سه شنبه 24 اسفند 1400 | 14:56
معرفی شهید شاخص سال 1401
پیشکسوت بسیجی شهید حاج قربان نجفی
پیشکسوت بسیجی شهید حاج قربان نجفی  شهید شاخص سال 1401 سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت معرفی شد.

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"  پیشکسوت بسیجی شهید حاج قربان نجفی  شهید شاخص سال 1401 سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت معرفی شد، زندگی‌نامه این شهید بزرگوار به شرح زیر است:

 

شهید حاج قربان نجفی در سال 1343 در روستای مازیاران بخش فندرسک از توابع استان گلستان در خانواده ای کشاورز و متدیّن متولّد شد.

وی دوران ابتدائی را در روستای مازیاران و دوره راهنمائی را در روستای دارکلاته ودوره دبیرستان را در شهرستان علی آباد کتول گذراند .

بعد از فراغت از تحصیل دوره دبیرستان درسال 1364 در رشته آموزش ابتدائی مرکز تربیت معلّم امام خمینی (ره) گرگان ادامه تحصیل داد. وی دوران معلّمی خود را در شهرستان های رامیان و علی آباد کتول گذراند .

ایشان در دروان معلّمی خود فردی رئوف پرکار ،کوشا و دلسوز بود و در مدّت معلّمی دانش آموزان بسیاری تربیت نمود .

شهید نجفی دردوران دفاع مقدّس بعنوان اولین بسیجی در پاسخ به ندای رهبر کبیرانقلاب اسلامی از روستا عازم جبهه های حق علیه باطل درکردستان شد این حضور در دو مرحله و هر بار بیش از شش ماه به عنوان تک تیرانداز ادامه داشت .

بعد از بازنشسته شدن از شغل معلّمی ، ایشان به شغل شریف کشاورزی پرداخت و در زمینه های فرهنگی اجتماعی نیز در شهر و روستا فعّال بود.

با اوج گیری فعّالیت جریان تکفیری و گروهک داعش در سوریه و عراق وی مشتاقانه برای حضور در عرصه دفاع از حرم اهلبیت (ع) اعلام آمادگی نمود و بارها برای اعزام به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مراجعه کرد لکن با موانعی قانونی مواجه شد . به همین خاطر شروع به آمادگی بدنی برای این حضور نمود و کوه نوردی و پیاده روی های زیادی انجام داد تا این آمادگی خود را به رخ مسئولین بکشد در نهایت موفّق شد و در نهایت توانست رضایت مسئولین امر را جلب نماید و در نبرد با تکفیری ها و عناصر استکبار جهانی در کشور عراق در دفاع از حرم آل الله شرکت کند.

این شهید والامقام در فروردین ماه 1395 در منطقه بین سامراء و فلوجه دوبار مجروح گردید وپس از 19 روز بستری در بیمارستان بغداد به تهران منتقل ومدّت یک ماه در بیمارستان بقیه الله الاعظم (عج) بستری و تحت درمان بود. که نهایتاً در سحرگاه پنجم خرداد 1395 به دلیل شدّت جراحات وارده در بیمارستان بقیه الله الاعظم (عج) به شهادت رسید.

 

وصیت نامه شهید مدافع حرم قربان نجفی
 

از دشمنان اسلام نهراسید و بدانید که عاقبت پیروزی از آن لشگریان خداست .

به نام الله پاسدار حرمت خون شهیدان

با صلوات و سلام بر رسول مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) و با صلوات و سلام بر ائمه اطهار علیه السلام  و درود بی شمار خداوند و فرشتگان و صالحان و مومنین برامام خمینی (ره) و درود و صلوات بر شهدای انقلاب اسلامی و شهدای جنگ تحمیلی و شهدای مدافع حرم و آرزوی سلامتی و تعجیل در فرج آقا امام زمان (عج) و آرزوی سلامتی و عمر با برکت برای رهبر عزیز و حکیم و فرزانه آقا امام خامنه ای (حفظه الله) و آرزوی توفیق و نصرت الهی برای رزمندگان مقاومت اسلامی در اقصی نقاط عالم برعلیه کفر، تکفیر و استکبار و صهیونیسم و وهابیت آلت دست صهیونیسم و آمریکای جنایتکار و آرزوی رفع فتنه در عالم به دست توانای رزمندگان مقاومت اسلامی تحت فرماندهی امام زمان (عج) و آرزوی رحمت و غفران الهی در جوار آقا امام حسین (ع) و شهدای کربلای معلی برای شهدای مقاومت و شهدای مدافع حرم ائمه (ع).

احتراما و با شکر و سپاس از خداوند منان توفیق نصیب این حقیر العبد قربان نجفی فرزند بابو، متولد 1343 اهل روستای مازیاران ساکن علی آباد کتول شد که با شناخت و بصیرتی که به جبهه مقاومت اسلامی داشتم و با مطالعه و تحقیق بیشتر به اهمیت وجودی و آرمانهای مقاومت اسلامی عاشقانه شناخت و معرفت پیدا کردم و مدتی است که به دنبال پیوستن به صف مجاهدان راه خدا در جبهه مقاومت بوده ام و اینک به لشگر مخلص خدا پیوستم و جان برکف سلاح به دست گرفته و تا آخرین نفس و آخرین قطره خون خود در راه اهداف عالیه مقاومت اسلامی تا رفع فتنه در عالم به جهاد در راه خدا می پردازم .

از همسر فهیم و باشعورم که خانمی دانا و مومنه و ولایی است و مشوقم در این راه بوده ممنونم و از پدر عزیزم تشکر میکنم وقتی با ایشان مصلحت کردم اظهار خوشنودی نموده و تحسینم کردند. و از مادرم که از سینه سوختگان فاطمه زهرا (س) و فرزندانش بوده و در راه آشنایی فرزندانش با مکتب ائمه (ع) زحمت کشیده بود ممنونم و از خداوند بزرگ آرزوی غفران و رحمت واسعه الهی برایش دارم و از همه برادران و خواهرانم و فرزندان عزیزم حلالیت می طلبم و به ایشان توصیه میکنم پاسدار حرمت خون شهیدان و مدافع ولایت فقیه باشند.

و از عموم ملت شریف و مسلمان برادران و خواهران دینی درخواست دارم پیشتیبان ولایت فقیه باشند تا آسیبی به این مملکت نرسد و فقط از خدای تعالی استعانت بطلبند و از دشمنان اسلام نهراسند و بدانید که عاقبت پیروزی از آن لشگریان خداست چون خداوند در قرآن شریف فرموده « إِن تَنصُرُوا اللَّهَ يَنصُركُم وَيُثَبِّت أَقدامَكُم » و بدانید وعده خداوند حق است. از همه دوستان، آشنایان و اقوام و همشهریان و خصوصا از همسایگان محترم حلالیت میطلبم .

خداوندا آرزوی ما در جنگ تحمیلی زیارت کربلا بود ، براورده کردی ممنونیم خدا جان. اینک آرزوی زیارت مسجد الاقصی داریم، برآورده بخیر بفرما.

 الـــعبد الــــحقیر   قـــــربان نجفی

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.