سه شنبه 21 آذر 1396 | 14:05
حماسه بصیرت و ایمان
عکس
حماسه بصیرت و ایمان

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت" پس از واقعه فتنه 88 و حماسه 9 دی، تعدادی از اهالی قلم اعم از نویسندگان، شاعران و پژوهشگران به بررسی این واقعه از وجوه مختلف و به زبان‌های گوناگون پرداختند که از جمله این موارد می‌توان به «حماسه بصیرت و ایمان»، اثری منتشر شده از نشر ساقی اشاره کرد.

 

این کتاب در دو بخش مقالات و سخنرانی‌ها گردآوری و تدوین شده و به ابعاد مختلف حوادث، اثرات و نتایج این واقعه از ابتدا می‌پردازد.


این کتاب که به کوشش حجت‌الله ایزدی و علی‌محمد نائینی از سوی ستاد بزرگداشت حماسه 9 دی و سازمان بسیج اساتید کشور تألیف شده، در خود 15 مقاله و سخنرانی را جای داده است. فتنه 88 و جایگاه آن در زنجیره تهاجمات، نظام اسلامی و دشمنانش، مختصات دو مفهوم «فتنه» و «بصیرت» در قرآن، پوزیتیویسم و ابعاد نظری فتنه 88 و تحلیل «9 دی» در چارچوب مناظره راهبردی آمریکا از عناوین سخنرانی‌های مندرج در این اثر است. بخشی از این مقالات به انواع راه‌های هجوم دشمن علیه نظام اسلامی اختصاص دارد که با ریشه‌یابی و علل بروز این رویکردها در دوره‌های مختلف به این مقولات می‌پردازد. به گفته سعید جلیل، دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی، برچسب اتهام تروریست بودن انقلاب اسلامی،‌ موضع غرب در قبال فعالیت‌های هسته‌ای ایران، نقض حقوق بشر از سوی ایران و در نهایت به چالش کشیدن حماسه مردمی انتخابات دوره دهم از جمله این هجمه‌ها بود.


در بخش‌هایی از این قسمت از کتاب می‌خوانیم: «علاوه بر صندوق‌های رأی و سازوکار قانونی که این نتیجه را بروز داد، تحقیق علمی هم می‌تواند همین را نشان دهد و این کار دو ماه بعد از انتخابات، در مردادماه 88 انجام شد. یک مؤسسه آمریکایی در سطح کشور نظرسنجی کرد و نتیجه را روی پایگاه اینترنتی‌اش قرار داد. نتایج نظرسنجی آن مؤسسه که یکی از مؤسسات معتبر آمریکایی است، در داخل کشور ما و درباره نتیجه انتخابات انجام شده بود که با نتیجه انتخابات هیچ فرقی نداشت، به جز یکی دو درصد که طبیعی است. بعد با چنین عرصه‌ای، عده‌ای با سخیف‌ترین منطق که بازهم یک ظلم بزرگ دیگر به جامعه دانشگاهی و روشنفکری ما بود، فردی را به عنوان روشنفکرترین زن ایران بنامد».


در بخش دیگر کتاب نیز از اقدامات پنهان آمریکا در حمایت از فتنه 88، بررسی علل ناکامی انقلاب رنگی در ایران، چیستی حماسه 9 دی، حکومت اسلامی و گذر از فتنه، پیشینه فتنه‌گری در پوشش تغییر نظام جمهوری اسلامی و... به عنوان مقالات این اثر یاد شده است. نویسنده در یکی از مقالات این بخش با اشاره به فتنه 88، از نمایان شدن ظرفیت انقلاب اسلامی، درهم ریختن باور و برآورد جریان فتنه، تقویت باور به وجود جنگ نرم، آشکار شدن پیوند جریان فتنه با خارج از کشور و ... به عنوان اثرات این واقعه یاد شده است.

کتاب«حماسه بصیرت و ایمان» در دو هزار و 200 نسخه به قیمت 98 هزار ریال از سوی نشر ساقی منتشر و روانه بازار کتاب شده است