پنجشنبه 28 فروردین 1393 | 09:11
آیت الله نوری همدانی:
اسلام با تمرکز پول و سرمایه در یکجا مخالف است/ آنچه در عرصه اقتصادی مهم است رسیدگی به وضعیت بانک‌هاست
آیت الله نوری همدانی با بیان این که اسلام با تمرکز پول و سرمایه در یکجا مخالف است، گفت: آنچه در عرصه اقتصادی مهم است رسیدگی به وضعیت بانک‌هاست؛ چرا که پول‌های مردم در آنجا انباشته می‌شود که اگر در راه تولید و رفع وفقر و بیکاری به کار گرفته نشود منشا بسیاری از مفاسد می‌شود.

 

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت" "آیت الله نوری همدانی" دیروز در دیدار رئیس و جمعی از مدیران کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره)که در دفتر معظم له برگزار شد، خدمت رسانی به محرومین جامعه اسلامی را توفیق بزرگ الهی دانست و خاطر نشان کرد: خدمت رسانی و گره گشایی از مشکلات مردم مخصوصا، محرومین جامعه بسیار مفید و مقدس است و از طرف خدای متعال توفیق بزرگی است که نصیب هرکسی نمی‌شود.
 
*اسلام، دین سیاست، اقتصاد و فرهنگ
 
معظم له افزود: اسلام، دین سیاست، اقتصاد و فرهنگ است و این موضوعات از هم جدا نیستند و باید در همه برنامه ریزی ها به این مقولات در کنارهم توجه شود، چرا که دشمنان اینگونه القا می‌کنند که دین از سیاست جداست و اساسا دینداران نباید در امور سیاسی و حکومتی دخالت کنند که این بسیار اشتباه بزرگی است.
 
وی با اشاره به اهمیت اقتصاد و لزوم توجه بیشتر مسئولین به این عرصه گفت: آنچه در عرصه اقتصادی مهم است رسیدگی به وضعیت بانک‌هاست؛ چرا که پول‌های مردم در آنجا انباشته می‌شود که اگر در راه تولید و رفع وفقر و بیکاری به کار گرفته نشود منشا بسیاری از مفاسد می‌شود؛ آن چنان که امروز در غرب، سرمایه بانک‌ها دست عده ای معدود است.
 
آیت الله نوری همدانی افزود: اسلام با تمرکز پول و سرمایه در یکجا مخالف است و این که کسی در قبال پول، پولی دریافت کند ممنوع است؛ بلکه باید در قبال کار و فعالیت اقتصادی مشروع منفعت و سودی به دست آید و برای جامعه اسلامی نتیجه و فایده ای داشته باشد که امروزه بانک‌ها به این موضوع اهمیت زیادی نمی‌دهند.
 
وی تصریح کرد: باید هرچه سریع تر وضعیت بانک‌ها اصلاح شود، چرا که بانک تنها امین مردم است و نباید برای خود جایگاه  و منافعی قائل شوند.
 
*انتقاد از عدم کنترل قیمت‌ها
 
وی با انتقاد از وضعیت قیمت گذاری و گرانفروشی در بازار گفت: متاسفانه هیچ گونه اشرافی بر قیمت‌ها نیست  و اشخاص کاملا آزادند که هرچقدر خواستند سود دریافت کنند و کسی نیست که قیمت کالاها و خدمات را کنترل کند.
 
آیت الله نوری همدانی با اشاره به نامگذاری سال93 به اقتصاد و فرهنگ تاکید کرد: دغدغه مقام معظم رهبری این دومقوله است و لبیک به ندای رهبری نیازمند یک عزم ملی از سوی مردم و مدیریت جهادی مسئولان است.

 

منبع : باشگاه خیرنگاران

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.