دوشنبه 6 اسفند 1397 | 09:01
امنیت پایدار کشور در گرو ارتقای بودجه دفاعی است
امنیت پایدار کشور در گرو ارتقای بودجه دفاعی است

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"  جواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی دفاع‌پرس، با اشاره به دستورکار مهم این روزهای نمایندگان خانه ملت مبنی بر رسیدگی به کلیات لایحه بودجه سال 98، با اشاره به کم توجهی دولت نسبت به بودجه دفاعی کشور اظهار داشت: ما چطور می‌توانیم از نیروهای جان برکف و غیور مسلح کشورمان انتظار ثبات امنیت پایدار در اقسا نقاط ایران را داشته باشیم در حالی‌که در رسیدگی به انتظارات به حق آنها غافل هستیم.

وی با تاکید بر اینکه ایجاد و افزایش امنیت هر کشوری مستلزم بودجه کافی بودجه دفاعی آنهاست، افزود: حتی ابرقدرت‌های جهان که مدام به فکر درگیری با کشورهای دیگر هستند، توجه ویژه‌ای به بودجه دفاعی شان دارند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: کشور ما که به واسطه پیروزی انقلاب اسلامی انواع تهدیدات و خطرها را از سوی بدخواهان و دشمنانش تجربه کرده، باید در مقابل هرگونه آسیب‌های احتمالی سلطه‌گران، مقتدر و آماده دفاع باشد؛ لذا توجه ویژه مسوولان به بودجه دفاعی می‌تواند نظام و انقلاب اسلامی را از گزند تمام توطئه‌های بیگانگان محفوظ بدارد.

کریمی قدوسی با بیان اینکه دولت در لایحه بودجه سال جدید توجه چندانی نسبت به بودجه دفاعی کشور نداشته، بر ضرورت بازنگری نمایندگان در این خصوص تاکید کرد و گفت: ما امروز و در شرایطی با افتخار می‌گوییم امنیت ایران برای سایر کشورها مثال زدنی است که نیروهای مسلح ما با حداقل امکانات این نعمت را برای کشورمان به ارمغان آورده‌اند.

این نماینده خانه ملت با اشاره به بازدید اعضای کمیسیون امنیت ملی از مناطق مرزی کشور تصریح کرد: در برخی از این مناطق، مرزبانان به شدت نسبت به ضعف های موجود گله مند بودند؛ آنها با حداقل امکانات جانانه برای دفاع از وجب به وجب خاک کشورمان شبانه‌روز تلاش می‌کنند.

وی عدم افزایش بودجه دفاعی را باعث تضعیف امنیت کشور دانست و با اشاره به اقدام ضدایرانی اخیر تروریست‌ها در سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: دولت و مجلس باید نسبت به تقویت توان دفاعی کشور بیش از هر زمان دیگر اهتمام داشته باشن؛ لذا یکی از وظایف بزرگ دولت درنظرگرفتن بودجه قابل توجهی برای توان دفاعی کشور است.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.