما داشته اند.

آیت الله آملی لاریجانی شهدا را چراغ های هدایت خواند و گفت: اثر وجودی شهدا برای جامعه الگو بودن آنهاست، بطوریکه شهدا با اعمالشان در جامعه نورافشانی می کنند و تاثیر عمیقی بر روی آحاد جامعه دارند.

رییس قوه قضاییه یکی از بهترین راه های ترویج اخلاق در جامعه را داشتن الگوهای صحیح اخلاقی و معنوی خواند و گفت: تاثیر الگوهایی مانند شهدا، پایدار و ماندگار است.

وی استقلال نظام سیاسی را از مهمترین رکن های اثرگذاری شهدا دانست و افزود:اگر از خودگذشتگی های شهدا، جانبازان و ایثارگران در هشت سال دفاع مقدس نبود، امروز نمی توانستیم روی پای خود بایستیم و با افرادی که سلطه گرهستند و ادعای سلطه گری دارند در بیفتیم.

رییس دستگاه قضا با بیان اینکه تایید شعار ˈمرگ بر امریکاˈ از سوی امام راحل کار کوچکی نبود، گفت: این مساله جزو استقلال نظام و برخاسته از جانفشانی های شهدا و ایثارگران است.

وی با بیان اینکه خانواده های شهدا، ایثارگران و جانبازان با صبر و تحمل خود در پیشرفتهای فرهنگی و علمی امروز کشور ما سهیم هستند، افزود: جوانان امروز برمبنای مجاهدت شهدا، جانبازان و ایثارگران در عرصه های علمی و فرهنگی مجاهدت می کنند.

آملی لاریجانی همچنین به وضعیت اقتصادی کشور اشاره کرد و ادامه داد: هرچند کشورما با مشکلات اقتصادی متعددی روبروست اما استواری بنیان های عقیدتی این کشور را نگه داشته است.

 

منبع : ایرنا

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.