با همدلي از تحريم ها عبور مي كنيم

 با همدلي از تحريم ها عبور مي كنيم

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت : جمعي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي با رئيس جمهور ديدار كرده و در نشستي سه ساعته به بحث و تبادل نظر درباره مسائل سياسي و اقتصادي پرداختند.
اين نشست با حضور بيش از صد تن از نمايندگان مجلس، وزراي اقتصاد، نفت، صنعت و تجارت، رئيس كل بانك مركزي و معاون پارلماني رئيس جمهور در سالن شهيد بهشتي نهاد رياست جمهوري برگزار شد.
33 نفر از نمايندگان براي سخنراني ثبت نام كردند كه از اين تعداد با انجام قرعه كشي، محمدرضا آشتياني نماينده قم، علي اكبر ناصري نماينده بابل، كريمي قدوسي نماينده مشهد و سيدمهدي هاشمي نماينده تهران سخنراني كردند.
لزوم ايستادگي
در برابر دشمن
آشتياني نماينده مردم قم در مجلس شوراي اسلامي در اين نشست عنوان كرد: عنصر اخلاص رمز جاودانگي واقعه عاشورا بود و رمز ماندگاري كارهاي ما نيز عنصر اخلاق است؛ در قرآن هم بيان شده و دو چيز ما را به اوج مي برد كه يكي اخلاص و ديگري عدم ذلت پذيري در جريان اطاعت از امام مسلمين است.
وي لزوم مقابله با دشمنان را حفظ وحدت ميان قوا عنوان كرد و افزود: امروز همه ما نمايندگان مجلس شوراي اسلامي و رئيس جمهوري بايد در مقابل دشمنان بايستيم.
بايد به دولت
اختيارات بيشتري داد
در ادامه ناصري نماينده مردم بابل با تاكيد بر اين كه دولت در وضعيت و شرايط فعلي نيازمند اختيارات بيشتري در جريان مديريت اقتصاد كشور است گفت: مجلس آمادگي دارد تا قوانين مربوطه را در اين خصوص به تصويب برساند.
وي ادامه داد: بايد با اخلالگران بازار ارز و اقتصاد كه براي مردم مشكل ايجاد كرده اند با شدت و قاطعيت برخورد شود.
سؤال از رئيس جمهور نقطه عطفي
براي انسجام ملي
جواد كريمي قدوسي نماينده مردم مشهد نيز با اشاره به طرح سؤال از رئيس جمهور در مجلس شوراي اسلامي خاطرنشان كرد: قطعا جلسه سؤال از رئيس جمهور نقطه عطفي براي انسجام ملي و روشن شدن زواياي پنهان خدمات ارزنده خواهد بود به طوري كه دشمنان همانند گذشته مايوس خواهند ماند.
وي در ادامه سخنانش در اين نشست گفت: رئيس جمهور بايد با تعامل و ارتباط بيشتر ميان خود و نمايندگان مجلس عمق بيشتري به اين سطح از تعامل و ارتباط بخشد.
سيدمهدي هاشمي نماينده مردم تهران نيز در اين نشست گفت: مردم را از تدابيري كه تاكنون در خصوص مسائل و مشكلاتشان اتخاذ كرده ايد آگاه كنيد، مردم اگر از برنامه ها و كارها مطلع شوند همگي با استقامت بيشتري در صحنه حضور يافته و به كمك دولت مي شتابند.
سؤال از رئيس جمهور حق نمايندگان است
احمدي نژاد نيز در اين نشست پس از استماع سخنان نمايندگان با اشاره به اين كه در اين جلسه درباره «طرح سؤال از رئيس جمهور» سخني نمي گويم، گفت: سؤال حق قانوني نمايندگان است و مي آيم و پاسخ نيز مي دهم.
رئيس جمهور در خصوص مشكلات اخير افزود: دشمن خارجي آمده تا از راه تحريم كشور را تحت فشار قرار دهد ولي دشمنان بايد بدانند كه اين تحريم ها را تبديل به فرصت خواهيم كرد. دشمن آمده تا جلوي صادرات نفت ايران را بگيرد ولي از اين جهت هم شكست مي خورد.
وي ادامه داد: بانك مركزي ما را تحريم كرده اند ولي ما راهكارهاي خنثي سازي آن را در اختيار داريم، ما در مسئله تحريم هاي اعمال شده عليه كشورمان دو راه بيشتر نداريم يا اينكه تسليم دشمنان شويم و يا اينكه استقامت كنيم كه بايد مؤكداً بگويم كه ما فرزند عاشوراييم و فرزند عاشورا هرگز تسليم نمي شود.
احمدي نژاد در بخش ديگري از سخنان خود گفت: رهبر معظم انقلاب رهنمودهايي در خصوص بي اثر سازي تحريم ها ارائه فرمودند و من هم گفتم چشم و به آن نيز عمل كرديم، من اطمينان دارم با همدلي مي توانيم از تحريم ها عبور كنيم.
اهميت تمركز مديريت كشور
رئيس جمهور همچنين اهميت تمركز مديريت در كشور را مورد تاكيد قرار داد و اظهار داشت: بديهي است اگر چند نفر خارج از مجموعه دولت بخواهند براي انجام امور اجرايي تصميم گيري و اعمال نظر كنند، بدون ترديد نمي توان بدرستي مديريت كرده و نتيجه مطلوب گرفت.
احمدي نژاد همچنين با تاكيد دوباره بر اينكه دلال هايي را كه در بازار اختلال ايجاد كرده اند، از صحنه اقتصاد بيرون مي كنيم، گفت: دشمن سنگي را به نام تحريم در چاه انداخته و ما طوري اين سنگ را از چاه خارج مي كنيم كه چاه آب بيشتري هم بدهد و داغي بر دل دشمن مي گذاريم تا ساليان سال از ياد نبرد.
وي خاطرنشان كرد: دولت عالمانه و مدبرانه عمل مي كند و جلسات مختلفي هم برگزار كرده و تدابير خوبي در نظر دارد، مردم به آينده اميدوار باشند، دولت تحت نظر ولايت فقيه عمل خواهد كرد و كساني كه به ولايت فقيه معتقدند از آن حمايت مي كنند.
احمدي نژاد افزود: نمايندگان مجلس شوراي اسلامي برادران و خواهران ما هستند. ما بازوي كارشناسي يكديگر هستيم، مگر مي شود بدون همكاري يكديگر كاري براي مردم انجام داد.
وي گفت: انشاءالله به زودي برنامه هاي خوبي كه نتايج آن موجب خوشحالي ملت بزرگ ايران مي شود را اعلام مي كنيم؛ من خيالم از آينده راحت است.
گزارش تعدادي از نمايندگان از جلسه
با رئيس جمهور
با پايان يافتن جلسه جمعي از نمايندگان با رئيس جمهور تعدادي از حاضران در گفتگو با خبرگزاري ها گزارشي از اين جلسه را ارائه كردند.
يكي از اعضاي شوراي مركزي فراكسيون اصولگرايان مجلس در گفتگو با مهر گفت: رئيس جمهور در پايان جلسه قول داد در آينده اي نه چندان دور و پيش از برگزاري انتخابات رياست جمهوري مشكلات اقتصادي حل خواهد شد.
يكي ديگر از نمايندگان كه نخواست نامش منتشر شود گفت: در اين جلسه روح الله حسينيان به رئيس جمهور پيشنهاد داد تا هر ماه يك جلسه مشترك بين نمايندگان و احمدي نژاد برگزار شود كه رئيس جمهور نيز با اين پيشنهاد موافقت كرد.
قاسم جعفري عضو شوراي مركزي فراكسيون اصولگرايان نيز گفت: احمدي نژاد در اين جلسه در پاسخ به سوالات نمايندگان در خصوص جلسه سوال از رئيس جمهور به صراحت اعلام كرد، ما و همكاران ما فدائيان نظام و انقلاب هستيم، سوال از رئيس جمهور حق نمايندگان است، من در جلسه سوال از رئيس جمهور صحبت هايي براي روشنگري مردم خواهم كرد اما اين روشنگري ها در چارچوب منافع نظام و انقلاب خواهد بود و حرفي كه به ضرر انقلاب، نظام و مصالح مردم باشد نخواهم زد.

انتهای خبر/

کیهان